Παρά τα προβλήματα στις παραδόσεις καινούριων οχημάτων λόγω της έλλειψης ανταλλακτικών, η ελληνική αγορά συνέχισε και τον περασμένο Σεπτέμβριο να κινείται με εντυπωσιακές ανοδικές τάσεις που έφθασαν το 30% σε σχέση με τον ίδιο μήνα του 2021. Η εντυπωσιακή αυτή άνοδος εποηρέασε θετικά και το σύνολο πωλήσεων του 9μήνου που βρίσκεται στο +1,4% σε σχέση με την ίδια χρονική περίοδο του περασμένου έτους.
Στον αντίποδα η υστέρηση πωλήσεων σε φορτηγά και λεωφορεία παραμένει σε υψηλά ποσοστά, ειδικά στα λεωφορεία που στο 9μηνο υπολείπονται σχεδόν 50% σε σχέση με πέρσι.
Έτσι και με βάση τα πρωτογενή στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και την επεξεργασία του ΣΕΑΑ οι ταξινομήσεις καινούργιων οχημάτων τον περασμένο μήνα και από την αρχή του έτους έχουν ως εξής:
Όσον αφορά τις κατηγορίες η Β κατέχει την μερίδα του λέοντος (49,3%), με την C να ακολουθεί (32,9%) και την Α να χάνει μερίδιο με ποσοστό μόνο 11,5%. Κατά τα λοιπά τα SUV μοντέλα εξακολουθούν να προσελκύουν την πλειοψηφία των καταναλωτών, ενώ οι θερμικοί κινητήρες χάνουν έδαφος από τις υβριδικές εκδόσεις και πολύ λιγότερο από τις επαναφορτιζόμενες, αν και οι αμιγείς εκδόσεις βενζίνης κατέχουν το 51% της αγοράς.
Σύμφωνα με πρώτους υπολογισμούς, η πρόοδος στα segments επιβατικών και στην κατανομή ανά καύσιμο, ως και τον Σεπτέμβριο, έχει ως εξής:
Πάντως, σε επίπεδο ΕΕ, με βάση τα στοιχεία του Ευρωπαϊκού Συνδέσμου Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (www.acea.be), η αγορά των επιβατικών για το 8μηνο του 2022 παραμένει πτωτική με ποσοστά άνω του 10% και τον περασμένο Αύγουστο κινήθηκε ως εξής: