Ο Πιερ Ντε Μαριβώ, κύριος εκπρόσωπος του θεάτρου του ροκοκό, στην αισθηματική κωμωδία «Η ψευτοϋπηρέτρια», διακωμωδεί την Γαλλική αριστοκρατία και την γενικότερη ηθική κρίση ενός κόσμου, που βρίσκεται λίγο πριν την Γαλλική επανάσταση.

Γράφει η Χαρά Κιούση

Μια πλούσια κληρονόμος μεταμφιέζεται σε υπηρέτη στον Πύργο μιας Κόμισσας για να εξακριβώσει τις προθέσεις του μέλλοντος συζύγου της, καθ’ όσον οι γονείς της μέσα από αλληλογραφία με τους γονείς του νέου, αποφάσισαν να τους παντρέψουν. Ο Λέλιος, που ερωτοτροπεί με την υπερήλικη Κόμισσα, εμπιστεύεται στο νεαρό άγνωστο ψευτοϋπηρέτη το σχέδιό του.

Αφού πρώτα ξεψαχνίσει την περιουσία τής Κόμισσας που ενέδωσε στις ερωτικές του διαχύσεις, θα παντρευτεί στη συνέχεια την ευκατάστατη νέα. Φυσικά θριαμβεύει η επικράτηση της ηθικής καθώς ο προικοθήρας βρίσκει το δάσκαλό του, μέσα από την ευφυή κίνηση της κοπέλας.

Ο Ζαχαρίας Ρόχας διασκευάζει και σκηνοθετεί με ρεαλιστική ματιά την αμφίβολη εξέλιξη της κωμωδίας, όπου πρωταγωνιστούν ό έρωτας και το χρήμα. Με διάθεση ελαφρότητας, «λεπτεπίλεπτες συγκινήσεις» αιφνιδιάζονται από την ανερμάτιστη λατρεία του χρήματος.

Η πραγματικότητα τού κοινωνικού περίγυρου δίχως να ωραιοποιείται, αποκαλύπτει τις αντιφάσεις και τις αδυναμίες της ανθρώπινης φύσης. Με ύφος περιπαικτικό, επιτηδευμένη γλώσσα, λυρικές εκφράσεις και αστεϊσμούς, αυτοσχεδιασμούς και φυσικότατες αναπαραστατικές κινήσεις, οι ηθοποιοί με ένα κώδικα θεατρικό, δημιουργούν το κλίμα της comedia del Arte. Η σκηνοθετική ματιά παίζει με υποδόριο χιούμορ με την ψυχρότητα του χρήματος και την ευφορία των απλών χαρακτήρων.

psftopar2

Οι ερμηνευτές σ’ ένα συλλογικό παιχνίδι, με δυνατή την αίσθηση του ρυθμού και της σάτιρας, αποδίδουν τους κωμικούς χαρακτήρες ευχάριστα και γουστόζικα. Ο Θανάσης Πατριαρχέας ως Λέλιος, αντανακλά υποκριτικά τον εγωκεντρισμό, την επιπολαιότητα και την δολοπλοκία ενώ η Λούλα Τριανταφύλλου – Κόμισσα, κλέβει θα λεγα την παράσταση με την αφέλεια, ανυπομονησία, αυταρέσκεια, μωρία και την κωμικότητα της ματαιοδοξίας της.

Η Βίκυ Κουλιανού – ψευτοϋπηρέτρια εντυπωσιάζει με την εξαιρετική φυσική της κατάσταση, καθώς ανταποκρίνεται με ευλυγυσία και άλματα ιπποτικά, στις απαιτήσεις του ρόλου της. Άρλεκεν ο Βαλεντίνος Τσίλογλου.

Με «ανακριτικό βλέμμα» αναλογίζεται τη μοίρα του κόσμου, απαγγέλοντας Σαιξπηρικούς στίχους και χωρατά. Έτσι εμπλουτίζει την χαλάρωση της πλοκής και συμφιλιώνει διασκεδάζοντας ήρωες και κοινό με το πηγαίο ταλέντο του. Εκπληκτικός ως “διαβολάκος” υπηρέτης Τριβελέν, ο Πάνος Τσαλιγόπουλος.

Φλύαρος, εκβιαστής, πανούργος κι’ ερωτύλος, σκαρώνει την ανατροπή με υποκριτικό χάρισμα. Στο όμορφο σκηνικό, μουσικές και χορός, κομψά κοστούμια στυλ belle epoque, έντονα περίτεχνο μακιγιάζ που αντικαθιστά την μάσκα και κινησιολογία που ξεπερνά τις εσωτερικές συγκρούσεις των προσώπων , ολοκλήρωσαν μια ευχάριστη παράσταση. Με φώτα, φωτισμούς και σκηνικό αποτέλεσμα γκροτέσκο, που θα φτιάξει την διάθεσή σας.

Ταυτότητα παράστασης:

Κείμενο: Πιερ Ντε Μαριβώ
Σκηνοθεσία: Ζαχαρίας Ρόχας
Διασκευή – Δραματουργική Επεξεργασία: Ζαχαρίας Ρόχας
Σκηνικά: Kreuz (Σταύρος Ζώτος)
Σχεδιασμός Κοστουμιών (Ιππότης, Λέλιο, Κόμισσα): G. ENGLEZOS
Επιμέλεια Κίνησης: Λυδία Ορφανουδάκη

Μουσική Επιμέλεια: Πάνος Κυρίτσης

Βοηθός Σκηνοθέτη: Βιολέτα Παπανίκου

Παίζουν οι:

Βίκυ Κουλιανού
Θανάσης Πατριαρχέας
Λούλα Τριανταφύλλου
Πάνος Τσαλιγόπουλος
Βαλεντίνος Τσίλογλου

Σχεδιασμός αφίσας και φωτογραφίες: Γιώργος Γιαννίμπας
Επιμέλεια μακιγιάζ και κομμώσεων: Βίνα Ευστρατιάδου με απόφοιτους του ΙΕΚ ΑΚΜΗ

Θέατρο Βαφείο Λάκης Καραλής
Αγ. Όρους 16 και Κωνσταντινουπόλεως 115 (Μετρό Κεραμεικός)

Ημέρες και ώρες παραστάσεων: Δευτέρα και Τρίτη στις 21.30
Διάρκεια: 90’
Εισιτήρια: 12 ευρώ και 8 ευρώ (μειωμένο για φοιτητές και ανέργους), Ειδικές τιμές εισιτηρίων για συλλόγους και γκρουπ στο τηλ. 6974262708
Κρατήσεις: 210 342 5637