Μετά από χρόνια έρευνας και εξέλιξης, η Sway Motorsports παρουσίασε το πρωτότυπο τρίκυκλο scooter της. Με δύο τροχούς μπροστά εντάσσεται στην γκάμα των ασφαλέστερων «μοτοσυκλετών» καθώς… δεν πέφτει.
Οι κλίσεις που δέχεται ξεπερνούν εκείνες των μέχρι σήμερα ομοειδών του δίνοντας έτσι μια πιο σπορ πνοή στο Sway. Παρότι η απόδοση του ηλεκτροκινητήρα δεν είναι αυτή που θα εξιτάρει τον οδηγό του, όπως φαίνεται και στο βίντεο που ακολουθεί, πρόκειται για ένα όχημα που μπορεί να προσφέρει οδηγικές συγκινήσεις, ξεφεύγοντας από την απλή μετακίνηση.
Το scooter είναι προϊόν του ελεύθερου χρόνου του Joe Wilcox, σχεδιαστή στην IDEO και απόφοιτο του Rhode Island School of Design. Η προηγούμενη δουλειά του ήταν στο Johnson Space Center της NASA αλλά και στο ΜΙΤ, εμπλεκόμενος σε διάφορα διαστημικά projects.
Αυτά και μόνο αρκούν για να δούμε το δημιούργημά του με προσοχή. Ειδικά αυτό το αρθρωτό μπροστινό σύστημα με το μεγάλο μετατρόχιο που αποτελεί και το πλέον χαρακτηριστικό του στοιχείο.
Το Sway αναμένεται να βρει το δρόμο του για την παραγωγή μέσα στο 2013 και μέχρι τότε θα δέχεται πινελιές τελειοποίησης. Προς το παρόν τα 20 Ah της μπαταρίας ιόντων λιθίου που φορά δεν το βοηθά να ξεμακραίνει και πολύ από το σπίτι, αφού η αυτονομία του περιορίζεται στα 16 χιλιόμετρα. Όταν βγει στην παραγωγή όμως θα είναι εφοδιασμένο με μπαταρία 60 Ah που σημαίνει αυτονομία περίπου 50 χιλιομέτρων με κάθε φόρτιση.
Ο ηλεκτροκινητήρας ισχύος 3,5 Kw είναι συνδεδεμένος με τον πίσω τροχό και δίνει μια τελική ταχύτητα 64 km/h. Οι μικρές διαστάσεις του σχεδόν τριγωνικού Sway (1.32 x 0.89 x 1.02 m), και τα 104 κιλά του βάρους του το καθιστούν ένα από τα μικρότερα μεταφορικά μέσα των ημερών μας.
Επομένως και αναλογικά από τα πιο αποδοτικά ηλεκτροκίνητα λόγω ικανοποιητικής σχέσης ισχύος /βάρος. Οι τροχοί είναι διαμέτρου 10 ιντσών και τα φωτιστικά σώματα είναι LED για οικονομία στο… ρεύμα.
«Ένα αξιοσημείωτο στοιχείο του σχεδιασμού είναι η πατενταρισμένη πλατφόρμα για την τοποθέτηση των μπαταριών στην ποδιά χαμηλά, από τα φτερά μέχρι το πίσω μέρος του αρθρωτού μπροστινού συστήματος», αναφέρει ο Wilcox και συμπληρώνει ότι «πρόκειται για μια καινοτομία που κρατά τις μπαταρίες σε ουδέτερη θέση σχετικά με το υπόλοιπο όχημα που δέχεται τις κλίσεις, ενώ κρατά το κέντρο βάρους του συνόλου όσο πιο κοντά γίνεται στο έδαφος».
Τιμή ακόμη δεν έχει γίνει γνωστή, αναμένεται όμως υψηλότερη σε σχέση με τον τρίτροχο ανταγωνισμό του λόγω της μικρής παραγωγής.
Και το βίντεο για μια σύντομη βόλτα…