Πρόκειται για το τέταρτης γενιάς Doblo που είναι σχεδιασμένο ούτως ώστε να εξυπηρετεί τόσο αυξημένες οικογενειακές μεταφορικές ανάγκες, όσο και περιορισμένες -σε βάρος- επαγγελματικές μεταφορές, με υψηλή ποιότητα οδικής συμπεριφοράς και άνεσης. Στην περίπτωσή του η FIAT παίζει εκ του ασφαλούς, καθώς ήδη σχεδόν ενάμιση εκατομμύριο αγοραστές έχουν αγοράσει Doblo τα 15 χρόνια που βρίσκεται στην αγορά, αριθμός που κατά τεκμήριο εξασφαλίζει την εμπορική του επιτυχία, καθώς ο χρήστης είναι και ο εν δυνάμει αγοραστής της επόμενης έκδοσης κάθε μοντέλου.

Έχοντας υποστεί δυο ανανεώσεις, το 2005 και το 2010 δείχνει σήμερα πιο ώριμο και πλήρες από ποτέ. Ξανασχεδιασμένο εξωτερικά και εσωτερικά, είναι εφοδιασμένο με τις σύγχρονες τεχνολογίες που έχουν και τα επιβατικά της FIAT, ενώ η έκδοση tall που οδηγήσαμε διαθέτει «αχανή» και πλήρως εκμεταλλεύσιμο χώρο φόρτωσης, μαζί με ράγες οροφής που μπορούν να αυξήσουν επιπλέον τις μεταφορικές του δυνατότητες.

Εξωτερικά, οι έντονες διαφορές από τον προκάτοχο εντοπίζονται στα νέα φωτιστικά σώματα εμπρός και πίσω, στις μεγάλες συρόμενες πίσω πόρτες (με κανονικά βυθιζόμενα τζάμια) και τις τεράστιες γυάλινες επιφάνειες, που δημιουργούν ευχάριστη αίσθηση στην καμπίνα και δίνουν σχεδόν απεριόριστη ορατότητα στον οδηγό. Εκτός αυτών, το μεγάλο ύψος και οι αυξημένες διαστάσεις, δεν ενοχλούν καθώς οι κατάλληλες σχεδιαστικές πινελιές μειώνουν την αίσθηση του όγκου, δείχνοντας το Doblo κάτι… σαν station wagon.

fiatdblo15

Επανασχεδιασμένο είναι και το εσωτερικό, που προσφέρει στους χρήστες μεγαλύτερους χώρους, νέο ταμπλό με ευδιάκριτα όργανα και τιμόνι, περισσότερους χρωματικούς συνδυασμούς και καλύτερη χρηστικότητα. Επιπλέον, τα φρέσκα υλικά ηχομόνωσης (στα diesel ο θόρυβος μειώνεται κατά 3dB) και γενικώς τα καλά σε ποιότητα υφάσματα και πλαστικά, συντελούν στην άνεση και την ελάχιστη όχληση από θορύβους, που βρίσκονται σε επίπεδα μεσαίας «κούρσας». Στο αυτοκίνητο της δοκιμής μας, εκτός από τα 4 αναλογικά όργανα του καντράν, ήταν τοποθετημένο το σύστημα πολυμέσων Uconnect με έγχρωμη οθόνη αφής 5’’ με το αναβαθμισμένο σύστημα πλοήγησης.

fiatdblo21

Το Doblo «μας» είχε διακόπτες στο τιμόνι, πανοραμικό καθρέπτη πίσω χώρου, ένα ιδιαίτερα πρακτικό ράφι οροφής πάνω από τα σκιάδια, αναδιπλούμενους καθρέπτες, φώτα ομίχλης, αλουμινένιες ζάντες, διαιρούμενο πίσω κάθισμα, ASR, εμπρός αερόσακους, ESP, λειτουργία Hill Holder και τα απαραίτητα σύγχρονα εφόδια ασφαλείας. Η ρεζέρβα είναι τοποθετημένη κάτω από τον χώρο αποσκευών με εξωτερική πρόσβαση, θυμίζοντάς μας άλλες εποχές, ενώ τα ελαστικά μειωμένης αντίστασης στην κύλιση, με διαστάσεις 195/60/16, είναι –κατά την άποψή μας- χαμηλοπρόφιλα για τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Ο μοχλός του 6 χειροκίνητων σχέσεων κιβωτίου ταχυτήτων, είναι τοποθετημένος ψηλά, κοντά στο τιμόνι, ενώ το υποβραχιόνιο στο κάθισμα του οδηγού περισσότερο ενοχλεί, παρά εξυπηρετεί.

