Με αφορμή τον εορτασμό των 25 ετών από τον πρώτο TDI, η Audi ανοίγει τα χαρτιά της σχετικά με το μέλλον των πετρελαιοκινητήρων της.
Η Audi γιορτάζει φέτος την συμπλήρωση 25 ετών από την παρουσίαση του πετρελαιοκινητήρα TDI ο οποίος εμφανίστηκε για πρώτη φορά κάτω από το καπό του Audi 100 στην έκθεση της Φρανκφούρτης το 1989. Ο 2,5 λίτρων κινητήρας έφερε πολλές νέες τεχνολογικές καινοτομίες όπως ο άμεσος ψεκασμός, η πλήρης ηλεκτρονική διαχείριση και βέβαια η υπερτροφοδότηση που έμελλαν να καθιερωθούν ως βασικά στοιχεία της τεχνολογίας των σύγχρονων κινητήρων. Στο διάστημα μέχρι σήμερα το τεχνολογικό υπόβαθρο αναβαθμίστηκε σε κάθε δυνατό τομέα.
Η τροφοδοσία έχει αποκτήσει απόλυτη ακρίβεια χάρη στα συστήματα common rail και τους σύγχρονους πιεζοηλεκτρικούς εκχυτήρες που μπορούν να προσδώσουν περισσότερες από μια εκχύσεις σε κάθε κύκλο προσφέροντας ιδανική καύση ενώ αντίστοιχα οι υπερτροφοδότες μεταβλητής γεωμετρίας συνδυάζουν τα βέλτιστα χαρακτηριστικά σε όλη την κλίμακα στροφών διευρύνοντας το εύρος της απόδοσης.
Παράλληλα η βελτίωση των μεθόδων κατεργασίας των μετάλλων έχει βοηθήσει στη σημαντική μείωση των τριβών και των απωλειών λειτουργίας, ενώ αντίστοιχα σημαντικά είναι τα βήματα που έχουν γίνει στην τεχνολογία των καταλυτών και των συστημάτων κατακράτησης των εκπεμπόμενων σωματιδίων.
Ως αποτέλεσμα όλων των παραπάνω η σύγκριση των δεδομένων ανάμεσα στον πρώτο TDI και κάποια αντίστοιχη σημερινή πρόταση αναμφίβολα εντυπωσιάζει καθώς παράλληλα με το διπλασιασμό της απόδοσης έχει επιτευχθεί μια μείωση της τάξης του 98% στους εκπεμπόμενους ρύπους.
Μάλιστα η Audi σε όλα τα μοντέλα της γκάμας της προσφέρει τις ειδικά διαμορφωμένες εκδόσεις ultra οι οποίες είναι απόλυτα εστιασμένες στην χαμηλή κατανάλωση και με την υιοθέτηση τόσο τεχνολογικών όσο και αεροδυναμικών βοηθημάτων πετυχαίνουν κορυφαίες τιμές οικονομίας καυσίμου και χαμηλών ρύππων.
Έτσι παρά την κινητικότητα που παρουσιάζεται στα εναλλακτικά και κυρίως τα ηλεκτρικά συστήματα μετάδοσης είναι δεδομένο πως οι πετρελαιοκινητήρες ως οι πιο αποδοτικοί θερμικά κινητήρες εσωτερικής καύσης θα παίξουν βασικό ρόλο στο μέλλον της αυτοκίνησης και το στοίχημα που αυτή έχει βάλει για ένα πιο καθαρό περιβαλλοντολογικό αποτύπωμα.
Σε αυτό το πλαίσιο η γκάμα των TDI κινητήρων της Audi βρίσκεται σε μια διαρκή διαδικασία ανανέωσης και εξέλιξης και μάλιστα σε όλο το φάσμα των κατηγοριών και έτσι μεταξύ των πιο φρέσκων προτάσεων σε επίπεδο κινητήρων περιλαμβάνεται ο μικρός τρικύλινδρος 1.4TDI των 90 ίππων που πρόσφατα συναντήσαμε στο ανανεωμένο Polo και σύντομα θα μπει και στο A1, ο δίλιτρος TDI στην έκδοσή του για διαμήκη τοποθέτηση που θα διατίθεται σε δύο εκδόσεις 110 και 190 ίππων και βέβαια η πιο πρόσφατη έκδοση του V8 4.2 TDI που αγγίζει τους 385 ίππους και τα 86,7 χλγμ. ροπής.
