Μετά από 43 χρόνια παρουσίας και 33 εκ. πωλήσεις, ήρθε η ώρα για την 7η γενιά του VW Golf, ενός εμβληματικού μοντέλου, που στην ουσία είναι μια κατηγορία μόνο του. Την εμπορική επιτυχία του μοντέλου αντικατοπτρίζουν εμφατικά και οι πωλήσεις του 2016 στην Ευρώπη, όπου το best seller της VW, πούλησε όσο το 2ο, το 3ο και κάτι από το τέταρτο σε πωλήσεις μοντέλο της κατηγορίας (C segment).
Η δημοσιογραφική παρουσίαση του ανανεωμένου Golf, πραγματοποιήθηκε στην περιοχή της Αττικής, ταυτόχρονα με την έναρξη διάθεσης του μοντέλου στην ελληνική αγορά. Το νέο Golf προσφέρεται σε μεγάλη γκάμα εκδόσεων (συγκεκριμένα 8) με 3θυρο, 5θυρο & «στέισον» αμάξωμα και κινητήρες βενζίνης, πετρελαίου, υβριδικούς και αμιγώς ηλεκτρικούς. Κορυφαία έκδοση, η «R» με τετρακίνηση και κινητήρα 310 ίππων.
Το ανανεωμένο Golf έχει υποστεί επεμβάσεις/παρεμβάσεις σχεδόν σε όλους τους τομείς, όπως στη σχεδίαση, τους κινητήρες (TSI Evo), τα συστήματα ημιαυτόνομης οδήγησης, το σύστημα ενημέρωσης/ψυχαγωγίας, την παραμετροποίηση και την συνδεσιμότητα.
Οι σχεδιαστικές αλλαγές είναι περιορισμένες (κάτι σύνηθες στο VW Group) και εντοπίζονται στη μάσκα με τη μπάρα χρωμίου στο κάτω μέρος της να δίνει την αίσθηση ότι συνεχίζεται στα εμπρός φώτα (τεχνολογίας LED), τα full LED πίσω φώτα και τους ξανασχεδιασμένους προφυλακτήρες.
Όμως, στο εσωτερικό προκύπτουν σημαντικές διαφορές, καθώς η VW άλλαξε τα συστήματα πολυμέσων, τοποθετώντας μεγαλύτερες οθόνες αφής με 6,5 – 8 και 9,2 ίντσες, με την τελευταία να αποτελεί μέρος της κορυφαίας Discover Pro, που διαθέτει τεχνολογία gesture control (αντιδρά σε νεύματα των χεριών).
Ο εξοπλισμός αυτός, κάνει για πρώτη φορά την εμφάνισή του στην κατηγορία C και όπως θα δούμε στη συνέχεια ουσιαστικά δεν επιβαρύνει την τιμή.
Στον έξτρα εξοπλισμό όλων των εκδόσεων περιλαμβάνεται και ο ψηφιακός πίνακας οργάνων με οθόνη 12,3 ιντσών TFT (Active Info Display κατά την VW), στην οποία ο οδηγός μπορεί να επιλέξει τις πληροφορίες που βλέπει και τη διάταξή τους, ανάμεσα από 5 διαφορετικά προφίλ (Classic – Consumption & Range – Efficiency – Performance & Driver Assistane – Navigation).
Σημαντική προσθήκη στο Golf είναι η νέα γενιά κινητήρων TSI (εμφανίστηκε το 2006) με τον νέο 1.5 TSI (TSI Evo) που διαθέτει υπερσυμπιεστή μεταβλητής γεωμετρίας (εξάρτημα που συναντά κανείς μόνο σε υπεραυτοκίνητα & επιτρέπει συμπίεση 12,5:1 !!!) και θα προσφέρεται σε εκδόσεις 130 ίππων και 150 ίππων (με σύστημα μερικής απενεργοποίησης κυλίνδρων ACT στη δεύτερη περίπτωση). Η ροπή στην έκδοση των 150 ίππων φτάνει τα 25,5 χγρμ/1.500 – 3.500 σαλ. και ο κινητήρας εκτός του αυξημένου κυβισμού (σε σχέση με τον 1.4 που αντικαθιστά) είναι πολυεπίπεδα τεχνολογικά εξελιγμένος.
