Πολλές φορές οι τυφλές διασταυρώσεις αγχώνουν τους οδηγούς οι οποίοι κόβουν ταχύτητα πασχίζοντας να δουν και να ακούσουν διερχόμενα οχήματα.
Τώρα, η Ford λανσάρει μία νέα τεχνολογία κάμερας που μπορεί να βλέπει πέρα από τις στροφές ακόμα και όταν οι οδηγοί αδυνατούν, μειώνοντας το στρες και συμβάλλοντας στην αποφυγή μιας πιθανής σύγκρουσης.
Το πρωτοποριακό σύστημα Front Split View Camera προβάλει εικόνα εύρους 180 μοιρών από το εμπρός τμήμα του αυτοκινήτου, χρησιμοποιώντας μία βιντεοκάμερα στη μάσκα. Σε μία τυφλή διασταύρωση, ή κατά την έξοδο από έναν ιδιωτικό δρόμο, η κάμερα επιτρέπει στους οδηγούς να εντοπίζουν εύκολα οχήματα, πεζούς ή ποδηλάτες.
Η τεχνολογία αυτή (πρώτη φορά στην κατηγορία) ενεργοποιείται μέσω ενός μπουτόν. Μία κάμερα 1megapixel στη γρίλια της μάσκας προβάλλει σε πραγματικό χρόνο μία εικόνα εύρους 180 μοιρών (αριστερά και δεξιά) στην έγχρωμη οθόνη αφής 8ιντσών του οχήματος. Οι οδηγοί μπορούν να παρακολουθούν όσους πλησιάζουν εκατέρωθεν για να περάσουν μπροστά από το όχημα. Η κάμερα, πλάτους μόλις 33 χλστ, διατηρείται καθαρή χάρη σε ένα ειδικά σχεδιασμένο μπεκ που λειτουργεί αυτόματα όταν ενεργοποιούνται οι υαλοκαθαριστήρες.
Δεδομένα που καταγράφηκαν από το Safety Net project Ευρωπαϊκού Παρατηρητηρίου Οδικής Ασφάλειας έδειξαν ότι, περίπου το 19% των οδηγών που έχουν εμπλακεί σε ατύχημα σε διασταυρώσεις είχε ελλιπή ορατότητα. Το Βρετανικό Υπουργείο Μεταφορών δήλωσε ότι το 2013, η ορατότητα που επηρεάζεται από εξωτερικούς παράγοντες συνέβαλε στο 11%όλων των τροχαίων ατυχημάτων.
«Από την ανατολή μέχρι τη δύση του ηλίου δοκιμάσαμε τοσύστημα Front Split View Camera σε όλα τα είδη δρόμων, σε συνωστισμένους δρόμους πόλεων και περιοχές με πολλούς ποδηλάτες και πεζούς,» δήλωσε στέλεχος της εταιρίας. «Η οδήγηση σε τούνελ, στενά δρομάκια και γκαράζ σε όλες τις συνθήκες φωτισμού απαιτούσε διασφάλιση της εύρυθμης λειτουργίας της τεχνολογίας ακόμα και όταν το φως του ήλιου χτυπά κατευθείαν στην κάμερα.»
Μοντέλα της Ford όπως τα νέα S-MAX και Galaxy ήδη προσφέρουν την τεχνολογία Rear View Camera που βοηθά τους οδηγούς να ελίσσονται με όπισθεν και το σύστημα Cross Traffic Alert, που χρησιμοποιεί πίσω αισθητήρες για να προειδοποιεί τους οδηγούς που εξέρχονται με όπισθεν από ένα χώρο στάθμευσης για διερχόμενα αυτοκίνητα.
«Η έξοδος σε μία τυφλή διασταύρωση μπορεί να κρύβει παγίδες για νέους αλλά και έμπειρους οδηγούς. Και αυτό που συνήθως κάνουν οι οδηγοί είναι απλά να σκύβουν μπροστά για να έχουν καλύτερη εικόνα και παράλληλα να αφουγκράζονται ήχους από διερχόμενα αυτοκίνητα, αλλά οι ποδηλάτες αποτελούν μεγαλύτερο κίνδυνο αφού δεν ακούγονται» δήλωσε ο Keith Freeman, Training Manager στο Ηνωμένο Βασίλειο, ο οποίος εκπαιδεύει νεαρούς οδηγούς.
Νίκος Τσάδαρης