Όπως μια street μοτοσικλέτα πριν το ταξίδι, έτσι και ένα χωμάτινο μοντέλο χρειάζεται τον αντίστοιχο έλεγχο και κάποιες μικρορυθμίσεις πριν βγει βόλτα στο βουνό και στο χώμα.
Η βόλτα στο βουνό με το enduro ή με το ΜΧ δεν είναι κάτι που πρέπει να παίρνουμε αψήφιστα. Σίγουρα στο βουνό δεν κινδυνεύουμε από τους συνήθεις ύποπτους (βλέπε αυτοκίνητα – φορτηγά – λεωφορεία), αλλά πρέπει να πάρουμε τα μέτρα μας, όσον αφορά στη μοτοσικλέτα μας αλλά και εμάς τους ίδιους. Στον τομέα της μοτοσικλέτας υπάρχουν κάποιοι χρήσιμοι έλεγχοι, αλλά και μια διαδικασία προετοιμασίας και ρυθμίσεων, που θα εξασφαλίσουν την εύρυθμη και ασφαλή λειτουργία της. Για το λόγο αυτό, ο αναβάτης που σκοπεύει να τρέξει στο βουνό με enduro ή ΜΧ θα πρέπει να αφιερώσει λίγο χρόνο στη μοτοσικλέτα του.
info: για την προετοιμασία της μοτοσικλέτας χρειαζόμαστε λίγο σύρμα, μία πένσα, μία λίμα και μια συλλογή από γερμανοπολύγωνα.
1. Το σύρμα και την πένσα θα χρησιμοποιήσουμε για να ασφαλίσουμε τα χερούλια της μοτοσικλέτας (grip), ώστε να αποφύγουμε τη στρέψη τους στην γκαζιέρα και το τιμόνι.
2. Ελέγχουμε αν ο διακόπτης της μίζας δουλεύει σωστά.
3. Ελέγχουμε αν το κεντρικό παξιμάδι του τιμονιού είναι καλά σφιγμένο.
4. Κάνουμε εξαέρωση στα πιρούνια από τις βαλβίδες ή από τις βίδες που έχουν στο πάνω μέρος (προσοχή: για να το κάνουμε αυτό πρέπει ο τροχός να μην πατά στο έδαφος ώστε να έχει εκτονωθεί το σύστημα).
5. Ψεκάζουμε με λιπαντικό την ντίζα του συμπλέκτη και την γκαζιέρα (προσοχή: γκαζιέρα που δεν έχει καλή επαναφορά, είναι επικίνδυνη).
6. Ελέγχουμε αν οι βίδες που κρατούν το υποπλαίσιο είναι καλά σφιγμένες, όπως και η βίδα της μανιβέλας. Το ίδιο ισχύει και για όλες τις βίδες που κρατούν τα προστατευτικά πλαστικά. Η δύναμη σύσφιξης είναι σημαντική και δεν πρέπει να είναι μεγάλη, γιατί υπάρχει φόβος να κοπεί η βίδα κατά τη βόλτα.
7. Ελέγχουμε την αλυσίδα. Αυτή πρέπει να είναι λίγο πιο χαλαρή απ’ ό,τι λέει ο κατασκευαστής, δηλαδή 3,5-6 εκ.
8. Ελέγχουμε αν η ασφάλεια της αλυσίδας είναι επάνω (καλό θα είναι να της βάλουμε λίγη κόλλα σιλικόνης ώστε να την ασφαλίσουμε).
9. Ελέγχουμε τα λάδια (προσοχή: πρέπει να είναι στο ανώτερο ή λίγο πιο κάτω από την υπόδειξη του κατασκευαστή, ποτέ παραπάνω).
10. Ελέγχουμε αν το ψυγείο μας έχει υγρά. Πρέπει να είναι στο ανώτερο σημείο. Ελέγχουμε επίσης τα υγρά των φρένων.
11. Ελέγχουμε αν τα κολάρα είναι σφιγμένα (προσοχή: δεν πρέπει να τα σφίξουμε πολύ γιατί θα τα «πληγώσουμε» και θα έχουμε διαρροή).
12. Αν τα μαρσπιέ είναι φθαρμένα (έχουν στρογγυλέψει οι μύτες), καλό θα είναι με μία λίμα να τα κάνουμε πιο μυτερά ώστε να κρατούν καλύτερα το πόδι. Το αρνητικό σε αυτό είναι ότι φθείρονται πιο εύκολα οι σόλες.
13. Ελέγχουμε το παξιμάδι της κόντρας του αεροθαλάμου ώστε να αποφύγουμε τυχόν στρέψη του.
14. Με το ειδικό κλειδί που μας δίνεται από τον κατασκευαστή, ελέγχουμε τις ακτίνες του τροχού. Επιπλέον φροντίζουμε ώστε η πίεση των ελαστικών να είναι χαμηλή -14 psi εμπρός και 16 psi πίσω.
Πηγή: mototriti.gr