Όσοι απονέμουν στον βελτιωμένο κινητήρα της Aprilia RSV4 τα εύσημα για την εξαιρετική εμφάνιση του Max Biaggi στον πρώτο αγώνα WSBK (Phillip Island) σφάλλουν — τουλάχιστον εν μέρει.

Η σύγκριση με τα αποτελέσματα του 2011 στην ίδια πίστα – τότε είχε επικρατήσει ο Carlos Checa του Biaggi- αποκαλύπτει ότι η μέγιστη ταχύτητα έπαιξε μικρό ρόλο στην εξέλιξη του πρωταθλήματος.

Φέτος η μέγιστη ταχύτητα του Max στο Phillip Island μετρήθηκε στα 324,6 km, όταν η 1198R του Checa έγραψε 311,6. Το 2011 στην ίδια πίστα η Ducati είχε καταφέρει μόλις 301,2 km/h, έναντι 318,8 της Aprilia, δηλαδή η διαφορά τους μειώθηκε από τα 17,6 στα 13 km/h. Ή πιο σωστά, η Ducati κατάφερε να αποσπάσει 10 παραπάνω km/h από την 1198R, ενώ η Aprilia μόνον πέντε από την RSV4.

Πώς λοιπόν κατάφερε να επικρατήσει ο Max του Carlos φέτος; Νομίζουμε ότι τη διαφορά έκαναν τα νέα λάστιχα της Pirelli. Η καινούργια σχεδίασή τους επέτρεψε στην Aprilia να εκμεταλλευτεί περισσότερο την ιπποδύναμή της.

Το 2011 ο Checa είχε επικρατήσει, αγωνιζόμενος με τη μεσαία γόμα σε πλάτος 190mm. Φέτος έτρεξε με 200άρι πίσω λάστιχο. Η επιλογή έγινε εφικτή χάρη στις βελτιώσεις που επέφερε η Pirelli στο φαρδύτερο ελαστικό –βελτιώσεις που προσφέρουν αυξημένες μηχανική πρόσφυση και αντίσταση στην υπερθέρμανση. Όμως τα νέα χαρακτηριστικά ευνοούν ακόμα περισσότερο τις τετρακύλινδες μοτοσυκλέτες όπως η Aprilia, καθώς τούς επιτρέπουν να ελέγχουν καλύτερα τη μεγαλύτερη και πιο απότομη ισχύ τους.

Ο Checa θα προτιμούσε η βελτίωση του Biaggi να οφείλεται στην αυξημένη δύναμη της Aprilia, επειδή στις περισσότερες πίστες του παγκοσμίου πρωταθλήματος Superbike, δεν υπάρχουν μεγάλες ευθείες. Όμως η RSV4 βελτιώθηκε πολύ στις στροφές, χάρη και στην Pirelli και έτσι ο Ισπανός πρωταθλητής έχει μια δύσκολη χρονιά μπροστά του.