Το Ράλι Γερμανίας που διεξάγεται στις 16 με 19 Αυγούστου υποδέχεται τα πληρώματα του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλι WRC της FIA σε έναν από τους πιο απαιτητικούς, σκληρούς αλλά και όμορφους αγώνες στην άσφαλτο.
Δεν έχει σημασία αν είναι ο Thierry Neuville, ο Sébastien Ogier ή ο Jari-Matti Latvala, καθώς ακόμα και οι κορυφαίοι αστέρες του WRC, μεταβαίνουν με αίσθημα ανυπομονησίας και δέους στη συνοριακή περιοχή μεταξύ Saarland και Rhineland-Palatinate. Βάση του αγώνα είναι το γραφικό Bostalsee, όπου βρίσκεται και το service park. Και όπως κάθε χρόνο, δεκάδες χιλιάδες ενθουσιώδεις οπαδοί των αγώνων αναμένεται να παρακολουθήσουν τις 18 ειδικές διαδρομές.
Στο Γερμανικό γύρο του WRC, μία στις τρεις συμμετοχές είναι φέτος της Opel, καθώς 29 από τους 88 συμμετέχοντες στο ADAC Rallye Deutschland θα οδηγήσουν ένα αγωνιστικό Adam. 23 πληρώματα και οι ομάδες τους προέρχονται από το θεσμό του ADAC Opel Rallye Cup και αναμένεται να συγκεντρώσουν το θαυμασμό των θεατών με το κορυφαίο τους οδηγικό επίπεδο. Από το 2013, το συγκεκριμένο Κύπελλο στηρίζει τα Ράλι σε υψηλότατο επίπεδο, εξασφαλίζοντας ευνοϊκές συνθήκες για τους συμμετέχοντες. Έξι συνολικά οδηγοί (οι Marijan Griebel, Fabian Kreim, Emil Bergkvist, Julius Tannert, Jari Huttunen και Tom Kristensson) στο ίδιο διάστημα μεταπήδησαν από το Κύπελλο στην εργοστασιακή ομάδα ADAC Opel Rally Junior Team πίσω από το τιμόνι του Opel Adam R2, το οποίο επίσης πρωταγωνιστεί στο Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα ERC της FIA στην
κατηγορία Junior κάτω των 27 ετών (U27).
Οι περγαμηνές της Opel στο ERC Junior είναι άκρως εντυπωσιακές. Από το 2015 που ήταν η πρώτη χρονιά πλήρους εμπλοκής της, η Γερμανική μάρκα κατέκτησε τρεις συνεχόμενους τίτλους στο Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα, οι οποίοι σε συνδυασμό με τους πάνω από 20 εθνικούς τίτλους μέχρι στιγμής έχουν καθιερώσει το Adam R2 ως το κορυφαίο αυτοκίνητο στην κλάση του. Φέτος, η ομάδα ADAC Opel Rally Junior Team δίνει και πάλι τη μάχη για τον τίτλο του ERC με δύο αγωνιστικά των 190 ίππων και οδηγούς τον Tom Kristensson και το 18χρονο Λετονό Mārtiņš Sesks. Μετά το πρώτο μισό της αγωνιστικής περιόδου, οι Sesks και Kristensson βρίσκονται αντίστοιχα στην πρώτη και στην τρίτη θέση της κατάταξης.
Η ADAC Opel Rally Junior Team συμμετέχει στο ADAC Rallye Deutschland και με τα δύο αυτοκίνητα και μάλιστα με μεγάλες προσδοκίες δεδομένου ότι τα τελευταία τέσσερα χρόνια κάποιος οδηγός με Adam R2 κατέκτησε τη νίκη στο Ράλι Γερμανίας στην κατηγορία RC4.
To Ράλι Γερμανίας είναι το highlight της σεζόν για τα νέα ταλέντα που συμμετέχουν στο ADAC Opel Rallye Cup, καθώς θα αγωνιστούν υπό το βλέμμα της παγκόσμιας ελίτ των Ράλι για έκτη χρονιά. Οι αριθμοί του αγώνα μιλούν από μόνοι τους: το συνολικό μήκος των ειδικών διαδρομών του Γερμανικού αγώνα του WRC είναι 326,7 χιλιόμετρα, σχεδόν τριπλάσιο δηλαδή από αυτό ενός αγώνα του Γερμανικού Πρωταθλήματος. Και στις ειδικές διαδρομές περιλαμβάνεται η θρυλική Panzerplatte των 38,5 χιλιομέτρων, η οποία θα διεξαχθεί δύο φορές και ξυπνά τις φιλοδοξίες και το δέος στα νέα ταλέντα του θεσμού.
Η συμμετοχή σε έναν αγώνα του WRC είναι χρονοβόρα και επίπονη διαδικασία. Στις τέσσερις ημέρες του Ράλι, οι συμμετέχοντες καλούνται να καλύψουν πάνω από 1000 χιλιόμετρα διαδρομών, ενώ η συνολική διάρκεια του αγώνα είναι έξι ημέρες μαζί με τις αναγνωριστικές δοκιμές. Η προσπάθεια αξίζει εις διπλούν για τα νεαρά πληρώματα καθώς το Ράλι Γερμανίας του WRC προσμετρά ως δύο αγώνες στο ADAC Opel Rallye Cup. Ο πρώτος αποτελείται από 7 ειδικές διαδρομές μήκους 103 χιλιομέτρων και διεξάγεται από την Πέμπτη έως την Παρασκευή το βράδυ, ενώ ο δεύτερος αποτελείται από 11 ειδικές διαδρομές συνολικού μήκους 223 χιλιομέτρων από το πρωί του Σαββάτου έως το μεσημέρι της Κυριακής. Κατά συνέπεια, τα πληρώματα έχουν την ευκαιρία να συγκεντρώσουν βαθμούς και χρηματικά βραβεία στο διπλάσιο, κάτι διόλου ευκαταφρόνητο, αφού 100.000 ευρώ θα δοθούν συνολικά κατά τη διάρκεια της χρονιάς.
Νίκος Τσάδαρης