Το Κατά Ιωάννην Ευαγγέλιο γίνεται πηγή έμπνευσης για τον Γιόχαν Σεμπάστιαν Μπαχ, που συνθέτει ένα από τα ωραιότερα ορατόρια για το Θείο Πάθος, το Passio secundum Johannem, BWV 245. To σπουδαίο θρησκευτικό του έργο αποτελεί πλέον μία από τις σημαντικότερες παρακαταθήκες του παγκόσμιου πολιτισμού, καθώς μιλά κατευθείαν στην ψυχή συνδέοντας με τρόπο μοναδικό τον άνθρωπο με την έννοια του θείου. Με αυτή την αριστουργηματική σύνθεση του μεγάλου Κάντορα της Λειψίας εγκαινιάζεται ο φετινός κύκλος Adagio–Moυσικές για τις ημέρες του Πάσχα, την Κυριακή των Βαΐων 1 Απριλίου (8:30 μ.μ., με ελληνικούς υπέρτιτλους) στην Αίθουσα Χρήστος Λαμπράκης. Τα Kατά Ιωάννην Πάθη παρουσιάζονται σε όργανα εποχής από τους Μουσικούς της Καμεράτας-Ορχήστρας των Φίλων της Μουσικής υπό τη διεύθυνση του Μάρκελλου Χρυσικόπουλου. Τα φωνητικά μέρη αποδίδουν τέσσερις διακεκριμένοι σολίστ με εξειδίκευση στο ύφος της μπαρόκ μουσικής: η σοπράνο Φανή Αντωνέλου, η μεσόφωνος Χρυσάνθη Σπιτάδη, ο τενόρος Juan Sancho (στον ρόλο του Ευαγγελιστή) και ο μπάσος Πέτρος Μαγουλάς. Μαζί τους, το φωνητικό σύνολο Capella di Atene που προετοίμασε μουσικά και διευθύνει η Αθανασία Κυριακίδου.
Τα κατά Ιωάννην Πάθη του Μπαχ στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών
Ένα από τα ωραιότερα ορατόρια για το Θείο Πάθος την Κυριακή 1η Απριλίου
