Δύο τετρακίνητα και δύο δικίνητα εκτός δρόμου οχήματα στις κατάλληλες διαδρομές. Πρόκειται για τη Mercedes ML, το Skoda Yeti, το Peugeot 5008, και το Mitsubishi ASX.

Mercedes-Benz ML 350

Στη Mercedes-Benz ML 350 η περιπέτεια συναντά το κύρος, την πολυτέλεια και το επιβλητικό στιλ.

Πώς τα πήγε στις ειδικές
Στα ευκόλως εννοούμενα ανήκει το γεγονός ότι, ως γνήσια Mercedes-Benz, η ML 350 παρουσιάζεται στην άσφαλτο άνετη, σίγουρη και υπερασφαλής, μια πραγματική λιμουζίνα σε υπερυψωμένο αμάξωμα με εκτός δρόμου χαρίσματα. Εκτός δρόμου, το SUV της Mercedes θυμίζει οδοστρωτήρα. Δύσκολα θα γλιστρήσει, προσφέροντας τη μέγιστη δυνατή ασφάλεια την ώρα που η ανάρτηση φιλτράρει αποτελεσματικά σχεδόν οποιαδήποτε ανωμαλία. Παρά το μέγεθος και το βάρος της, η ML 350 πέρασε απροβλημάτιστα από όλα τα σημεία των ειδικών διαδρομών (στενωσιές, λάσπες, έντονες κατηφοριές). Η πολύ καλή θέση οδήγησης και τα ισχυρά φρένα του αυτοκινήτου χαρίζουν στον οδηγό ουσιαστική αίσθηση σιγουριάς. Λίγο προσοχή χρειάστηκαν τα, κατά κύριο λόγο, ασφάλτινα ελαστικά που έφερε η ML 350, ειδικά στα σημεία με πολύ λάσπη ή κοφτερές πέτρες.

Σύστημα τετρακίνησης
Μόνιμη τετρακίνηση 4MATIC, με αναλογία 50:50 ανάμεσα στους 2 άξονες. Το στάνταρ σύστημα ελέγχου πρόσφυσης επεμβαίνει σε κάθε τροχό ανάλογα με τις συνθήκες. Οι εκτός δρόμου δυνατότητες του αυτοκινήτου ενισχύονται και από το πακέτο off road που περιλαμβάνει δυνατότητα κλειδώματος του κεντρικού και του πίσω διαφορικού. Το τελευταίο, με την αρωγή της αερανάρτησης, αυξάνει σημαντικά την απόσταση του αυτοκινήτου από το έδαφος, ακόμα και στα 291 χλστ.

Τα εκτός δρόμου στοιχεία του
• Γωνία προσέγγισης: 27 μοίρες • Γωνία ράμπας: 17μοίρες • Γωνία φυγής: 26 μοίρες • Απόσταση από το έδαφος: 210 χλστ.

Κινητήρας
Ο V6 3,5 λίτρων κινητήρας της Mercedes-Benz ML 350 συγκαταλέγεται στα πολλά και δυνατά σημεία του αυτοκινήτου. Συνεργάζεται με το πολύ αξιόλογο 7άρι αυτόματο – σειριακό κιβώτιο 7G-Tronic, παράγοντας αρκετή δύναμη και ιδιαίτερα καλές επιδόσεις. Σε νορμάλ συνθήκες κίνησης, ο εν λόγω κινητήρας αποδεικνύεται πολιτισμένος, με “βελούδινη” λειτουργία αλλά και με κάπως αναμενόμενα τσιμπημένη κατανάλωση, όταν πιεστεί πολύ.

Mitsubishi ASX 1,6

Εξαιρετικά “τίμιο” και φιλικό προς τον οδηγό, το δικίνητο Mitsubishi ASX απέδειξε ότι ένα σύγχρονο crossover δεν χρειάζεται απαραιτήτως να “ξεχειλίζει” από συστήματα, διαφορικά και ειδικές αναρτήσεις.

