Μια ματιά στα νέα μοντέλα που έρχονται στην Ελλάδα το Μάιο.
Νέο Kia Sportage
Το ολοκαίνουργιο Kia Sportage που σε τίποτα δεν θυμίζει τον προκάτοχο του, είναι ήδη προ των πυλών της ελληνικής αγοράς. Το νέο μοντέλο είναι ιδιαίτερα εντυπωσιακό και πραγματικά δυναμικό σχεδιαστικά και μάλιστα, δείχνει πως έχει όλα τα προσόντα για να διατηρήσει αλλά και να ενισχύσει ακόμα περισσότερο την πολύ καλή θέση στην αγορά που είχε ο προκάτοχός του. Στο εσωτερικό του, το περιβάλλον είναι ιδιαίτερα μοντέρνο και με πολύ καλή ποιότητα υλικών. Στη 2η σειρά καθισμάτων μπορούν να φιλοξενηθούν με άνεση ακόμα και 3 ενήλικες, ενώ το πορτμπαγκάζ με διαθέσιμο όγκο 564 λίτρων συγκαταλέγεται στα κορυφαία της κατηγορίας.
Τα μηχανικά σύνολα του Kia Sportage για την ευρωπαϊκή αγορά έχουν χωρητικότητα 1,6 και 2,0 λίτρων. Στην περίπτωση του κινητήρα 1,6 λίτρων με άμεσο ψεκασμό η απόδοση είναι 140 ίπποι στις 6.200 σ.α.λ. και 166 Nm ροπής στις 4.500 σ.α.λ. Στην περίπτωση της έκδοσης των 2,0 λίτρων, η απόδοση είναι 163 ίπποι και 195 Nm ροπής. Τα 0-100 χλμ./ώρα έρχονται σε 10,7 δλ. και η τελική ταχύτητα είναι 182 χλμ./ώρα. Η κατανάλωση είναι 7,6 λίτρα/100 χιλιόμετρα και οι εκπομπές ρύπων CO2 είναι τα 181 γρ./χλμ. Τέλος, θα υπάρχουν και πετρελαιοκινητήρες 1,7 και 2,0 λίτρων με 115 και 136 ίππους αντίστοιχα, ενώ το αυτοκίνητο θα διατίθεται ως τετρακίνητο (με το 2λιτρο μοτέρ) ή δικίνητο (και με τους δύο κινητήρες).
Νέα ΒΜW Σειρά 6 Cabrio
Με έντονη πολυτέλεια και επιβλητική εμφάνιση, η νέα γενιά της ανοιχτής Σειράς 6 αποτελεί πραγματική επίδειξη κύρους από πλευράς της BMW. Τo μήκος του αυτοκινήτου είναι 4.894 χιλιοστά και στο εσωτερικό έχει διάταξη για 2+2 επιβάτες. Εν τω μεταξύ, πολύ πλούσιος είναι ο εξοπλισμός άνεσης και ασφάλειας του γερμανικού μοντέλου, κάτω από το καπό του οποίου θα δούμε, αρχικά τουλάχιστον, δύο υπερτροφοδοτούμενα μοτέρ βενζίνης. Το πρώτο είναι 3,0 λίτρων με ονομαστική ισχύ 320 ίππους και το δεύτερο (έκδοση 650i) V8 4,4 λίτρων με ισχύ 407 ίππων. Μεγάλο ενδιαφέρον παρουσιάζει και η υφασμάτινη οροφή που φέρει το πολυτελές γερμανικό κάμπριο. Λειτουργεί και εν κινήσει μέχρι τα 40 χλμ./ ώρα, ενώ διαθέτει ένα ηλεκτρικά ανοιγόμενο πίσω τζάμι για να ανανεώνεται ο αέρας στο εσωτερικό, ακόμα και όταν είναι κλειστή. Τέλος, ο χώρος αποσκευών της νέας Σειράς 6 Cabrio έχει όγκο 300 λίτρων, όταν η οροφή είναι ανοιχτή και 350 λίτρων, όταν είναι κλειστή. Σε σχέση με το μοντέλο που διαδέχεται, η νέα Σειρά 6 διαθέτει ακόμα υψηλότερη τεχνολογία, εντονότερη πολυτέλεια και φυσικά πολύ πιο μοντέρνο design, διατηρώντας τη λογική του πολύ ακριβού αυτοκινήτου τουρισμού.