fiatdblo13

Αυτό που δεν ταιριάζει επίσης στον χαρακτήρα του Doblo, είναι οι λίγοι χώροι για μικροαντικείμενα, με εξαίρεση το ντουλαπάκι συνοδηγού και τις θήκες στις πόρτες.

fiatdblo07

Από την άλλη όμως, ο χώρος είναι επαρκής ακόμα και για 7 καθίσματα (στη δοκιμή μας, 5), με χώρο αποσκευών 790 λτ που όταν πέσουν τα καθίσματα αυξάνεται στα 3200 και είναι ο μεγαλύτερος της κατηγορίας του. Πλέον αυτού η εκμετάλλευση του χώρου αυτού διευκολύνεται από το ύψος των 1895χλστ, τις συρόμενες πλαϊνές πίσω πόρτες, το διαιρούμενο πίσω κάθισμα κατά 60/40 και την τεράστια ανοιγόμενη προς τα πάνω πίσω πόρτα, που όταν ανοίξει θέλει χρήστη τουλάχιστον μεσαίου ύψους, προκειμένου να την φτάσει για να την κλείσει. fiatdblo20Όσον αφορά την κινητήρια μονάδα, για την ελληνική αγορά, από πλευράς βενζίνης διατίθενται οι 1.4 95 ίππων και 1.4 T-JET 120 ίππων, ενώ από πλευράς turbo diesel έχουμε τον 1.6 MultiJetΙΙ 90 ίππων (αποκλειστικά με αυτοματοποιημένο κιβώτιο Dualogic) & τον 1.6 MultiJetΙΙ 105 ίππων και 29,5 χγρμ ροπής, που «φορούσε» το Doblo της δοκιμής μας. Ο κινητήρας αυτός ανήκει στην έκδοση «EcoJet» που προσφέρουν χαμηλότερη κατανάλωση και ρύπους, χάρη στο σύστημα Start&Stop, το λιπαντικό χαμηλού ιξώδους, τον «έξυπνο» εναλλάκτη και την αντλία λαδιού μεταβλητής παροχής, επιτυγχάνοντας –κατά τη FIAT- κατανάλωση 4,4 l/100χλμ. Στη διάρκεια της δοκιμής μας πάντως η κατανάλωση έδειξε μέση τιμή 6,1 λτ/100χλμ, με τα περισσότερα χιλιόμετρα να έχουν γίνει μόνο με τον οδηγό.fiatdblo08

Η γκάμα κινητήρων ολοκληρώνεται με τον 1.4 T-JET 120 ίππων Natural Power διπλού καυσίμου (βενζίνης- φυσικού αερίου), με επιδόσεις ίδιες με τη βενζινοκίνητη έκδοση και τα όποια οφέλη συνεπάγεται το φυσικό αέριο.fiatdblo09

Το κιβώτιο είναι 6άρι χειροκίνητο και η ανάρτηση τύπου Bi – link, με στόχο το καλό κράτημα και την ασφαλή οδήγηση.

Από την καλή θέση του οδηγού, με επαρκή πλευρική στήριξη, το Doblo αποδεικνύεται το ίδιο καλό για οικογενειακή, αλλά και για επαγγελματική χρήση. Ιδιαίτερα ευχάριστο και εύχρηστο, δεν δείχνει τον όγκο του και ξαφνιάζει ευχάριστα με τη σβελτάδα του.

fiatdblo03

Ο κινητήρας ξυπνά από τις 1200 σ.α.λ. και τα σχεδόν 30 κιλά ροπής επιτρέπουν στον οδηγό να περάσει γρήγορα (χάρη και στη σωστή τοποθέτηση του μοχλού ταχυτήτων) στην τελευταία σχέση του κιβωτίου και να μείνει εκεί, εκτός κι αν μιλάμε για σταμάτα ξεκίνα εντός πόλης.

