Από τη δημοσιογραφική παρουσίαση που οργάνωσε η BMW στη Βουλιαγμένη ξεκίνησε ουσιαστικά η έναρξη διάθεσης της νέας γενιάς της σειράς 5 στην ελληνική αγορά.
Πρόκειται για την έβδομη γενιά της σειράς 5 από το 1972 που παρουσιάστηκε το πρώτο μοντέλο, με τις συνολικές πωλήσεις να έχουν φτάσει από τότε το 1,2 εκατομμύρια αυτοκίνητα.
Η νέα σειρά 5 είναι μακρύτερη (+28χλστ), φαρδύτερη (+8χλστ) και με μεγαλύτερο μεταξόνιο (+7χλστ) από την προηγούμενη, αλλά χάρη στη σύγχρονη τεχνολογία κατασκευής των αμαξωμάτων, ζυγίζει 115 κιλά λιγότερο (ανάλογα την έκδοση, περί τα 1600 κιλά).
Όσον αφορά τους χώρους, τέσσερις μεγαλόσωμοι επιβάτες ταξιδεύουν «βασιλικά», ενώ ένας πέμπτος μπορεί να βολευτεί χωρίς ιδιαίτερους συμβιβασμούς στο πίσω κάθισμα.
Ελαφρά μεγαλύτερος, συγκεκριμένα 10 λίτρα, είναι και ο χώρος αποσκευών, με χωρητικότητα που φτάνει τα 530 λίτρα, ενώ ο συντελεστής αεροδυναμικής 0,22 είναι κορυφαίος για την κατηγορία.
Στην παρουσίαση το αυτοκίνητο παρουσιάστηκε με υπερτροφοδοτούμενο, 4κύλινδρο 2λιτρο βενζινοκινητήρα, 252 ίππων για την 530i κι έναν 6κύλινδρο 3λιτρο με 340 ίππων για την 540i.
Από πλευράς πετρελαιοκινητήρων, υπάρχει ένας 4κύλινδρος 2λιτρος με 190 ίππους για την 520d κι ένας 6κύλινδρος 3λιτρος με 265 ίππους για την 530d. Από αυτόν τον μήνα θα είναι διαθέσιμη και η M550i, με κινητήρα V8 4,4 λίτρων με 462 ίππους, όπως επίσης και η φορτιζόμενη υβριδική 530e με 4κύλινδρο 2λιτρο βενζινοκινητήρα και ηλεκτροκινητήρα, συνολικής ισχύος 252 ίππων, η οποία θα προσφέρει αυτονομία 45 χιλιομέτρων με ηλεκτροκίνηση. Όλες οι εκδόσεις είναι διαθέσιμες με πίσω κίνηση και με τετρακίνηση. Όλοι οι κινητήρες συνδυάζονται με το αυτόματο 8άρι κιβώτιο, εκτός από την 520d, για την οποία υπάρχει κι ένα χειροκίνητο 6άρι.
Όπως είναι φυσικό, η νέα σειρά 5 διαθέτει ό,τι πιο σύγχρονο υπάρχει σε ηλεκτρονικά βοηθήματα οδήγησης, συστήματα ασφαλείας και συστήματα συνδεσιμότητας- ψυχαγωγίας. Εκτός από τα γνωστά συστήματα όπως το προσαρμοζόμενο cruise control, την προειδοποίηση επικείμενης σύγκρουσης με λειτουργία φρεναρίσματος, το σύστημα διατήρησης λωρίδας, το σύστημα ειδοποίησης εγκατάλειψης λωρίδας, κλπ., υπάρχουν νέα συστήματα, όπως η προειδοποίηση κάθετης κυκλοφορίας στις διασταυρώσεις, η υποβοήθηση αποφυγής σύγκρουσης με προπορευόμενο όχημα και το σύστημα υποβοήθησης αλλαγής λωρίδας (από τον Ιούλιο).
Εντυπωσιακό γκάτζετ, το κλειδί με την έγχρωμη οθόνη αφής (+300 ευρώ), που δίνει πληροφορίες για την κατάσταση του αυτοκινήτου και την δυνατότητα χειρισμού λειτουργιών του κλιματισμού και της θέρμανσης με σβηστό κινητήρα, αλλά και ενεργοποίησης της τηλεχειριζόμενης στάθμευσης.
Στη διάρκεια της εκδήλωσης είχαμε τη δυνατότητα να οδηγήσουμε για λίγο την βενζινοκίνητη έκδοση 530i, μένοντας εντυπωσιασμένοι από τον τρόπο με τον οποίο το θαυμάσιο αυτόματο 8άρι κιβώτιο (θυμίζει κιβώτιο διπλού συμπλέκτη), διαχειρίζεται τις επιδόσεις του κινητήρα. Επιπλέον ο τρόπος που συμπεριφέρεται στον δρόμο το βάρους 1600 κιλών αμάξωμα εκπλήσσει όποιον δεν έχει λάβει υπόψη του την εξέλιξη των αναρτήσεων, των ηλεκτρονικών βοηθημάτων και των ελαστικών. Στα συν της κατασκευής, η ποιότητα κύλισης, παρά τα πολύ χαμηλού προφίλ ελαστικά διαμέτρου 20 ιντσών, τα φρένα και το ακριβές τιμόνι.
Η νέα 5άρα προσφέρεται σε τέσσερις εκδόσεις εξοπλισμού, όλες ιδιαίτερα πλούσιες. Ακόμα και στη βασική έκδοση περιλαμβάνονται ως στάνταρ, σημαντικά αξεσουάρ όπως, τα φώτα τεχνολογίας LED, το σύστημα πλοήγησης, οι αισθητήρες παρκαρίσματος εμπρός-πίσω, το σύστημα συναγερμού κλπ.
Όσο για μειονεκτήματα. Σε πρώτο χρόνο, σημειώσαμε ένα και βασικό στην Ελλάδα του 2017. Την τιμή, που ξεκινά από τις σχεδόν 61.000 ευρώ για την 520d και από 69.350 για την 530i.
Νίκος Τσάδαρης