Για πέμπτη συνεχή χρονιά, τον τίτλο του «International Engine + Powertrain of the Year» στην κατηγορία του απέσπασε το σύστημα κίνησης του BMW i8, με μεγάλη βαθμολογική διαφορά από τον δεύτερο (233 β., έναντι 138 του δεύτερου).
Φέτος, το υβριδικό σύστημα ήταν υποψήφιο σε μία νέα κατηγορία: Best Hybrid Powertrain. Η μεγάλη έκπληξη ήταν η βαθμολογική διαφορά από το δεύτερο.
Το πρωτοποριακό i8 είναι «δότης» τεχνολογίας στην οικογένεια των plug-in υβριδικών της μάρκας, που θα περιλαμβάνει συνολικά δέκα μοντέλα μέχρι το τέλος του 2019. Μαζί με το i3, τα δύο αυτά μοντέλα έθεσαν τα θεμέλια προκειμένου να γίνει το Group ηγέτης της αγοράς ηλεκτροκίνητων οχημάτων.
Το σύστημα κίνησης του i8 λανσαρίστηκε στην αγορά το 2014, και από τότε, κάθε χρόνο κερδίζει το βραβείο στην κατηγορία του. Κερδίζοντας μία νέα διάκριση το 2019, το plug-in υβριδικό σύστημα κίνησης αποδεικνύει για μία ακόμα φορά πόσο μπροστά βρίσκεται από την εποχή του, ενώ με τα διαπιστευτήρια ενός σπορ αυτοκινήτου του μέλλοντος, το i8 κατατάσσεται σταθερά στην κορυφή της κατηγορίας PHEV από το 2014 που κυκλοφόρησε για πρώτη φορά.
Η τελευταία έκδοση του i8 συνδυάζει επιδόσεις σπορ αυτοκινήτου με την οικονομική κατανάλωση ενός compact μοντέλου. Ο τρικύλινδρος κινητήρας καύσης παράγει 231 ίππους με κατανομή στους πίσω τροχούς. Ο ηλεκτροκινητήρας, αποδίδοντας 143 ίππους, αντλεί ενέργεια από μία μπαταρία ιόντων λιθίου (που μπορεί να φορτίζεται από μία οικιακή, ηλεκτρική πρίζα) και παρέχει ισχύ στον εμπρός άξονα. Αυτό το ειδικό plug-in-υβριδικό σύστημα, που εξελίχθηκε και κατασκευάστηκε από το BMW Group, προσφέρει αμιγώς ηλεκτρική αυτονομία έως 55 χλμ στον Ευρωπαϊκό κύκλο δοκιμών. Ο συνδυασμός ενός ηλεκτροκινητήρα που κινεί τους εμπρός τροχούς και ενός κινητήρα καύσης για τον πίσω άξονα, δημιουργεί ένα σύστημα τετρακίνησης (AWD), που εξασφαλίζει αξιόπιστο κράτημα στο δρόμο και προσφέρει ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα, κυρίως, στην έντονη επιτάχυνση και στις γρήγορες στροφές.
Ο ισχυρότερος από τους δύο κινητήρες κινεί τους πίσω τροχούς και με την ηλεκτρική υποστήριξη του υβριδικού συστήματος προσφέρει ευχάριστη οδήγηση και επιδόσεις. Η επιτάχυνση 0 – 100 χλμ ολοκληρώνεται σε 4,4 δευτ., με την κατανάλωση καυσίμου μικτού στα μόλις 2.0 λτ/100 χλμ και 14,5 kWh ηλεκτρικής ενέργειας (εκπομπές CO2 46 γρ/χλμ).
Η φετινή χρονιά σηματοδοτεί την 21η έκδοση των βραβείων «International Engine of the Year», με εκλέκτορες 70 δημοσιογράφους του Ειδικού Τύπου από 31 χώρες. Η ανακοίνωση των νικητών έγινε στις 22 Μαΐου, στο πλαίσιο της Έκθεσης Engine Expo στη Στουτγάρδη.
Νίκος Τσάδαρης