Η ιστορία της «οικογένειας» του μοντέλου που οδηγήσαμε πριν λίγες ημέρες στα νότια της Αττικής, ξεκίνησε τον Οκτώβριο του 1955 στο Grand Palais του Παρισιού, όταν η Citroen παρουσίασε την DS 19, το επαναστατικό μοντέλο που έμεινε στην ιστορία με το προσωνύμιο «βάτραχος». Η DS 19 ήταν ένα εξωπραγματικό -για την εποχή του- μοντέλο με υδροπνευματική ανάρτηση, υδραυλικό τιμόνι μονής ακτίνας και ελεγχόμενης παραμόρφωσης (σε σύγκρουση), ημιαυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων, υδραυλικά φρένα με δισκόπλακες και κατανεμητή πίεσης, αεροδυναμικό συντελεστή (Cd) 0.34 και «σήμα κατατεθέν» τους περιστρεφόμενους προβολείς. Το εξωτικό μοντέλο σημείωσε 749 πωλήσεις στα πρώτα 45 λεπτά της εμφάνισής του στο κοινό, ενώ στη συνέχεια πουλούσε 12.000 αυτοκίνητα την ημέρα. Ο κύκλος αυτός έκλεισε 20 χρόνια μετά, το 1975, όταν σταμάτησε η παραγωγή της DS, η οποία όμως στο διάστημα αυτό κατάφερε να γράψει με χρυσά γράμματα το όνομα της στα βιβλιά της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας και να πουλήσει συνολικά 1.456.115 μονάδες. Σχεδόν 40 χρόνια μετά και συγκεκριμένα την 1η Ιουνίου 2014, η Citroen αποφασίζοντας να κεφαλαιοποιήσει την αξία του ονόματος «DS», ίδρυσε την DS Automobiles που πλέον κάνει ξεχωριστή καριέρα σαν η premium μάρκα του ομίλου PSA και στην χώρα μας εκπροσωπείται από τον όμιλο Συγγελίδη. Πιο γνωστό μοντέλο της το «σπιρτόζο» DS3 και πιο «προχώ» το υψηλής απόδοσης E Tense (2016), που σηματοδοτεί και το μέλλον της νεοσύστατης μάρκας. Η DS Automobiles, που θεωρείται και η μάρκα των Γάλλων προέδρων (θα θυμάστε την πρώτη εμφάνιση του Μακρόν, με ένα DS 7) έχει ένα ειδικό δίκτυο αντιπροσωπειών DS Stores και ήδη στην Αθήνα ετοιμάζεται ένα τέτοιο κατάστημα όπου οι πελάτες της DS θα απολαμβάνουν αποκλειστικές premium υπηρεσίες. Όμως όλα τα προηγούμενα γράφτηκαν με αφορμή τον ερχομό στην Ελλάδα της «ναυαρχίδας» της DS Automobiles, που γνωρίσαμε και οδηγήσαμε πριν λίγες ημέρες στους υπέροχους (και άδειους αυτή την εποχή) δρόμους της νότιας Αττικής. Ο λόγος για το DS 7 Crossback, ένα τύπου SUV όχημα, που ανήκει στο ενδιάμεσο των κατηγοριών C & D (με μήκος 4,573 μ. είναι πολύ πιο κοντά στην D) και είναι κτισμένο πάνω στην πλατφόρμα EMP2 του ομίλου. Το DS 7 Crossback είναι κατασκευασμένο με βάση την τεχνογνωσία επώνυμων γαλλικών εταιρειών που κατασκευάζουν πολυτελή προϊόντα, από την επιλογή και τη ραφή των υφασμάτων και των δερμάτων στις ταπετσαρίες, μέχρι τα διακοσμητικά από χρώμιο, ξύλο και τα αλλά υλικά. Κατασκευαστικά, το εντυπωσιακό όχημα, έχει μήκος και μεταξόνιο (2,74μ.) μεγαλύτερα από όλα όσα έχουν κατασκευαστεί στην πλατφόρμα ΕΜΡ2, τα μετατρόχια εμπρός/πίσω διαφέρουν, η ανάρτηση είναι πολλαπλών σημείων, τα περισσότερα εξαρτήματα είναι κατασκευασμένα από ελαφριά υλικά, τα στοιχεία του αμαξώματος είναι βιδωμένα μεταξύ τους και η στρεπτική ακαμψία είναι αυξημένη κατά 30% από το στάνταρ μοντέλο. Με αεροδυναμικό συντελεστή (Cd) μόλις 0.31 και βάρος 1390 κιλά (το πιο ελαφρύ από τα μικρομεσαία SUV), μπορεί να κάνει