Το βραβείο Όσκαρ για το καλύτερο πρωτότυπο σενάριο κέρδισε ο Τζόρνταν Πιλ στην 90η τελετή απονομής των βραβείων της Αμερικανικής Ακαδημίας Κινηματογράφου, χάρη στο δημιούργημά του, «Get Out».
Ήδη όμως με την ανακοίνωση των υποψηφιοτήτων ο Τζόρνταν Πιλ είχε γράψει ιστορία ως πέμπτος Αφρο-Αμερικανός σκηνοθέτης υποψήφιος για Όσκαρ Καλύτερης Σκηνοθεσίας, ο τέταρτος Αφρο-Αμερικανός σεναριογράφος για το βραβείο Καλύτερου Πρωτότυπου Σεναρίου και ο πρώτος υποψήφιος για το συγκεκριμένο βραβείο τα τελευταία 25 χρόνια.
Στην 90χρονη ιστορία των Όσκαρ άλλοι τρεις Αφρο-Αμερικανοί ήταν υποψήφιοι για το βραβείο Καλύτερου Πρωτότυπου Σεναρίου η Suzanne de Passe (Lady Sings the Blues 1972), ο Spike Lee (Do the Right Thing 1989) και ο John Singleton (Boyz n the Hood 1991).
Η σάτιρα τρόμου του Πιλ ήταν επίσης υποψήφια στα Όσκαρ 2018 για το βραβείο καλύτερης ταινίας. Ο πολυπράγμων Νεοϋορκέζος είναι ο τρίτος δημιουργός στην ιστορία του θεσμού, ο οποίος με το σκηνοθετικό του ντεμπούτο κέρδισε υποψηφιότητες στις τρεις κατηγορίες: καλύτερης σκηνοθεσίας, καλύτερης ταινίας και καλύτερου πρωτότυπου σεναρίου (οι δύο προηγούμενοι ήταν ο Γουόρεν Μπίτι το 1978 με το «Heaven Can Wait» και ο Τζέιμς Λ. Μπρουκς το 1983 με το «Terms of Endearment»).
Τελικά, o ηθοποιός, κωμικός, παραγωγός, σκηνοθέτης και σεναριογράφος Τζόρνταν Πιλ έγινε και ο πρώτος Αφρο-Αμερικανός που κέρδισε το Βραβείο Πρωτότυπου Σεναρίου και ευχαρίστησε τη Universal, τον Τζέισον Μπλουμ, τους συντελεστές και το συνεργείο, τη σύζυγο και φυσικά -όπως συνηθίζεται- τη μητέρα του.
«Σταμάτησα να γράφω αυτό το κινηματογραφικό σενάριο περίπου 20 φορές, επειδή νόμιζα ότι δεν ήταν εφικτό», τόνισε ο Πιλ στην ομιλία του. «Αλλά συνέχισα να επιστρέφω σε αυτό επειδή ήξερα ότι αν κάποιος με άφηνε να κάνω αυτήν την ταινία, οι άνθρωποι θα άκουγαν γι’ αυτήν και θα την έβλεπαν».
«Σε όλους όσοι πήγαν και είδαν αυτή την ταινία, όλους όσοι αγόρασαν ένα εισιτήριο, που είπαν σε κάποιον να αγοράσει ένα εισιτήριο – Σας ευχαριστώ!», είπε στη συνέχεια ο Πιλ, κατά την παραλαβή του Όσκαρ.
Το σενάριο επικεντρώνεται σε έναν νεαρό Αφρο-Αμερικανό, που υποδύεται ο Ντάνιελ Καλούγια, ο οποίος βρίσκεται αντιμέτωπος με μια σειρά από περίεργες συμπεριφορές και υπερφυσική φρίκη στο πατρικό σπίτι της λευκής φίλης του. Το σενάριο έχει επικροτηθεί επειδή είναι μία ματιά στο ρατσισμό στη σύγχρονη Αμερική, που δίνει τροφή για σκέψη.
Όπως αναφέρει το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων, ο Καλούγια, πρωταγωνιστής της ταινίας ήταν ένας από τους πέντε ηθοποιούς υποψηφίους για το βραβείο Α’ Ανδρικού Ρόλου.
«Είχα κατά νου έναν τύπο ταινίας που ονομάζω κοινωνικό θρίλερ… αυτές είναι ταινίες, στις οποίες η ανθρωπότητα και η κοινωνία είναι το τέρας», δήλωσε σε παλαιότερη συνέντευξή του στο CNN ο Τζόρνταν Πιλ. «Αλλά αισθάνομαι πολύ κολακευμένος όταν οι άνθρωποι έρχονται και μου λένε: “Ουάου, δεν ξέρω καν πώς να περιγράψω την ταινία”».