Έχοντας λανσάρει πρόσφατα το EV6 το οποίο κίνησε το ενδιαφέρον των καταναλωτών ανά τον κόσμο, η Kia Corporation εξέπληξε τους επισκέπτες στην έκθεση στο Λος Άντζελες και στο AutoMobility LA με την αποκάλυψη του πλήρως ηλεκτρικού της SUV concept, του Kia Concept EV9.
Πρόκειται για μία ένδειξη της μάρκας ως προς το ποια θα είναι η επόμενη προσθήκη στη νέα γενιά της γκάμας των EV, καθώς το Concept EV9 αποτελεί την επιτομή της μάρκας στο σχεδιασμό και στην εξέλιξη επιθυμητών αυτοκινήτων υψηλής τεχνολογίας με μηδενικές εκπομπές ρύπων.
Το Concept EV9, είναι ένα ολοκαίνουργιο EV, που κτίστηκε με βάση την πλατφόρμα E-GMP (Electric Global Modular Platform) της εταιρείας. Ο σχεδιασμός του είναι εμπνευσμένος από τη φύση και εξελίχθηκε με χρήση ανακυκλωμένων υλικών που εναποτίθενται στο ευαίσθητο θαλάσσιο οικοσύστημα. Το SUV ξεχωρίζει από την εντυπωσιακή οπτική που προσφέρει η σχεδιαστική φιλοσοφία «Opposites United» της Kia.
Οι διευρυμένες τεχνολογικές δυνατότητες και η πλήρης ευελιξία του Concept EV9 διασφαλίζουν μία αίσθηση σα να βρίσκεται κανείς στο σπίτι του, ενώ αντιμετωπίζει έντονο κυκλοφοριακό σε πυκνοκατοικημένες αστικές περιοχές. Ταυτόχρονα, προσφέρει στις οικογένειες την ελευθερία να βιώσουν δραστηριότητες αναψυχής μακριά από τα κέντρα των πόλεων.
Σχεδίαση
Το ηλεκτρικό πρωτότυπο εξελίχθηκε με βάση την προηγμένη αρχιτεκτονική E-GMP ώστε να είναι ένα όχημα υψηλής τεχνολογίας, φιλικό προς την οικογένεια που εξοπλίζεται με ένα πλήρως ηλεκτρικό σύστημα κίνησης μηδενικών εκπομπών ρύπων. Συνδυάζει εντυπωσιακό εξωτερικό προφίλ με μοντέρνο και κομψό διάκοσμο που ενσωματώνει την τελευταία λέξη της τεχνολογίας. Η αισθητική του (τόσο εσωτερικά όσο και εξωτερικά) έχει τελειοποιηθεί λεπτομερώς στο πρότυπο του Opposites United, της νέας σχεδιαστικής φιλοσοφίας της Κορεάτικης μάρκας. Το Concept EV9 έχει μήκος 4.930 χιλιοστά, πλάτος 2.055 χλστ. και ύψος 1.790 χλστ., ενώ το μεταξόνιο είναι στα 3.100 χλστ. Το μεταμοντέρνο γεμάτο γωνίες προφίλ του δίνει ένα απέριττο, αλλά χαρακτηριστικό περίγραμμα που πηγάζει από τον πυλώνα «Bold for Nature» του Opposites United.
Η εμβληματική μάσκα Tiger Face της Kia έχει αναθεωρηθεί εκ νέου για την εποχή των ηλεκτρικών BEV και κάνει ντεμπούτο στο Concept EV9. Η νέα ψηφιακή Digital Tiger Face επωφελείται από το γεγονός ότι τα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα δεν χρειάζονται την παραδοσιακή ανοιχτή μάσκα που συναντάμε στα αυτοκίνητα με θερμικούς κινητήρες, με αποτέλεσμα το Concept EV9 να έχει ένα εμπρός μέρος εξ ολοκλήρου βαμμένο στο χρώμα του αμαξώματος που αποδίδει ξεκάθαρα τις αξίες βιωσιμότητας. Οι δυνατότητες που παρέχονται με την ανανεωμένη μάσκα έχουν οδηγήσει σε νέα σχεδίαση αεραγωγών που μειώνει την μετωπική επιφάνεια του αυτοκινήτου και βελτιώνει σημαντικά την αεροδυναμική.
Εσωτερικό
Το εσωτερικό έχει επίσης επηρεαστεί σε μεγάλο βαθμό από τον σχεδιαστικό πυλώνα «Bold for Nature», με σχεδιαστική προσέγγιση που ενσωματώνει τις ιδιότητες της φύσης, της κίνησης και της ηρεμίας ως μέρος ενός εσωτερικού κορυφαίας ποιότητας. Η πανοραμική οροφή, με την απεριόριστη θέα, προσθέτει ακόμα περισσότερο την αίσθηση της ελαφρότητας και της επαφής με το περιβάλλον. Μια διαδραστική εξαιρετικά ευρεία οθόνη 27 ιντσών συνδέει στο Concept EV9 τον πραγματικό κόσμο με τον εικονικό, ενώ ταυτόχρονα εξυπηρετεί όλες τις απαιτήσεις οδηγού και επιβατών, συμπεριλαμβανομένων των πολυμέσων, του κλιματισμού και των λειτουργιών άνεσης.
Το πρωτότυπο διαθέτει τρεις καινοτόμες λειτουργίες εσωτερικού που αποτυπώνουν διαφορετικές καταστάσεις και απαιτήσεις ταξιδιού. Η λειτουργία Active Mode λειτουργεί όταν το Concept EV9 βρίσκεται εν κινήσει, διασφαλίζοντας ότι ο οδηγός και οι επιβάτες έχουν μια βέλτιστη οδηγική εμπειρία μέσα στο ηλεκτρικό SUV. Οι δύο άλλες λειτουργίες αφορούν στο όχημα όταν δεν κινείται. Η λειτουργία Pause Mode τροποποιεί τον εσωτερικό χώρο ώστε να μοιάζει περισσότερο με ένα σαλόνι first-class, δίνοντας στους επιβάτες την ευκαιρία να αλληλοεπιδρούν άμεσα μεταξύ τους. Την ίδια στιγμή επωφελούνται από το φως που εισέρχεται από την μεγάλη πανοραμική οροφή. Σε αυτή τη λειτουργία, τα καθίσματα εναλλάσσονται για να μπορούν οι επιβάτες που κάθονται στην πρώτη και στην τρίτη σειρά να αντικρίζουν ο ένας τον άλλον. Τα καθίσματα της δεύτερης σειράς διπλώνουν και γίνονται τραπέζι, ολοκληρώνοντας την first-class διάταξη σαλονιού.
Η δεύτερη λειτουργία σε στάση είναι η Enjoy Mode, η οποία διαμορφώνει το εσωτερικό σε έναν χώρο διαλλείματος με μια κυκλική διαμόρφωση των καθισμάτων των τριών σειρών. Σε αυτή τη λειτουργία, η πόρτα του χώρου αποσκευών ανοίγει, δίνοντας σε όλους τους επιβάτες την ευκαιρία να επικοινωνούν με το εξωτερικό περιβάλλον και να κοιτούν μπροστά και πέρα από το όχημα ενώ κάθονται άνετα μέσα στο πλήρως ηλεκτρικό SUV.
Νίκος Τσάδαρης