Η Opel εξέλιξε ένα νέο «έξυπνο» σύστημα φωτισμού το LED matrix light. Η νέα αυτή τεχνολογία, αποτελεί καινοτομία της Opel στην αυτοκινητοβιομηχανία με στόχο την ασφαλέστερη και πιο άνετη οδήγηση.
Η Opel είναι η πρώτη αυτοκινητοβιομηχανία, που κάνει δοκιμές στον δρόμο εφαρμόζοντας πλήρως ενσωματωμένα φώτα matrix σε πρωτότυπα οχήματά της. Το σύστημα matrix δεν μοιράζεται τη φιλοσοφία των υπόλοιπων αυτοκινήτων.
Αντί να χρησιμοποιεί τη μεσαία σκάλα σαν στάνταρ, χρησιμοποιεί την μεγάλη σκάλα την οποία μπορείτε να την κοιτάξετε απευθείας.
Αλλά αυτό δεν είναι το μόνο πλεονέκτημα του συστήματος. Προσαρμόζεται ανάλογα με τις συνθήκες της κυκλοφορίας, ώστε να μην τυφλώνει τους οδηγούς των οποίων π.χ. το παρμπρίζ είναι βρώμικο και το παραμικρό φως διαθλάται και γίνεται πιο εκτυφλωτικό.
Μέσω μιας μικροκάμερας που τοποθετείται ανάμεσα στο παρμπρίζ και τον εσωτερικό καθρέφτη, οι αισθητήρες ανιχνεύουν το φως από τα αντιθέτως ερχόμενα ή τα προπορευόμενα αυτοκίνητα και η ένταση του φωτισμού σε αυτά τα σημεία μειώνεται αισθητά.
Δηλαδή το σύστημα matrix, «δανείζεται» τα υπόλοιπα φώτα του δρόμου απ’ όπου και αν προέρχονται, συμπληρωματικά σαν δικά του. Έτσι επιτυγχάνεται οικονομία της τάξης του 50% σε σχέση με τα φώτα αλογόνου και σημαντική οικονομία σε σχέση με τα συμβατικά φώτα τεχνολογίας HID. Ακόμα έχει μεγάλο εύρος φωτισμού και καλύπτει κάθε πιθανό σημείο του δρόμου αριστερά και δεξιά του οχήματος.
«Η ενεργητική ασφάλεια είναι ένας από τους στρατηγικούς στόχους της Opel» σύμφωνα με την αντιπρόεδρο του τμήματος μηχανικών της Opel, τονίζοντας ακόμα την ιστορία της Opel με τις τεχνολογίες φωτισμού.«Ήμασταν οι πρώτοι κατασκευαστές που βγάλαμε στην αγορά την τεχνολογία AFL, το συνδυασμό δυναμικού και στατικού φωτισμού στροφών το 2002».
Καθένα από τα εμπρόσθια φωτιστικά σώματα αποτελείται από τέσσερις πηγές LED, που λειτουργούν ανεξάρτητα δίνοντας 16 διαφορετικούς συνδυασμούς φωτισμού ανά φωτιστικό σώμα. Σχεδιαστικά, συνδυάζοντας τα φώτα ημέρας με τα μεσαία, το αποτέλεσμα είναι το βέλος, το σήμα κατατεθέν της Opel. Τέλος είναι αρκετά δύσκολο για τον οδηγό να προσέξει τις 256 (γρήγορες) εναλλαγές φωτισμού, διότι η λογική είναι ο οδηγός να έχει πάντα την ίδια ποσότητα φωτισμού, με ή χωρίς άλλα οχήματα μπροστά του.
Πηγή: autotriti.gr