πλήρη κύκλο στροφής διαμέτρου 10,6 μ. και να κυκλοφορεί με άνεση τόσο εκτός, όσο και εντός πόλης. Όπως είναι φυσικό, οι προβολείς είναι LED περιστρεφόμενοι (κατά 180 μοίρες), τα πίσω φώτα είναι 3D full LED, ενώ οι ζάντες αλουμινίου 20 ιντσών, φορούν υψηλού προφίλ ελαστικά διασφαλίζοντας την άνεση των επιβατών. Στην ίδια κατεύθυνση είναι η προσεγμένη ηχομόνωση με ενισχυμένα πλευρικά παράθυρα και πλαίσια θυρών. Στο εσωτερικό, η αίσθηση άνεσης και υψηλής ποιότητας υλικών, δείχνουν την προσέγγιση της μάρκας στον τομέα της πολυτελούς μετακίνησης και της τεχνολογικής υπεροχής. Οι χώροι υπέρ επαρκούν για τέσσερις ενήλικες, που εύκολα μπορούν να βολέψουν τις αποσκευές τους στον όγκου 555 λίτρων χώρο αποσκευών. Οι διακόπτες μοιάζουν με πολύτιμους λίθους (χρησιμοποιείται η τεχνοτροπία της Guilloche για την χάραξη μετάλλων με καλέμι), το δέρμα είναι επιλεγμένο και επεξεργασμένο σε 21 σχέδια, το ξύλο είναι έβενος Ινδονησίας, τα καθίσματα μεγάλα & αναπαυτικά, ο φωτισμός της καμπίνας γίνεται με αφή και η πλάτη των πίσω καθισμάτων είναι ηλεκτρικά ανακλινόμενη από 23 έως 32 μοίρες. Το ρολόι της BRM Chronographs, «κυριαρχεί» στην κεντρική κονσόλα, ενώ οι δύο ψηφιακές οθόνες 12 ιντσών εξυπηρετούν τις ανάγκες της ψυχαγωγίας και της πληροφόρησης του οδηγού, εμφανίζοντας και όλες τις λειτουργίες του αυτοκινήτου. Επιπλέον, με τεχνολογίες όπως το Σύστημα Νυχτερινής Ορατότητας (Night Vision), το Σύστημα Active Scan Suspension, που «σκανάρει» το δρόμο και προσαρμόζει την ανάρτηση επιτυγχάνοντας το καλύτερο επίπεδο άνεσης στους επιβάτες, το DS 7 Crossback θέλει και μπορεί να ικανοποιήσει τις περισσότερες ατομικές προσδοκίες του κάθε υποψήφιου ιδιοκτήτη. Το DS 7 Crossback κινείται με μια γκάμα πέντε κινητήρων υψηλής απόδοσης που ταιριάζει απόλυτα με την ελληνική πραγματικότητα. Η γκάμα ξεκινά από τον βενζινοκινητήρα 1.2 τούρμπο των 130 ίππων (με χειροκίνητο 6άρι κιβώτιο) και περιλαμβάνει έναν ακόμα κινητήρα βενζίνης 1,6 λίτρων σε δύο διαφορετικές εκδόσεις, με 180 ή 225 τύπους, που συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο 8 ταχυτήτων ΕΑΤ8). Ακόμα διατίθενται ο νέος ντίζελ 1.5 BlueHDi του γκρουπ PSA με 130 ίππους και χειροκίνητο ή αυτόματο κιβώτιο και ένας 2λιτρος ντίζελ με 180 ίππους και αυτόματο κιβώτιο. Ολόκληρη η γκάμα κινητήρων είναι υψηλής απόδοσης με πολύ φιλική προς το περιβάλλον συμπεριφορά. Τα μηχανικά σύνολα επωφελούνται από τις πλέον προηγμένες τεχνολογικά λύσεις, όπως είναι το SCR (Selective Catalytic Reduction) στους BlueHDi κινητήρες diesel, αλλά και το Φίλτρο Συγκράτησης Μικροσωματιδίων PPF (Petrol Particle Filter) για τους βενζινοκινητήρες με τον άμεσο ψεκασμό. Με τον τρόπο αυτό οι κινητήρες του πολυτελούς μοντέλου καλύπτουν τα κριτήρια της Ευρωπαϊκής Οδηγίας που έχει ισχύ από την 1η Σεπτεμβρίου του 2018, ενώ είναι έτοιμοι να προσαρμοστούν και σε ακόμα πιο αυστηρές προδιαγραφές που θα προκύψουν στο μέλλον (όπως το DS 7 CROSSBACK E-TENSE 4×4, με το υβριδικό σύστημα κίνησης της DS, το 2019). Το μεσαίο γαλλικό SUV χρησιμοποιεί το