Πώς τα πήγε στις ειδικές

Για τις εξαιρετικές ικανότητες του ASX σε ασφάλτινο τερέν, τι να πρωτοπεί κανείς; Οι “μαζεμένες” διαστάσεις του αμαξώματος του ASX (στα μέτρα των περισσοτέρων 5θυρων μικρομεσαίων), η πανοραμική θέση οδήγησης και η ευκολία στους χειρισμούς που παρέχει, κάνουν το crossover μοντέλο της Mitsubishi ευχάριστο στο δρόμο, τόσο στην πόλη, όσο και εκτός αυτής. Στις ειδικές του Ακρόπολις, στο πατημένο χώμα, το ASX συνέχισε να αποπνέει ιδιαίτερη εμπιστοσύνη, χαρίζοντάς μας όμως ένα μεγάλο χαμόγελο, όταν κατάφερνε να βγει και μέσα από σημεία με πολύ λάσπη. Με σύνεση και προσεκτικές κινήσεις από τον οδηγό, το δικίνητο ASX έδειξε ότι μπορεί να ανταπεξέλθει χωρίς απώλειες ακόμα και σε πιο δύσβατα σημεία, αρκεί κανείς να μην ξεχνά ότι η συγκεκριμένη δικίνητη έκδοση του ASX δε φτιάχτηκε για να οργώνει τα βουνά.

Τα εκτός δρόμου στοιχεία του
• Γωνία προσέγγισης: 19 μοίρες • Γωνία ράμπας: 18 μοίρες • Γωνία φυγής: 30 μοίρες • Απόσταση από το έδαφος: 195 χλστ.

Κινητήρας
Το μοτέρ των 1,6 λτ. με το μεταβλητό χρονισμό των βαλβίδων (MIVEC) αποδίδει 124 δυναμομετρημένους ίππους και 163 Nm ροπής, έχοντας το απαιτούμενο τράβηγμα και ελαστικότητα από τις χαμηλές στροφές. Η λειτουργία του είναι πολιτισμένη και ο θόρυβος που παράγει κρατιέται σε λογικά επίπεδα, ενώ χαμηλή είναι η κατανάλωση και οι εκπομπές CO2, χάρη στο μακρύ 5τάχυτο κιβώτιο και στο σύστημα “Automatic Stop & Go” του κινητήρα με την ομαλή λειτουργία.

Peugeot 3008 1,6 THP

Με το δυνατό 1.600άρη τούρμπο κινητήρα των 156 ίππων και το αποτελεσματικό στη λειτουργία σύστημα Grip Control, το crossover της Peugeot πέρασε χωρίς δυσκολία, ακόμα και σημεία που έδειχναν απροσπέλαστα.

Πώς τα πήγε στις ειδικές
Από τις εκπλήξεις του φετινού γύρου Ακρόπολις ήταν το 3008 1,6 THP που, με 170 χλστ. απόσταση από το έδαφος, προσπέλασε με απόλυτη επιτυχία όλα τα πιθανά εκτός δρόμου εμπόδια, ενώ κινήθηκε με άνεση στις στρωτές διαδρομές.

Μεγάλοι σύμμαχοί του αποδείχτηκαν ο δυνατός και γραμμικός turbo κινητήρας των 1,6 λτ. καθώς και το σύστημα Grip Control που συνδυάζεται αποκλειστικά με ελαστικά “Mud + Snow”. Όσον αφορά στο Grip Control, έχει πέντε επιλογές λειτουργίας, τις Standard mode για καθημερινή οδήγηση, Snow mode για οδήγηση στο χιόνι, Sand mode για εκκίνηση σε άμμο, All terrain mode για λάσπη, σκόνη, υγρό γρασίδι και ESP off mode.

Ειδικά δε με τις 2 τελευταίες επιλογές, το 3008 κατάφερνε και περνούσε από τις λάσπες δίχως να σπινάρει ανεξέλεγκτα, γεγονός που το βοηθούσε (σε συνεργασία και με τα ανάλογα ελαστικά) να μην κολλήσει. Πολύ καλό είναι και στην άσφαλτο, αφού καλύπτει με σιγουριά και ξεκούραστα τις μακρινές αποστάσεις, με τους επιβάτες να απολαμβάνουν πολύ καλή ορατότητα.

