Το B διαδέχεται το A, και το 1965 η νέα σειρά Kadett B αντικατέστησε την επιτυχημένη οικογένεια Kadett A. Ο διάδοχος του πρώτου μεταπολεμικού Kadett με μήκος +18 cm ξεπερνούσε τα τέσσερα μέτρα. Υπήρχαν τρεις εκδόσεις αμαξώματος στο λανσάρισμα του μοντέλου: δίθυρο ή τετράθυρο sedan, CarAvan station wagon και ένα σικ coupé.
Το μοντέρνο σχήμα του coupé ήταν εμπνευσμένο από μοντέλα fastback όπως το Chevrolet Chevelle στις ΗΠΑ: ένα επίπεδο, κεκλιμένο πίσω τμήμα χάριζε στο coupé σπορ, δυναμική φόρμα. Οι τρεις θυρίδες εξαερισμού στην κολόνα B γράφτηκαν στα χρονικά της ιστορίας του αυτοκινήτου: σήμερα, αυτά τα μοντέλα, γνωστά σαν «gills coupés», είναι περιζήτητα και μεγάλης αξίας κομμάτια.
Εν αρχή ο κινητήρας ενός λίτρου
Σε αρμονία με τη συνολική σπορ σχεδίαση, η ισχύς αυξήθηκε επίσης κατά 5 hp. Η διάμετρος του 4κύλινδρου αυξήθηκε κατά τρία χιλιοστά και με κυβισμό 1.078 cm3 απέδιδε 45 hp. Επίσης υπήρχε ένας μεγαλύτερης συμπίεσης κινητήρας S 1.1L με 55 hp. Αυτός πλαισιώθηκε το 1966 από μία υπερτετράγωνη μονάδα με διπλό καρμπυρατέρ με 60 hp. Αξιοσημείωτος ήταν ένα 4κύλινδρος 1.9 L 90 hp – που λανσαρίστηκε το 1967 στην έκδοση rallye του Kadett B – από το Rekord C. Αυτή η μονάδα χρησιμοποιήθηκε και στο Opel Olympia που διέφερε από το Kadett με οπτικά στοιχεία όπως το εμπρός πλαίσιο μάσκας. Επιπλέον του κλασικού 4τάχυτου κιβωτίου, από το 1968, το Kadett ήταν διαθέσιμο με ένα αυτόματο κιβώτιο τριών σχέσεων, κάτι ακόμα ασυνήθιστο για την κατηγορία. Αρχικά, το αυτόματο κιβώτιο τριών σχέσεων συνδυαζόταν μόνο με τους κινητήρες 1.7 και 1.9-lit. Ένα χρόνο αργότερα, μπορούσαν να το επιλέξουν και οι αγοραστές του 1.1-lit Kadett με 60 hp.
Τότε, για πρώτη φορά, ένα Kadett εγκρίθηκε επίσημα σαν πενταθέσιο. Αλλά αυτό ίσχυσε μόνο για τις εκδόσεις sedan, τα coupé παρέμειναν τετραθέσια. Έτσι αυξήθηκε το μήκος κυρίως στο εσωτερικό, όπως και ο χώρος αποσκευών κατά 12% φτάνοντας τα 337 L σύμφωνα με τα πρότυπα VDA (German Association of the Automotive Industry).
Το Kadett B έγινε άμεση επιτυχία, με την παραγωγή τον πρώτο χρόνο να ξεπερνά τα 105.000 αντίτυπα. Και ενώ σήμερα το 60% των συμπαγών μοντέλων είναι εκδόσεις station wagon, την εποχή εκείνη το ποσοστό των CarAvan ήταν γύρω στο 17%. Η επιτυχία του ταξίδεψε πέρα από τα Γερμανικά σύνορα, με περίπου το 50% της ετήσιας παραγωγής να εξάγεται. Το Kadett κυκλοφορούσε με άνεση σε 120 χώρες, και χωρίς ποτέ να αποκαλείται παγκόσμιο αυτοκίνητο, στην πραγματικότητα ήταν διεθνές μοντέλο.