κατοχυρωμένο με ευρεσιτεχνία νέο σύστημα αναρτήσεων της Citroen, με μεταλλικά ελατήρια, αμορτισέρ και «προοδευτικά υδραυλικά ενθέματα» (Progressive Hydraulic Cushions) που βοηθούν ελατήρια & αμορτισέρ στην απορρόφηση των κραδασμών, όταν οι τροχοί περνούν από έντονες ανωμαλίες. Ταυτόχρονα (σε εκδόσεις με τους ισχυρότερους κινητήρες), υπάρχει η δυνατότητα επιλογής και ενός συστήματος με ηλεκτρονικά ελεγχόμενες αναρτήσεις, που παρακολουθεί τον δρόμο εμπρός και ρυθμίζει την συμπεριφορά που πρέπει να έχουν οι αναρτήσεις. Το μοντέλο διαθέτει ακόμα DS connected pilot μέχρι τα 180 χλμ/ώρα, αλλά και σύστημα «νυχτερινής όρασης» με κάμερα υπερύθρων. Το DS 7 Crossback πωλείται σε τρία διαφορετικά επίπεδα εξοπλισμού (CHIC, BECHIC & SOCHIC), αλλά και με πέντε διαφορετικές επιλογές για τον εσωτερικό διάκοσμο, που παραπέμπουν στην εξατομίκευση που απαιτεί κάποιος από τα προϊόντα πολυτελείας. Στην διάρκεια της παρουσίασης, οδηγήσαμε το DS7 Crossback με τον ντίζελ 1.5 και το χειροκίνητο 6άρι κιβώτιο, μένοντας κυριολεκτικά εντυπωσιασμένοι από την ποιότητα (και φινέτσα) κατασκευής, τους μεγάλους χώρους, την ποιότητα κύλισης και την άνεση που εξασφαλίζουν οι αναρτήσεις σε συνδυασμό με τα υψηλού προφίλ ελαστικά. Ο φρέσκος diesel των 130 ίππων, μετακινεί με άνεση το σχεδόν 1400 κιλών αμάξωμα και δίνει ικανοποιητικές επιδόσεις, χωρίς να δημιουργεί το παραμικρό αίσθημα ανασφάλειας στα προσπεράσματα. Το με σωστή κλιμάκωση 6άρι κιβώτιο έχει αίσθηση και ακρίβεια στις αλλαγές, ενώ η θέση οδήγησης σε συνδυασμό με την καλή εργονομία, κάνει την οδήγηση του σχετικά ογκώδους οχήματος, εύκολη υπόθεση. Ταυτόχρονα και παρά τον σβέλτο ρυθμό μετακίνησής μας, η κατανάλωση έδειξε μέση τιμή 7,3 λίτρα/100 χλμ., που κρίνεται οικονομική για το είδος του οχήματος. Μειονεκτήματα σε αυτή την φάση δεν εντοπίσαμε, εκτός ίσως από το ότι, το αμάξωμα είναι προκλητικά εντυπωσιακό (για την Ελλάδα της κρίσης φυσικά), αλλά για όσους προσέξουν τις τιμές θα καταλάβουν πως πρόκειται για μια προσιτή σε πολλούς επιλογή. Οι τιμές λοιπόν του DS7 Crossback, έχουν σαν βάση τα 27.999 ευρώ (βενζινοκινητήρας 1.2 των 130 ίππων), με πολύ πλούσιο επίπεδο εξοπλισμού που περιλαμβάνει ESP με hill holder, 6 αερόσακους, σύστημα εντοπισμού ορίων ταχύτητας, σύστημα ανίχνευσης κόπωσης οδηγού, σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος, σύστημα ειδοποίησης για ακούσια αλλαγή λωρίδας, κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικούς καθρέφτες, αυτόματα φώτα, πίσω φώτα τεχνολογίας LED, προσαρμοζόμενο cruise control, ζάντες αλουμινίου, ηχοσύστημα με θύρα USB και Bluetooth, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών, σύστημα start-stop κλπ. Στην κορυφή των τιμών (για κινητήρες βενζίνης) τα 44.700 ευρώ που κοστίζει το 1,6 των 225 ίππων με το αυτόματο 8άρι μκιβώτιο. Αντίστοιχα οι τιμές των diesel ξεκινούν από τα 32.100 ευρώ (1,5λτ, 130 ίππους με 6άρι μηχανικό κιβώτιο) και καταλήγουν στα 45.225 ευρώ που κοστίζει το 2λιτρο με τους 180 ίππους και το 8άρι αυτόματο κιβώτιο. Νίκος Τσάδαρης