H διάσταση των τροχών επιστρέφει στις 17 ίντσες στο παγκόσμιο πρωτάθλημα Superbike. Τα νέα 17άρια ελαστικά της Pirelli πήραν μια πρώτη «έγκριση» από τους αναβάτες του παγκοσμίου πρωταθλήματος Superbike, μετά από μία ημέρα δοκιμών που πραγματοποιήθηκε στην πίστα της Aragon, στην Ισπανία.

Η διάσταση των 16,5 ιντσών θα περάσει στην Ιστορία το 2013 και μια τέτοια αλλαγή δεν μπορούσε να γίνει χωρίς τη συναίνεση των άμεσα ενδιαφερομένων, οδηγών και ομάδων, τόσο σε απόδοση όσο και σε αντοχή.

Η βασική διαφορά μεταξύ 16,5 και 17 ιντσών δεν είναι η συνολική εξωτερική διάσταση –περίμετρος τους ελαστικού αλλά το πάχος του. Το προφίλ του ελαστικού των 17 ιντσών είναι μικρότερο καταλήγοντας στην ίδια εξωτερική διάσταση.

Τα ελαστικά αν και βρίσκονται ακόμη σε πρώιμο στάδιο ανάπτυξης, η ανταπόκριση από τους αναβάτες ήταν ως επί το πλείστον θετική, ενώ αξιοσημείωτα ήταν τα αυξημένα επίπεδα της πρόσφυσης. Παρόλα αυτά, ακόμα κι αν ο Leon Haslam δήλωνε ότι είχε καλύτερη πρόσφυση στην έξοδο από τη στροφή, οι αναβάτες της FIXI Crescent Suzuki, John Hopkins και Leon Camier δεν μοιράστηκαν την άποψή του.

Ο νικητής του αγώνα στην Aragon, Marco Melandri εντυπωσιάστηκε από το συγκεκριμένο ελαστικό και είπε ότι αισθάνθηκε την πρόσφυση της BMW βελτιωμένη με μεγαλύτερη ακρίβεια χάρη στα καινούργια λάστιχα.

«Ήταν ενδιαφέρον να οδηγώ με τα νέα 17άρια. Ήταν μια εντελώς διαφορετική αίσθηση από τα συνηθισμένα ελαστικά της Pirelli με τα οποία έχουμε αγωνιστεί έως σήμερα. Η μοτοσικλέτα απέκτησε μεγαλύτερη ακρίβεια αν και σίγουρα έχουμε πολλή δουλειά ακόμα ώστε να επιτύχουμε τον καλύτερο συνδυασμό ρυθμίσεων για τη συγκεκριμένη κατηγορία ελαστικών, άρα και το καλύτερο αποτέλεσμα. Πιστεύω ότι αυτή είναι μόνο η αρχή και ότι θα μπορούμε να δοκιμάσουμε τα νέα ελαστικά πριν από το τέλος της χρονιάς, ώστε να μπούμε στη σωστή κατεύθυνση για την επόμενη σεζόν».

Ο Carlos Checa ήταν εξίσου θετικός με το νέο ελαστικό, αν και είναι μάλλον απίθανο η Ducati 1098R του να φορέσει το συγκεκριμένο 17άρι σε αγωνιστικό περιβάλλον λόγω της αναμενόμενης αλλαγής στη νέα 1199 Panigale μέσα στο 2013.

«Μου άρεσε πολύ το νέο ελαστικό και θα έλεγα ότι είναι σχεδόν στα επίπεδα του 16,5. Είναι πολύ σταθερό, έχει πολύ καλή πρόσφυση και σχεδόν όλα τα θετικά χαρακτηριστικά του 16,5. Όσον αφορά τις επιδόσεις φαίνεται επίσης πολύ καλό, αφού ενώ δεν αλλάξαμε τις ρυθμίσεις της μοτοσικλέτας η απόδοση ήταν καλή. Διαπιστώσαμε μάλιστα μικρή βελτίωση στο μπροστινό μέρος, αλλά μάλλον αυτό είναι το αποτέλεσμα του συνδυασμού των δύο».

Ο Camier από την άλλη, αισθάνθηκε «μειωμένη ευελιξία» στη Suzuki του με το νέο ελαστικό, αν και συμφωνεί ότι αναμένονται βελτιώσεις στους επόμενους μήνες.

«Δοκίμασα τα νέα ελαστικά το πρωί και η αρχική μου αίσθηση ήταν ότι ήμουν λιγότερο ευκίνητος. Η πρόσφυση ήταν καλύτερη, αλλά αυτό έκανε την επιτάχυνση στην έξοδο λίγο χειρότερη. Βέβαια, δεν είχε γίνει καμία αλλαγή στο στήσιμο της μοτοσικλέτας, έτσι θεωρώ ότι υπάρχει περιθώριο για βελτίωση».

Ο Tom Sykes σημείωσε τον καλύτερο χρόνο στις δοκιμές με τα 17άρια ελαστικά (1’.57,254’’), χρόνος που θα τον τοποθετούσε στη 2η θέση της εκκίνησης στον αγώνα του παγκόσμιου πρωταθλήματος Superbike.