Ωστόσο η τέλεια εικόνα της τεχνολογικής εξέλιξης των σύγχρονων TDI αντικατοπτρίζεται στο νέο τρίλιτρο V6 TDI που θα κινεί τα μεσαία και μεγαλύτερα μοντέλα της Audi και θα διατίθεται σε διάφορες εκδόσεις τεχνολογικών προδιαγραφών και απόδοσης ενώ θα είναι και ο πρώτος που θα υιοθετήσει τις νέες ηλεκτρικές τεχνολογίες της Audi.
Κάνοντας το ντεμπούτο του στο ανανεωμένο Audi Α7 Sportback o 3.0 V6 TDI θα αποδίδει στην πιο καθαρή έκδοση ultra 218 ίππους και 40,8 χλγμ ροπής με κατανάλωση μόλις 4,7 λίτρων/100χλμ. ενώ στην αμέσως επόμενη έκδοση με μονό υπετροφοδότη μεταβλητής γεωμετρίας θα φθάνει τους 272 ίππους και τα 59,1 χλγμ. ροπής.
Από εκεί πέρα η απόδοση περνά στην πρώτη γραμμή και την biturbo έκδοση με κορυφαία αυτή που θα κινεί το A7 Sportback 3.0TDI Competition που θα φθάνει τους 326 ίππους και τα 66,3 χλγμ. ροπής.
Από εκεί και πέρα μιλώντας για το μέλλον των TDI, ο νέος τρίλιτρος κινητήρας στις δύο εκδόσεις με μονή και διπλή υπερτροφοδότηση είναι και ο πρώτος που προς το παρόν σε φάση εξέλιξης έχει υιοθετήσει το νέο ηλεκτρικό υπερτροφοδότη που έχει ανακοινώσει η Audi.
Ο εν λόγω υπερτροφοδότης που βρίσκεται στην έξοδο του ιντερκούλερ τροφοδοτείται μέσω κυκλώματος 48V από μια μπαταρία ιόντων-λιθίου που φορτίζεται από ανακτημένη κινητική ενέργεια. Η λειτουργία του εστιάζει στις πολύ χαμηλές στροφές όπου ακόμα η πίεση των καυσαερίων είναι πολύ χαμηλή και δεν αρκεί για να ενεργοποιήσει κάποιον από τους συμβατικούς υπερσυμπιεστές καυσαερίων. Με αυτό τον τρόπο εξαλείφεται η όποια υστέρηση ή κενό στην απόκριση πολύ χαμηλά καθώς η καμπύλη της ροπής ξεκινά να αναπτύσσεται σχεδόν από το ρελαντί. Και βέβαια το παραπάνω είναι μόλις το πρώτο βήμα ηλεκτροποίησης του τρίλιτρου TDI καθώς ήδη δοκιμάζονται και υβριδικές plug-in εκδόσεις στις οποίες συνεργάζεται με ηλεκτροκινητήρα προσφέροντας δυνατότητα αμιγώς ηλεκτρικής κίνησης με αυτονομία που ξεπερνά τα 50 χιλιόμετρα.
Τέλος, μεταξύ άλλων, η έρευνα που στοχεύει σε μια πιο πράσινη και καθαρή αυτοκίνηση έχει επεκταθεί και στον τομέα των καυσίμων με την Audi να συνεργάζεται με την αμερικάνικη εταιρία Joule για την ανάπτυξη μεθόδου συνθετικού πετρελαίου Audi e-diesel και αιθανόλης Audi e-ethanol που θα έχουν ελάχιστα κατάλοιπα καύσης και θα παράγονται με πρώτες ύλες ειδικούς μικροοργανισμούς, νερό και διοξείδιο του άνθρακα και με μοναδικό καταλύτη την ηλιακή ενέργεια.
Πηγή: 4troxoi.gr