Πριν λίγες ημέρες είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε σε ασφάλτινες και χωμάτινες διαδρομές το νέο (5ης γενιάς) Mitsubishi L200, ένα από τα δημοφιλέστερα pick up της αγοράς, που για πολλούς χρήστες είναι το καλύτερο.
Πρόκειται για ένα αυτοκίνητο του οποίου η ιστορία ξεκίνησε το 1946 όταν η Mitsubishi παρουσίασε το πρώτο pick up της, εξελίχθηκε το 1967 με το πετυχημένο στην ελληνική αγορά Colt pick up και γεννήθηκε τυπικά το 1978 με το L200 1ης γενιάς, που ένα χρόνο αργότερα πήρε στις ΗΠΑ τον τίτλο του Truck of the Year.
Ακολούθησαν 4 εκατομμύρια πωλήσεις μέχρι σήμερα, εκ των οποίων οι 400 χιλιάδες στην Ευρώπη.
Τα αυτοκίνητα της κατηγορίας του L200 προορισμένα κυρίως για επαγγελματική χρήση, αλλά και για καθημερινότητα ή ψυχαγωγία, έφθασαν το 2008 να πωλούν 22.000 μονάδες ετησίως, για να περιοριστούν στα χρόνια της κρίσης, φθάνοντας το 2014 στις 4.888 μονάδες. Σε αυτή την περιορισμένη αγορά το L200 βρίσκεται στην 3η θέση των πωλήσεων, που ενδεχομένως θα βελτιώσει με τα πλεονεκτήματα της 5ης γενιάς.
Μερικά από τα δυνατά σημεία του νέου L200 είναι:
– Οικονομία κατανάλωσης και μειωμένοι ρύποι
– Μεγάλη καμπίνα
– Επιτάχυνση 0-100 σε 10.4”
– Αεροδυναμική σχεδίαση (cd: 0.40 από ).46)
– Κοντό μεταξόνιο για μεγαλύτερη ευελιξία
– Μεγαλύτερο χώρο φόρτωσης (1,1κμ από 1,0κμ)
– Άνοιγμα θυρών αντικρυστά και χωρίς κολώνα (στο 2πλοκάμπινο)
– Πιο αναπαυτικά πίσω καθίσματα
– Βελτιωμένη ηχομόνωση
– Βελτιωμένο air-condition
– Γρήγορο τιμόνι (3,8 στροφές αντί 4,3)
– Αύξηση γωνιών πρόσβασης και απαγγίστρωσης
Οι κινητήρες ανήκουν στη γενιά 4Ν1, καταναλώνουν πετρέλαιο, είναι αλουμινένιοι 2.440κεκ, με άμεσο ψεκασμό, 2ΕΕΚ και τούρμπο. Διατίθενται σε δυο εκδόσεις. Η μια αποδίδει 154 ίππους/3500σαλ με ροπή 38,7χγρμ/1500-2500σαλ και η άλλη 181 ίππους/3500σαλ και ροπή 43,8χγρμ/2500σαλ. Και στις δυο περιπτώσεις διατίθεται σύστημα auto stop & go για οικονομία και μείωση των ρύπων.
Οι κινητήρες συνδυάζονται με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων, ή αυτόματο 5άρι, ενώ ο αυτορυθμιζόμενος συμπλέκτης διαθέτει τεχνολογία φορτηγού για αυξημένη αντοχή και εύκολη λειτουργία.
Το νέο L200 εξακολουθεί να διαθέτει το ατού του προκατόχου του: «Super Select 4WD II», το σύστημα κατ’ επιλογή 4WD της Mitsubishi, που πλέον ενεργοποιείται από ένα ηλεκτρονικό σύστημα με περιστροφικό χειριστήριο στην κάτω κονσόλα. Επιπλέον, επιλέχθηκε κατανομή ροπής 40:60 για καλύτερο έλεγχο.
Ανάλογα με την αγορά και το μοντέλο, διατίθεται επίσης ένα αναβαθμισμένο σύστημα part-time 4WD Easy Select. Tο νέο πλαίσιο και η αυξημένη κατά 7% στρεπτική ακαμψία επιτρέπει στην ανάρτηση να διατηρεί τον έλεγχο και την ευστάθεια χωρίς μειονεκτήματα.
Tο L200 διατηρεί τη γενική διάταξη του προκατόχου του, όπως διπλά ψαλίδια και σπειροειδή ελατήρια μπροστά / φύλλα σούστας πίσω, που υπαγορεύονται από τις heavy duty απαιτήσεις, αλλά στις εκδόσεις 2WD και 4WD, τα νέας σχεδίασης φύλλα σούστας έχουν επανατοποθετηθεί και το μήκος τους έχει αυξηθεί. Αναφορικά με την εμπρός ανάρτηση, η διάμετρος της αντιστρεπτικής δοκού αυξήθηκε με βελτιστοποιημένη ρύθμιση της ανάρτησης. Οι μετατροπές αυτές θα προσφέρουν καλύτερη άνεση στο δρόμο και βελτιωμένη ευστάθεια εκτός δρόμου.
Στον εξοπλισμό περιλαμβάνονται ABS με EBD στα φρένα, σύστημα ελέγχου πρόσφυσης και αντισπίν, hill start assist, 7 αερόσακοι, διπλοί προεντατήρες στις ζώνες και πολλά άλλα που στην ουσία τους συνθέτουν ένα πολυτελές γιωταχί που μπορεί να φορτωθεί. Το τελευταίο γίνεται αμέσως αντιληπτό, κυρίως στις ασφάλτινες διαδρομές, όπου η αυξημένη ηχομόνωση θέτει νέα δεδομένα στην άνεση μικρών φορτηγών, ενώ το μικρότερο μεταξόνιο και το γρήγορο τιμόνι, διευκολύνουν τον οδηγό στους ελιγμούς όσο και στο ταξίδι.
Ο κινητήρας ανεβάζει από χαμηλά, διαθέτει ικανοποιητική ροπή και με μέση κατανάλωση (στη μικρή μας δοκιμή) σχεδόν 9 λτ/100χλμ, δείχνει να δικαιολογεί τους ισχυρισμούς του εργοστασίου για οικονομία. Οικονομία επιτυγχάνεται επίσης και στα σέρβις, αφού στο νέο L200 τα διαστήματα μεταξύ των επισκέψεων στο συνεργείο έχουν αυξηθεί κατά 5000 χλμ. (κάθε 20.000 αντί 15.000 του παλαιού μοντέλου).
Το L200 πωλείται σε 9 διαφορετικά χρώματα, με 5ετή εργοστασιακή εγγύηση και τιμές που ξεκινούν από τα 24.912 ευρώ και καταλήγουν στα 33.327 ευρώ.
Νίκος Τσάδαρης