Πριν λίγα χρόνια η τρισδιάστατη εκτύπωση έκανε πάταγο, τόσο σε επαγγελματίες, όσο και σε ερασιτέχνες, ενώ πλέον εισέρχεται δυναμικά στο χώρο της αυτοκινητοβιομηχανίας και δείχνει το δρόμο προς το μέλλον για τα supercars.
Η αμερικανική εταιρεία Divergent ειδικεύεται στην προσθετική κατασκευή με 3D priting και έχει συνεργαστεί με πολλές εταιρείες, με την McLaren W1 να αποτελεί το πιο πρόσφατο παράδειγμα της.
Το CARBUZZ έγραψε πως η Divergent δημιούργησε τις αναρτήσεις του αμαξιού και τα κομμάτια που χρειαζόντουσαν για να στηριχτεί ο κινητήρας V8 που αποδίδει 1.258 ίππους. Οι αναρτήσεις χαρακτηρίζονται πρωτοποριακές από άτομα της αγοράς, με τον ιδρυτή της Divergent, Kevin Czinger, να τονίζει πως αντίστοιχο σύστημα έφτιαξε και για την Bugatti Tourbillon.
Σύμφωνα με το δημοσίευμα «μπορεί να είναι απλό να σχεδιάσει κάποιος και να κατασκευάσει ένα μεμονωμένο εξάρτημα, αλλά η τρισδιάστατη εκτύπωση προσφέρει πολλές επαναλήψεις ενός σχεδίου, με γρήγορο και αισθητά φθηνό τρόπο, μέχρι να βρεθεί η τέλεια αναλογία».
«Δεν υπάρχει ανάγκη συμβιβασμού εάν ένα σχήμα είναι πολύ περίπλοκο για παραγωγή συμβατικών εργαλείων, ή αν κατά τις δοκιμές παρουσιαστούν προβλήματα. Το 3D printing μπορεί να τα ξεπεράσει όλα αυτά», πρόσθεσε στη συνέχεια.
Μέχρι στιγμής, η συγκεκριμένη τεχνολογία χρησιμοποιείται μόνο στα supercars, αλλά γίνονται δοκιμές, ώστε να εφαρμοστεί και στα μοντέλα που απευθύνονται στο ευρύ κοινό, με την αγορά να περιμένει σημαντικές εξελίξεις στα επόμενα χρόνια, τόσο στην παραγωγή, όσο και στην τιμή των αυτοκινήτων.