«Kατά συρροή» νικητής
Πολύ πριν η VW κάνει την είσοδό της στην κατηγορία GTI, το Rallye Kadett που λανσαρίστηκε το 1966 ήταν ο προάγγελος όλων των συμπαγών σπορ αυτοκινήτων. Το εντυπωσιακό coupé με ματ μαύρο καπό και ρίγες αρχικά ήταν διαθέσιμο με μία έκδοση twin-carburetor 60 hp του κινητήρα 1.1-lit, και από το 1967, και με κινητήρα 1.9-lit. Αξίζει να αναφέρουμε ότι το ματ μαύρο καπό δεν ήταν στυλιστικό ‘καπρίτσιο’ αφού απέτρεπε την αντανάκλαση από τις ισχυρές ηλιακές ακτίνες – ένα θέμα που επισημάνθηκε για πρώτη φορά στους αγώνες ράλι της εποχής. Ο κινητήρας 90 hp επιτάχυνε το coupé μέχρι τα 170 km/h, ενώ ένα σπορ πλαίσιο διασφάλιζε πρόσθετα αποθέματα ασφάλειας. Με τα σπορ χαρακτηριστικά και τις εξαιρετικές οδηγικές επιδόσεις του, το Rallye Kadett αποτέλεσε άριστη βάση για ερασιτέχνες του σπορ. Έγινε διάσημο σε τοπικό και διεθνές επίπεδο με νίκες σε όλα τα είδη εδάφους. Οι νίκες του διαδέχονταν η μία την άλλη: το αξιόπιστο και προσιτό Rallye Kadett γιόρτασε επιτυχίες στα Rallye Stuttgart-Lyon-Charbonnières, Hessen Rallye, Rallye Trifels και Tour de Luxembourg. Ο βελτιωτής της Opel Günther Irmscher κέρδισε το Tour d’ Europe το 1967. Την ίδια χρονιά, το Kadett γιόρτασε τη μεγαλύτερη νίκη του μέχρι την εποχή εκείνη: η ομάδα Lambart/Vogt αναδείχτηκε νικήτρια κατηγορίας στο Rallye Monte Carlo. Το πόσο δημοφιλές και επιτυχημένο ήταν το Rallye Kadett στον κόσμο του μηχανοκίνητου αθλητισμού την εποχή εκείνη φαίνεται και στις στατιστικές από το 1968: σε συνολικά 238 αγωνιστικές διοργανώσεις, αυτό το μοντέλο σάρωσε 222 νίκες κατηγορίας καθώς και 345 χρυσά και 287 ασημένια μετάλλια.
Ο «κομψός αδερφός», το Olympia
Η Opel υπήρξε για μία ακόμα φορά πρωτοπόρος σε εξειδικευμένα μοντέλα με το Olympia A που βασίζεται στο Kadett B. «Το Olympia αποτυπώνει την επιτυχημένη φιλοσοφία του Kadett σε υψηλότερο επίπεδο,» έγραφε το δελτίο τύπου της Opel εκείνη την εποχή. «Με τις ίδιες, συμπαγείς εξωτερικές διαστάσεις, το Olympia εντυπωσιάζει με τις εξαιρετικές επιδόσεις του, το άψογο εξοπλισμό και την κορυφαία οδηγική άνεση.» Η Γερμανική κατασκευάστρια εταιρία αποδείχτηκε ότι είχε σωστό ένστικτο: πάνω από 80.000 πελάτες αγόρασαν το Olympia A μεταξύ 1967 και 1970. Το πολυτελές coupé κυκλοφορούσε με ιπποδυνάμεις 60, 75 και 90 hp, και ο αναβαθμισμένος εξοπλισμός του περιλάμβανε ειδική μοκέτα με πυκνό πέλος και ταμπλό οργάνων με αληθινή ξύλινη επένδυση. Μια διαφορετική μάσκα με χρωμιωμένο πλαίσιο που αγκάλιαζε και τα φτερά, ορθογώνιοι προβολείς και μεγαλύτερα πλαϊνά παράθυρα συνέθεταν την εξωτερική οπτική αναβάθμιση.
Η καριέρα του Kadett B έληξε τον Ιούλιο του 1973 μετά από παραγωγή 2,6 εκατομμυρίων οχημάτων. Η πολυδιάστατη και πολυποίκιλη γκάμα και οι πολυάριθμες στυλιστικές δυνατότητες αποτέλεσαν πρότυπο στην αυτοκινητοβιομηχανία. Και με το Rallye Kadett, η Opel ίδρυσε την κατηγορία συμπαγών σπορ αυτοκινήτων για το ευρύ κοινό.
Νίκος Τσάδαρης