Κινητήρας
Το άμεσου ψεκασμού μηχανικό σύνολο βενζίνης των 1,6 λτ. με twin scroll τούρμπο και απόδοση 161 δυναμομετρημένων ίππων έχει εξελιχθεί σε συνεργασία με την BMW και κινεί γρήγορα το 3008. Είναι γραμμικό, με άμεση απόκριση και άφθονη ροπή πάνω από τις 1.500 σ.α.λ., και δε δυσκολεύεται να ανεβάσει στροφές μέχρι τα “κόκκινα”, ενώ παράλληλα η κατανάλωσή του είναι λογική και ο θόρυβος που φτάνει στην καμπίνα δεν ενοχλεί.

Skoda Yeti 1,8TSI 4X4

Στην άσφαλτο ή στο χώμα, το τετρακίνητο Skoda Yeti αναδεικνύει έναν συμπαγή και ολοκληρωμένο χαρακτήρα, που του δίνει δίκαια τον παραπάνω τίτλο.

Πώς τα πήγε στις ειδικές
Το Yeti, για μια ακόμη φορά, μας ικανοποίησε απόλυτα. Το SUV της Skoda συμπεριφέρεται παραδειγματικά, τόσο εντός, όσο και εκτός της ασφάλτου, παρουσιάζοντας ουδετερότητα και γεμίζοντας με σιγουριά τον οδηγό του. Έμφαση πρέπει να δώσουμε στην ιδανική ρύθμιση που έχει η ανάρτησή του, φιλτράροντας τις περισσότερες ανωμαλίες των δρόμων με αποτελεσματικό τρόπο, ακόμα και σε “σκληρά” σημεία, που συχνά συναντήσαμε στις ειδικές του Ακρόπολις. Το ηλεκτρομηχανικό σύστημα διεύθυνσης που διαθέτει, παρέχει καλή ακρίβεια στους χειρισμούς, ενώ τα φρένα του αποδεικνύονται πολύ καλά και στην πράξη. Εκτός δρόμου, οι μετακινήσεις σε πατημένο χώμα δεν λογίζονται ως δοκιμασία για το Yeti, ενώ και σε πιο σκληρά σημεία το αυτοκίνητο είναι ιδιαίτερα ικανό. Μοναδικός παράγοντας προβληματισμού ενδεχομένως να αποδειχθούν τα ασφάλτινα ελαστικά του.

Σύστημα τετρακίνησης
Αυτόματη τετρακίνηση με πολύδισκο συμπλέκτη Haldex 4ης γενιάς. Υπό κανονικές συνθήκες, κατανέμεται το 96% της ροπής μπροστά, ενώ όταν διαγνωστεί απώλεια πρόσφυσης, έως και το 90% περνά πίσω. Ο διακόπτης “Off road” ενεργοποιεί το σύστημα υποβοήθησης κατάβασης και ρυθμίζει τον κινητήρα και το πίσω διαφορικό για κίνηση εκτός δρόμου.

Τα εκτός δρόμου στοιχεία του
• Γωνία προσέγγισης: 19 μοίρες • Γωνία ράμπας: 19,4 μοίρες • Γωνία φυγής: 27 μοίρες • Απόσταση από το έδαφος: 180 χλστ.

Κινητήρας
Το turbo μηχανικό σύνολο των 1,8 λίτρων του Yeti σε συνδυασμό με την “ικανή” τετρακίνηση, κινεί γρήγορα το SUV της Skoda και του επιτρέπει να ξεπεράσει με ευκολία κάθε εκτός δρόμου κόλλημα. Παράλληλα, διακρίνεται για την πολιτισμένη λειτουργία του και δεν ενοχλεί με το θόρυβο που παράγει. Πολύ καλές εντυπώσεις αφήνει και το κιβώτιο 6 σχέσεων με τη “μακριά” κλιμάκωση, που βοηθά τον κινητήρα στο έργο του.

Πηγή: autotriti.gr