Citroen DS3 Racing
Η έκδοση Racing του DS3 εξελίχθηκε από το αγωνιστικό τμήμα της Citroen και δημιουργήθηκε με στόχο να τονίσει το ανήσυχο και νεανικό προφίλ του νέου μικρού μοντέλου. Μάλιστα, μετά την πολύ θετική αποδοχή που είχε όταν παρουσιάστηκε στην περσινή έκθεση της Γενεύης, η γαλλική φίρμα αποφάσισε να αυξήσει την ούτως ή άλλως περιορισμένη παραγωγή της έκδοσης Racing από τις 1.000 στις 2.000 μονάδες. Το πιο ισχυρό DS3 στην εν λόγω έκδοση, φέρει τον γνώριμο τούρμπο κινητήρα 1,6 λίτρων με απόδοση προσαρμοσμένη στους 202 ίππους και ροπή 275 Nm. Εκτός από την αυξημένη ιπποδύναμη, σε σχέση με τις υπόλοιπες εκδόσεις του DS3 η Racing ξεχωρίζει και χάρη στο ιδιαίτερο μαύρο χρώμα του αμαξώματος.
Hyundai i10 1,0
Πρόσφατα, το i10 ανανεώθηκε αισθητικά, ενώ σε μερικές εβδομάδες θα υιοθετήσει και νέα τεχνολογική βάση με καινούριο 3κύλινδρο κινητήρα 1,0 λίτρου. Στο αισθητικό κομμάτι, η ανανεωμένη εκδοχή του μίνι μοντέλου της Hyundai βρίσκεται ήδη στην Ελλάδα και ενσωματώνει τροποποιήσεις που αφορούν σε ανασχεδιασμένα φωτιστικά σώματα, νέο εμπρόσθιο προφυλακτήρα, διαφορετική μάσκα αλλά και μικρή αναβάθμιση επενδύσεων στο εσωτερικό. Το Μάιο, θα δούμε στη χώρα μας και το νέο 3κύλινδρο 1.000άρη κινητήρα κάτω από το καπό του ανανεωμένου i10. Πρόκειται για 12βάλβιδο μοτέρ χωρητικότητας 998 κ.εκ. με απόδοση 68 ίππους και ροπή ίση με 70 Nm από τις 3.500 σ.α.λ. Με τη συνδρομή 5τάχυτου χειροκίνητου κιβωτίου αλλά και συστήματος εξοικονόμησης ενέργειας start/stop στον κινητήρα, η μέση κατανάλωση καυσίμου, όπως ανακοινώθηκε αρχικά, είναι 5,0 λτ./100 χλμ. (μπορεί να τροποποιηθεί ελαφρώς) ενώ οι εκπομπές CO2 είναι μόλις 99 γρ./χλμ. Το τελευταίο στοιχείο παρουσιάζει πολύ μεγάλο ενδιαφέρον, αφού σημαίνει πως ο ιδιοκτήτης του i10 με τον 1,
0 λίτρου κινητήρα δεν θα καλείται να πληρώσει τέλη κυκλοφορίας. Στη γκάμα του Hyundai i10 θα παραμείνει ο 1,2 λίτρων κινητήρων των 78 ίππων και ουσιαστικά ο νέος 3κύλινδρος 1.000άρης θα αντικαταστήσει το μέχρι τώρα αρχικό μοτέρ των 1,1 λίτρων – 66 ίππων.
Peugeot 508
Σε αντικατάσταση του 407 αλλά και του μεγαλύτερου 607, η Peugeot επένδυσε πολλά χρήματα και προσπάθεια στο 508. Το νέο μεσαίο οικογενειακό μοντέλο της γαλλικής φίρμας καλείται να ανταγωνιστεί κυρίως τα γερμανικά μοντέλα, επενδύοντας στην ελκυστική εμφάνιση, στα εξελιγμένα μοτέρ βενζίνης και στις διακριτικές δόσεις premium διάθεσης. Σχεδιαστικά είναι μοντέρνο, σίγουρα πολύ ενδιαφέρον, ιδιαίτερα στο εμπρόσθιό του άκρο. Το συνολικό του μήκος είναι 4.792 χιλιοστά, το πλάτος του 1.853 χιλιοστά και το μεταξόνιό του εκτείνεται σε 2.817 χλστ., νούμερα που το κατατάσσουν ως ένα από τα μεγαλύτερα μεσαία μοντέλα. Ο χώρος αποσκευών με όγκο 473 λίτρων (με κανονική ρεζέρβα) ή 515 λίτρων (με κιτ επισκευής) είναι καλός για τα δεδομένα της κατηγορίας. Πολύ καλή δουλειά έχουν κάνει οι άνθρωποι της Peugeot στο 508 και στον τομέα της διαμόρφωσης χαμηλού αεροδυναμικού συντελεστή οπισθέλκουσας (Cd: από 0,25). Ερωτηματικό παραμένουν οι τιμές του 508 που θα ανακοινωθούν μέσα στο Μάιο προκειμένου να έχουμε μια πληρέστερη εικόνα.
