Μερικές χρήσιμες συμβουλές που πρέπει να έχετε κατά νου για να γυρίσετε ευχαριστημένος και να θέλετε να ξαναταξιδέψετε μαζί με την παρέα σας.
– Να γνωρίζετε αυτούς με τους οποίους ταξιδεύετε. Οι άπειροι αναβάτες χρήζουν ιδιαίτερης μεταχείρισης, οι αργοί (σε σχέση με τις δικές σας δυνατότητες) θα σας ταλαιπωρήσουν και θα κάνουν το ταξίδι δυσάρεστο.
-Μείνετε πάντα μέσα στη γωνία προβολής των καθρεπτών του μπροστινού σας και φροντίστε ώστε να βρίσκεται μέσα στη δικής σας γωνία ο αναβάτης που έρχεται πίσω σας. Αυτό σημαίνει ότι ο ένας θα οδηγεί στην αριστερή μεριά της λωρίδας και ο μπροστινός ή ο πίσω στη δεξιά, έτσι ώστε να βρίσκονται όλοι μέσα στο οπτικό πεδίο…όλων!
– Κινούμαστε όλοι με την ίδια ταχύτητα και δεν γινόμαστε ανταγωνιστικοί. Να θυμάστε ότι δεν είναι αγώνας για το ποιος θα φτάσει πρώτος. Αφήνουμε τουλάχιστον 10-15 μέτρα απόσταση από τον μπροστινό μας.
– Ο αναβάτης της πρώτης μοτοσικλέτας αλλά και εκείνος της τελευταίας, θα πρέπει να είναι έμπειροι. Πρώτος θα πρέπει να είναι εκείνος που γνωρίζει τη διαδρομή, ενώ ο τελευταίος είναι εκείνος ο οποίος θα μπορέσει να εκτιμήσει τις οδηγικές ικανότητες των υπολοίπων και να κάνει παρεμβάσεις. Είναι θέση υπεύθυνη και έτσι θα πρέπει να αντιμετωπίζεται.
– Δεν ταξιδεύουμε με μοτοσικλέτες εξαιρετικά ανόμοιων επιδόσεων. Όσο και αν το θέλουμε, μία μοτοσικλέτα 250 κυβικών μπορεί ναι μεν να ταξιδέψει μόνη της, αλλά όχι μαζί με ένα R1. Θα ταλαιπωρηθούν και οι δύο μοτοσικλέτες αλλά και οι δύο αναβάτες.
– Η προσπέραση είναι άλλο ένα σημαντικό θέμα. Εκτελούμε τον…αργό, πάντα ένας-ένας ξεκινώντας από τον πρώτο της παρέας και μόνο εφόσον έχουμε πλήρη επίγνωση του τι γίνεται γύρω μας. Δεν ξεχνάμε ποτέ τα φλας, ενώ καλό θα ήταν να ειδοποιήσουμε αυτόν που προσπερνάμε με ένα (μόνο ένα!) σινιάλο.
– Άλλο ένα θέμα είναι η αλλαγή λωρίδας. Εάν η λωρίδα στην οποία θέλουμε να μεταβούμε κινείται αργότερα από αυτήν που είμαστε ήδη, τότε ξεκινάμε πάλι ένας-ένας από τον πρώτο μέχρι τον τελευταίο. Εάν κινείται πιο γρήγορα ξεκινάμε από τον τελευταίο, ο οποίος και θα πρέπει να κρατήσει σταθερή ταχύτητα μέχρι να μπουν μπροστά του και οι υπόλοιποι.
– Ταξίδι σημαίνει συνήθως και αποσκευές, οι οποίες σημαίνουν έξτρα βάρος και αλλαγή κατανομής του συνολικού βάρους της μοτοσικλέτας. Σε περίπτωση που σταματήσετε, χρησιμοποιήστε και τα δύο πόδια για να ισορροπήσετε τη μοτοσικλέτα, όχι μόνο το αριστερό με το δεξί να βρίσκεται στο φρένο (εκτός φυσικά αν έχετε σταματήσει σε ανηφόρα).
– Αν μπορείτε να έχετε την επιλογή, διαλέξτε τη δεύτερη γρηγορότερη λωρίδα, αφήνοντας, πρώτον τη γρηγορότερη για εκείνους που κινούνται με μεγαλύτερη ταχύτητα από εσάς, και δεύτερον την πιο αργή επειδή εκεί γίνονται οι περισσότερες προσπεράσεις.
Μέτρα την… πίεση σου!
Ασχοληθείτε με τη πίεση των ελαστικών
– Στο πλαϊνό τμήμα των ελαστικών σας αναγράφεται από τον κατασκευαστή τους, η προτεινόμενη πίεση την οποία πρέπει να έχουν. Καλό θα είναι να προσπαθείτε να διατηρείτε τη πίεση αυτή και να την ελέγχετε όταν τα λάστιχα είναι ακόμα κρύα.
– Η θερμοκρασία περιβάλλοντος επηρεάζει τη πίεση των ελαστικών και θεωρείται λογικό για ένα ελαστικό να χάνει περίπου 1 psi το μήνα κάτω από λογικές συνθήκες χρήσης. Όσο πέφτει η θερμοκρασία τόσο πέφτει και η πίεση, ενώ υπολογίζεται ότι για κάθε περίπου 5,5 βαθμούς Κελσίου, χάνουμε άλλο 1 psi.Φυσικά μία τέτοια συμπεριφορά από ένα ελαστικό είναι νορμάλ! Αυτό που λέμε εδώ είναι ότι πρέπει να ελέγχουμε τη πίεση των ελαστικών σχεδόν κάθε εβδομάδα, κυρίως το χειμώνα.
– Αν υπάρχει η δυνατότητα (ναι, την οικονομική εννοούμε!), προτιμήστε για το χειμώνα ένα σετ ελαστικών με μαλακότερη γόμα, για να ζεσταίνονται ευκολότερα πάνω στο παγωμένο οδόστρωμα προσφέροντας πρόσφυση γρηγορότερα. Επισκευάστε τα, αλλά με ασφάλεια
– Καλή και εύκολη λύση τα κορδόνια και τα μπαλώματα για να καλύπτουμε τρύπες από καρφιά και μικρά σκισίματα, αλλά θα πρέπει να γνωρίζουμε ότι δεν μπορείτε να τοποθετήσετε με ασφάλεια, δύο κορδόνια μέσα στο ίδιο τεταρτημόριο της επιφάνειας του ελαστικού (1mm x 1mm).
– Δεν μπορείτε επίσης να τοποθετήσετε πάνω από δύο κορδόνια (ή μπαλώματα) στο ίδιο ελαστικό ταυτόχρονα και να παραμείνετε ασφαλείς.
– Οι κατασκευάστριες εταιρείες τέτοιων προϊόντων επισημαίνουν συγκεκριμένα τα δύο παραπάνω παραδείγματα και δηλώνουν μάλιστα ότι για ένα ελαστικό με δείκτη ταχύτητας Η (< 200 χλμ.) και ένα κορδόνι ή μπάλωμα επάνω του, η ταχύτητα θα πρέπει να περιοριστεί στο 40%. Όπως είναι λογικό, τίποτα δεν αντικαθιστά τη τοποθέτηση καινούργιου ελαστικού.
Πηγή: mototriti.gr