Η Hyundai Motor παρουσίασε ένα νέο εξωσκελετικό γιλέκο (VEX), ένα φορητό ρομπότ που δημιουργήθηκε για να υποστηρίξει τους εργαζόμενους στη βιομηχανία που περνούν πολλές ώρες σε εργασίες που εκτελούνται στο ύψος του κεφαλιού.
Το VEX ενισχύει την παραγωγικότητα και μειώνει την καταπόνηση των εργαζομένων στη βιομηχανία μιμούμενο την κίνηση των ανθρώπινων αρθρώσεων για ενίσχυση της στήριξης και της κινητικότητας. Το γιλέκο διαθέτει πολυκεντρικό άξονα που συνδυάζει πολλαπλά σημεία περιστροφής με μυϊκή βοήθεια πολλαπλών συνδέσμων και λειτουργεί εξαλείφοντας την ανάγκη μπαταρίας.
Ζυγίζοντας μόλις 2.5kg, το VEX είναι 22-42% ελαφρύτερο από τα ανταγωνιστικά του προϊόντα και φοριέται σαν σακίδιο. Ο χρήστης τοποθετεί τα χέρια του μέσα από τους ιμάντες ώμου του γιλέκου και στη συνέχεια το στερεώνει στο στήθος και τη μέση. Το πίσω μέρος μπορεί να προσαρμοσθεί σε μήκος μέχρι και 18 cm για να ταιριάζει σε διάφορα μεγέθη σώματος, ενώ ο βαθμός στήριξης μπορεί να ρυθμιστεί σε έξι επίπεδα – έως και 5,5 kgf.
Το νέο VEX απευθύνεται σε εργαζόμενους της γραμμής παραγωγής, των οποίων η δουλειά τους κατά κύριο λόγο αφορά σε εργασίες που εκτελούνται στο ύψος του κεφαλιού, όπως η σύσφιξη μπουλονιών στην κάτω μέρος των οχημάτων, η τοποθέτηση σωλήνων φρένων και η τοποθέτηση εξατμίσεων. Η ανάπτυξη του VEX αφορούσε ένα πιλοτικό πρόγραμμα σε δύο εργοστάσια της Hyundai Motor στις ΗΠΑ. Η δοκιμή ήταν απολύτως επιτυχημένη στην παροχή βοήθειας στους εργαζομένους και στην αύξηση της παραγωγικότητας τους. Αμφότερες οι εργοστασιακές μονάδες ενσωμάτωσαν τα συστήματα VEX στις γραμμές παραγωγής τους.
Ο Όμιλος εξετάζει την εφαρμογή του VEX σε όλες τις παραγωγικές του μονάδες σε παγκόσμιο επίπεδο. Η εμπορική του παραγωγή αναμένεται να ξεκινήσει το Δεκέμβριο 2019 από τη Hyundai Rotem και υπολογίζεται να κοστίζει έως και 30% χαμηλότερα από τα υπάρχοντα προϊόντα, τα οποία κοστίζουν περίπου 5.000 δολάρια.
Και εξωσκελετική καρέκλα
Στο πλαίσιο των πλάνων του Ομίλου για ανάπτυξη μιας ποικιλίας τεχνολογιών ρομποτικής θα ξεκινήσει σύντομα η διάθεση της εξωσκελεκτικής καρέκλας (Chairless Exoskeleton- (CEX), η οποία βοηθά τους εργαζόμενους να διατηρούν καθιστή θέση χωρίς σκαμνί ή καρέκλα. Ζυγίζοντας 1.6 κιλά, το προϊόν είναι ελαφρύ αλλά και εξαιρετικά ανθεκτικό και ικανό να αντέξει βάρος μέχρι 150 κιλά.
Οι ζώνες μέσης, μηρού και γονάτων της CEX μπορούν εύκολα να προσαρμοστούν στο μέγεθος και το ύψος του σώματος του χρήστη. Διαθέτει επίσης τρεις διαφορετικές ρυθμίσεις γωνίας (85/70/55 μοίρες), μειώνοντας την ενεργή συμμετοχή των πίσω και των κάτω μυών του σώματος του χρήστη κατά 40% καθώς και την κόπωση ενώ παράλληλα βελτιώνει την αποτελεσματικότητα.
Η Hyundai σκοπεύει επίσης να παρουσιάσει στο μέλλον μια ποικιλία ρομποτικής τεχνολογίας, όπως τα «Ρομπότ Υπηρεσιών Ξενοδοχείων», «Ρομπότ Υπηρεσιών Πωλήσεων», «Χειριστήριο Ηλεκτρικών Οχημάτων» και άλλες λύσεις «Ρομποτικής Προσωπικής Κινητικότητας».
Το μέλλον της ρομποτικής ένδυσης
Σύμφωνα με τη Διεθνή Ομοσπονδία Ρομποτικής, η βιομηχανία ρομποτικής ένδυσης αυξάνεται 14% ετησίως, ποσοστό που επιταχύνεται συνεχώς. Μέχρι το 2021 περίπου 630.000 εμπορικά ρομπότ θα πωληθούν παγκοσμίως, με τη μεγαλύτερη ζήτηση να προέρχεται από τον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας. Το 2017, ο κλάδος της αυτοκίνησης προμηθεύτηκε 126.000 ρομπότ, αριθμός που αποτελεί το 33% όλων των εμπορικών ρομπότ.
Νίκος Τσάδαρης