Σε ό,τι αφορά στους κινητήρες, το 508 θα σταδιοδρομήσει εμπορικά με ένα τούρμπο μοτέρ 1,6 λίτρων, σε δύο εκδόσεις των 156 και 200 ίππων. Φυσικά, μεγαλύτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η αρχική έκδοση των 156 ίππων. Με 6τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο, το γαλλικό μοντέλο επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε 8,7 δευτερόλεπτα (μετρήσεις Auto Τρίτη). Η μέση κατανάλωση καυσίμου είναι, σύμφωνα με την Peugeot, 6,4 λτ./100 χλμ. με εκπομπές CO2 149 γρ./χλμ. Στο πλαίσιο της πρόσφατης δοκιμής που κάναμε στο αυτοκίνητο, προέκυψε πως ο εν λόγω κινητήρας κινεί και στην πράξη πολύ σβέλτα το 508 που διακρίνεται συνολικά για την πολύ ισορροπημένη και προβλέψιμη οδική συμπεριφορά, τα υψηλά επίπεδα άνεσης και την επίσης πολύ καλή ποιότητα κύλισης.
Ανανεωμένο Mazda6
Επεμβάσεις που το έκαναν να δείχνει ακόμα πιο δυναμικό δέχθηκε το Mazda 6, στο πλαίσιο της ανανεώσής του. Το ιαπωνικό οικογενειακό μοντέλο διαθέτει λοιπόν, νέα μοντέρνα στοιχεία με αλλαγές στα φωτιστικά σώματα, στον προφυλακτήρα και τη μάσκα. Αναβαθμισμένο είναι και το εσωτερικό του μοντέλου, με ποιοτικότερες επενδύσεις και μικροαλλαγές σε επίπεδο πρακτικότητας. Στον τομέα των κινητήρων οι αλλαγές εντοπίζονται ουσιαστικά μόνο σε επίπεδο κατανάλωσης. Έτσι, στη γκάμα του Mazda 6 παρατηρούμε πια, πως ο αρχικός 1.800άρης παρουσιάζει πλέον μειωμένη κατανάλωση σε σχέση με πριν, ενώ ο 2λιτρος κινητήρας, που συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο αναβαθμίστηκε υιοθετώντας τεχνολογία άμεσου ψεκασμού και σύστημα εξοικονόμησης ενέργειας start/stop. Φυσικά, το Mazda 6 θα συνεχίσει να προσφέρεται σε 4θυρες, 5θυρες και στέισον βάγκον εκδόσεις αμαξώματος.
Οι σημαντικότερες αλλαγές
• Ανασχεδιασμένη κυρίως στο μπροστινό της άκρο
• Περισσότερο κομψή συνολικά
• Με καλύτερα υλικά μέσα και μικρές στιλιστικές επεμβάσεις στον πίνακα οργάνων και σε επιμέρους διακόπτες
• Οι κινητήρες της έχουν βελτιώσεις για οικονομία καυσίμου έως και 31%. Θα συνεχίσει με μοτέρ βενζίνης 1,6 και 3,5 λίτρων ιπποδύναμης από 156 έως 306 ίππους
Ανανεωμένη Mercedes C-Class
Με επιτυχημένες επεμβάσεις που συνδέονται με τη φρεσκάδα στην εμφάνιση, την αυξημένη ενεργητική ασφάλεια και τη μειωμένη κατανάλωση, η ανανεωμένη C-Class φιλοδοξεί να διατηρήσει την πρωτοκαθεδρία της στα πολυτελή σεντάν. Το μεσαίο μοντέλο της Mercedes απέκτησε ουσιαστικές αλλαγές κυρίως στο μπροστινό του άκρο, με νέα φωτιστικά σώματα που πλέον φιλοξενούν και λειτουργία ημέρας, επανασχεδιασμένο προφυλακτήρα και μάσκα, λυχνίες LED στον προφυλακτήρα αλλά και αλουμινένιο καπό που βοηθά στον περιορισμό του βάρους. Στο πίσω άκρο της ανανεωμένης C-Class οι αλλαγές είναι πολύ διακριτικές και εντοπίζονται κατά κύριο λόγο, στην εκτεταμένη χρήση LED στα φωτιστικά σώματα αλλά και στο ελαφρύ φρεσκάρισμα του προφυλακτήρα. Στο εσωτερικό συναντάμε πλέον νέο πίνακα οργάνων, διαφορετικό τιμόνι και καινούριους διακόπτες στην κεντρική κονσόλα. Αισθητά αναβαθμισμένη είναι και η ποιότητα των υλικών. Από πλευράς κινητήρων, η ανανεωμένη εκδοχή της C-Class θα φέρει μοτέρ από 1,6 λίτρα με τούρμπο και ισχύ από 156 έως 306 ίππους. Η Mercedes αναφέρει πως οι επεμβάσεις που έχουν γίνει στους κινητήρες έχουν προσανατολισμό την οικονομία καυσίμου που φτάνει, σύμφωνα με τη γερμανική φίρμα, ακόμα και το 31%. Με καλό εξοπλισμό, η αρχική έκδοση του αυτοκινήτου ξεκινά από τα 33.700 ευρώ (τιμή τιμοκαταλόγου).
Πηγή: autotriti.gr