Όμως ο νέος 1.5 TSI Evo θα είναι διαθέσιμος από τον Μάιο, ενώ σήμερα με το λανσάρισμα του αυτοκινήτου στην χώρα μας, διατίθενται οι εκδόσεις με τον (νέο για το Golf) 1.0 TSI 85 ίππων, τον 1.0 TSI 110 ίππων, τον 1.6 TDI 115 ίππων και τον 2.0 TDI 150 ίππων.
Στη συνέχεια θα ακολουθήσουν οι δυνατές εκδόσεις GTD (diesel) με 184 ίππους και GTI (βενζίνη) με 230 ίππους, ενώ επιπλέον έρχονται οι εκδόσεις GTI Perfοrmance με 245 ίππους, 1.8 TSI, 180 ίππων σε συνδυασμό με σύστημα τετρακίνησης, αποκλειστικά για το Alltrack και το υβριδικό GTE με 220 ίππους.
Φυσικά υπάρχει και ένας κινητήρας φυσικού αερίου 1.4 TGI με 110 ίππους, ενώ ιδιαίτερη έμφαση δίνεται από την φίρμα, στο αμιγώς ηλεκτρικό e-Golf, του οποίου ο ηλεκτροκινητήρας αποδίδει τώρα 136 ίππους (αντί 115) και η αυτονομία αγγίζει τα 300 χιλιόμετρα.
Είδηση έχουμε επίσης και στον τομέα του ημιαυτόματου κιβωτίου (DSG), που είναι τριπλού συμπλέκτη, διαθέτει 7 σχέσεις και θα αντικαταστήσει στο μέλλον όλα τα 6τάχυτα DSG που χρησιμοποιούνται σήμερα.
Πλέον αυτών, τα συστήματα ασφαλείας/υποστήριξης οδηγού, τις τελευταίες «λέξεις» της τεχνολογίας, όπως το προσαρμοζόμενο cruise control και το σύστημα επιτήρησης περιβάλλοντος χώρου με αναγνώριση πεζών και φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης, που είναι στάνταρ σε όλη τη γκάμα του μοντέλου.
Το νέο Golf είναι επίσης το πρώτο μοντέλο στην κατηγορία του που στο σύστημα ενημέρωσης/ψυχαγωγίας δίνει τη δυνατότητα ελέγχου με νεύματα του χεριού, ενώ είναι διαθέσιμο το νέο σύστημα ημιαυτόνομης κίνησης Traffic Jam Assist, που εξασφαλίζει ημιαυτόνομη λειτουργία του σε συνθήκες πυκνής κυκλοφορίας με ταχύτητες έως 60 χλμ./ώρα.
Το νέο Golf διατίθεται σε τρία επίπεδα εξοπλισμού (Comfortline, Generation & Highline), με τιμές που ξεκινούν από τις 16.450 ευρώ για το 3θυρο και 17.400 ευρώ για το 5θυρο με τον 1.0 TSI των 85 ίππων. Στις τιμές αυτές διατίθεται ιδιαίτερα πλούσιο επίπεδο εξοπλισμού, με στάνταρ ESP που διαθέτει λειτουργίες ηλεκτρονικά ελεγχόμενου διαφορικού, σταθεροποίησης ρυμουλκούμενου και hill holder, 7 αερόσακους, σύστημα αναγνώρισης πεζών και φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης, σύστημα αποφυγής πολλαπλών συγκρούσεων, σύστημα αναγνώρισης κόπωσης οδηγού, κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους/θερμαινόμενους καθρέφτες, αυτόματα φώτα και καθαριστήρες, προσαρμοζόμενο cruise control, ζάντες αλουμινίου, ηχοσύστημα με έγχρωμη οθόνη αφής, ραδιόφωνο, θύρες SD και Aux, χειριστήρια στο τιμόνι, υπολογιστή ταξιδιού, σύστημα ανάκτησης ενέργειας κατά την επιβράδυνση, σύστημα start-stop, κ.α.
Τέλος, οι τιμές των ντίζελ αρχίζουν από 20.750 ευρώ για το 3θυρο και 21.700 ευρώ για το 5θυρο, ενώ παρατηρώντας αυτά τα δεδομένα σε σχέση αυτά με του μοντέλου που αντικαθίσταται, διαπιστώνουμε ότι, όλος αυτός ο πλούσιος εξοπλισμός «δεν χρεώνεται» καθώς ουσιαστικά οι τιμές είναι παρεμφερείς.
Περισσότερα, μετά το Πάσχα, όταν θα έχουμε πραγματοποιήσει την καθιερωμένη δοκιμή διαρκείας.
Νίκος Τσάδαρης