Η Audi ανοίγει ένα νέο κεφάλαιο στην ιστορία του quattro, καθώς με ultra τεχνολογία συνδυάζει δυναμική συμπεριφορά και ασφάλεια υψηλού επιπέδου, δημιουργώντας το πιο αποδοτικό σύστημα τετρακίνησης στον κόσμο. Το σύστημα αυτό είναι σχεδιασμένο για πολλά μοντέλα της Audi με διαμήκη τοποθετημένο κινητήρα και θα κάνει το ντεμπούτο του στο νέο Audi A4 allroad quattro, στα μέσα του 2016.
Με τη μόνιμη τετρακίνηση quattro, η Audi κατέχει ηγετική θέση για πάνω από 3 δεκαετίες και τώρα ήρθε η στιγμή για το επόμενο μεγάλο βήμα, το συνδυασμό quattro με ultra τεχνολογία.
Στόχος του εγχειρήματος είναι η βελτιστοποίηση της απόδοσης του αυτοκινήτου σε μόνιμα συστήματα όσον αφορά την πρόσφυση και τη δυναμική συμπεριφορά.
Το σύστημα θέτει τα σημεία αναφοράς στην κατηγορία αναφορικά με την κατανάλωση καυσίμου και τις εκπομπές CO2, ιδιαίτερα κάτω από καθημερινές συνθήκες. Με αντίστοιχα εξοπλισμένα οχήματα δοκιμών, οι προγραμματιστές της Audi χρησιμοποίησαν κατά μέσο όρο 0,3 λίτρα/100 χιλιόμετρα λιγότερα καύσιμα απ’ ό,τι με τα συμβατικά τετρακίνητα αυτοκίνητα.
Οι δοκιμές διεξήχθησαν σε μια διαδρομή σε όλη την περιοχή του Ingolstadt στη Γερμανία και υπό κανονικές συνθήκες κυκλοφορίας.
Με την πρώτη ματιά, οι απαιτήσεις αυτές δύσκολα φαίνεται να συμβιβάζονται, αλλά μέσω της αλληλεπίδρασης των νεοεξελιχθέντων εξαρτημάτων τετρακίνησης και μια εξελιγμένη στρατηγική διαχείρισης, οι προγραμματιστές της Audi κατόρθωσαν να πετύχουν τον στόχο αυτό.
Τα αποτελέσματα: Το σύστημα τετρακίνησης ελέγχει έξυπνα και δουλεύει προβλέψιμα, κοιτάζοντας πάντα μπροστά, μέσω μιας ολοκληρωμένης σειράς από αισθητήρες και τη συνεχή ανάλυση της δυναμικής οδήγησης, τις οδικές συνθήκες και τα δεδομένα που συλλέγονται από τη συμπεριφορά του οδηγού. Κατά συνέπεια, το σύστημα κίνησης quattro είναι πάντα σε ετοιμότητα αν χρειαστεί, ενώ κατά τη διάρκεια της τυπικής λειτουργίας σε χαμηλά φορτία χωρίς τον κίνδυνο ολίσθησης των τροχών, το νέο σύστημα quattro παρέχει όλα τις πλεονεκτήματα της κίνησης στους εμπρός τροχούς.
Η μόνιμη τετρακίνηση είναι πάντα απενεργοποιημένη όταν δεν χρειάζεται, αλλά παραμένει μονίμως διαθέσιμη, μειώνοντας σημαντικά τη διαφορά δυναμικού κατανάλωσης καυσίμου μεταξύ προσθιοκίνησης και μόνιμης τετρακίνησης.
Νίκος Τσάδαρης