Ο Μαξ Φερστάπεν δεν είναι μονάχα ο Παγκόσμιος Πρωταθλητής της Formula 1, αλλά και το νέο πρόσωπο πάνω στο οποίο η Liberty Media, η ιδιοκτήτρια εταιρία της Formula 1, θέλει να βασίσει την επόμενη εποχή του αθλήματος και την εξάπλωσή της σε περισσότερες αγορές και σε νεαρότερο κοινό. Κι αν ο Λιούις Χάμιλτον ξεπερνά τα όρια του μηχανοκίνητου αθλητισμού και των σπορ γενικότερα, ο 24χρονος Ολλανδός «χτίζει» τη δημοτικότητά του πάνω στο επιθετικό στιλ οδήγησής του.
Η κατάκτηση του τίτλου, λοιπόν, άλλαξε το στάτους του Μαξ Φερστάπεν, αλλά και τον τραπεζικό του λογαριασμό. Μεταξύ των χρημάτων που παίρνει από τη Red Bull, αλλά και τους σπόνσορές του υπολογίζεται πως έβαλε στην… τσέπη τουλάχιστον 50 εκατομμύρια δολάρια!
Το 2020, ο Φερστάπεν ανανέωσε με την ομάδα της Formula 1 ως το 2023. Στο συμβόλαιο προβλέπεται φιξ αμοιβή 22 εκατομμυρίων δολαρίων. Τα μπόνους από τις δέκα νίκες και το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα, υπολογίζεται στα 15 εκατομμύρια δολάρια, σύμφωνα με την ιταλική εφημερίδα «La Gazzetta dello Sport». Συνολικά, από τη Red Bull πήρε 37 εκατομμύρια δολάρια.
Τα μπόνους ως επί το πλείστον είναι συνδεδεμένα με τα Grands Prix και τα έσοδα της Formula 1. Το 2019, το «Μεγάλο Τσίρκο» έβαλε στα ταμεία του το ποσό – ρεκόρ των δύο δισεκατομμυρίων δολαρίων. Έπειτα, λόγω της πανδημίας του κορονοϊού έπεσε στα 1,1 δισεκατομμύρια δολάρια και γι’ αυτή τη σεζόν θα έχει και πάλι αύξηση κοντά στα 1,4 με 1,5 δισεκατομμύρια δολάρια. Η Red Bull υπολογίζεται πως πήρε από τα μπόνους περί τα 70 εκατομμύρια δολάρια. Σαφώς και το μεγάλο μέρος δίνεται ως μπόνους στους πιλότους της.
Η «ξετρελαμένη» Ολλανδία δίνει εκατομμύρια
Στην Ολλανδία, την πατρίδα του Μαξ Φερστάπεν, η νίκη του προκάλεσε υπερβολές. Ο εξειδικευμένος δημοσιογράφος σε θέματα Formula 1, Έρικ φαν Χάρεν, έγραψε στην εφημερίδα «De Telegraaf» πως «ο Φερστάπεν ανήκει πλέον στην ίδια κατηγορία με τον Γιόχαν Κρόιφ και τον Μάρκο φαν Μπάστεν». Θεωρούν πως προκάλεσε μια επανάσταση στη χώρα για τον μηχανοκίνητο αθλητισμό όπως ο Κρόιφ για το ποδόσφαιρο. Το βασίζουν και στην «εκτόξευση» των ποσοστών τηλεθέασης των Grands Prix αυτή τη σεζόν. Η Formula 1 ήταν το 3ο άθλημα πέρυσι και φέτος έφτασε και ορισμένες φορές ξεπέρασε σε τηλεθέαση το ποδόσφαιρο.
Αυτό σημαίνει και μεγάλα συμβόλαια. Ως τώρα στο portfolio του έχει deals με σούπερμαρκετ, γκρουπ τηλεπικοινωνιών, εταιρία ένδυσης, τεχνολογική εταιρία, εταιρία πώλησης μεταχειρισμένων αυτοκινήτων. Αυτά πέραν της δικού του αποκλειστικού ταξιδιωτικού πρακτορείου (Max Verstappen Official Travel) που κλείνει εισιτήρια στους fans τους όπου γίνονται αγώνες. Αυτή η εμπορική δραστηριότητα του απέφερε μεταξύ 10 και 15 εκατομμυρίων δολαρίων φέτος. Το «boom», δε, αναμένεται να έχει και συνέχεια μιας και του χρόνου θα τρέξει με το νούμερο ένα στο μονοθέσιό του κι αυτό θα δώσει νέες δυνατότητες για εμπορική εκμετάλλευση (π.χ. F1RSTAPPEN κ.α.), τόσο στην Ολλανδία, αλλά και στον υπόλοιπο κόσμο που θα επιδιώξει να κατακτήσει με νέες συμφωνίες μέσα στους επόμενους μήνες για να καρπωθεί το μάξιμουμ της επιτυχίας του.