Η ανάρτηση δείχνει άνετη και αποτελεσματική τουλάχιστον όταν το αυτοκίνητο δεν είναι πλήρες φορτίου, ενώ η συμπεριφορά -παρά το ότι ο κινητήρας «κρέμεται» εμπρός από τον νοητό άξονα των εμπρός τροχών- είναι ουδέτερη έως κάπως υποστροφική, με το αμάξωμα να γέρνει ελαφρά στις μέτριες και κλειστές καμπές.

fiatdblo10

Το ελαφρύ αλλά ταυτόχρονα θετικό τιμόνι, κάνει παιχνίδι την οδήγηση μέσα στην πόλη, χωρίς να υστερεί εκτός αυτής, ενώ τα φρένα είναι ίσως η αχίλλειος πτέρνα του Doblo, καθώς φρενάρουν αποτελεσματικά (τουλάχιστον με μικρά φορτία), αλλά δεν έχουν την απαιτούμενη αίσθηση με αποτέλεσμα ο οδηγός να αμφιβάλλει για την αποτελεσματικότητά τους.

Κατά τα λοιπά, η ποιότητα κύλισης, η άριστη λειτουργία του start/stop, τα πανίσχυρα φώτα και η άπλετη ορατότητα, είναι χαρακτηριστικά που διευκολύνουν τον οδηγό/χρήστη, τον «δένουν» με το όχημα και συντελούν ούτως ώστε να το αγαπήσει, ανεξάρτητα από την δουλειά για την οποία το επέλεξε.

fiatdblo24

Συνοψίζοντας, θα επισημάνουμε ότι το 5θέσιο Doblo είναι ένα αυτοκίνητο δυο σε ένα, καθώς προσφέρεται για την εξυπηρέτηση μιας μεγάλης οικογένειας, αλλά και για μικρές μεταφορικές ανάγκες, χωρίς να θυσιάζει την άνεση, την οδική συμπεριφορά και την ευκολία χρήσης που έχει κάθε σύγχρονο επιβατικό όχημα. Με έμφαση στους χώρους και την οικονομία χρήσης, είναι μια τίμια επιλογή, που εκτός των άλλων προσφέρεται σε ενδιαφέρουσα τιμή (από περίπου 17.000 ευρώ με απόσυρση).

Υπέρ

  • Κινητήρας
  • Χώροι
  • Άνεση
  • Εργονομία/ορατότητα
  • Φώτα
  • Σβελτάδα
  • Κατανάλωση

Κατά

  • Αίσθηση φρένων
  • Χαμηλού προφίλ ελαστικά
  • Λίγες θήκες για μικροαντικείμενα

fiatdblo02

Τεχνικά χαρακτηριστικά

Αμάξωμα: 5θυρο, 5ή 7 θέσεων

Κινητήρας: Diesel, 1.598κ.εκ., Multijet II, common rail

Ισχύς: 105ίπποι/4.000σ.α.λ.

Ροπή: 29,5χγρμ./1.500σ.α.λ.

Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς

Κιβώτιο: 6άρι, χειροκίνητο

0-100: 13.4’’

Τελική ταχύτητα:  164χλμ/ώρα

Φρένα: Αεριζόμενοι δίσκοι εμπρός/ταμπούρα πίσω με ABS

Χώρος αποσκευών: 790/3200 λίτρα

Διαστάσεις: 4406 Χ 1832 Χ1895 χλστ

Μεταξόνιο: 2.755χλστ

Βάρος: 1.500 κιλά

Κατανάλωση: 6,1λτ/100χλμ (της δοκιμής μας)

Ρεζερβουάρ: 60λτ

Ελαστικά: 195/60/16

Δυνατότητα ρυμούλκησης: 1000/500κιλά, με/χωρίς φρέναfiatdblo23

fiatdblo01 fiatdblo04 fiatdblo05 fiatdblo06 fiatdblo11 fiatdblo12 fiatdblo14 fiatdblo16 fiatdblo118 fiatdblo22 fiatdblo25 fiatdblo26

Νίκος Τσάδαρης