Η νέα γενιά Mini έρχεται σταδιακά στις εκθέσεις της μάρκας και ο πρώτος εκπρόσωπος που παρουσίασε η BMW Hellas στους Έλληνες δημοσιογράφους ήταν η 3 η γενιά του δημοφιλούς Countryman. Μεγαλύτερο σε ύψος και μήκος κατά 6 και 13 εκατοστά αντίστοιχα, βαρύτερο κατά 115 κιλά, το νέο Countryman είναι αισθητά μεγαλύτερο συγκρινόμενο με τον προκάτοχό του. Με φαρδύτερους θόλους τροχών, προσωπικότητα και μινιμαλιστική σχεδίαση, είναι ένα πολυχρηστικό οικογενειακό όχημα με χώρους, πολυτέλεια, στυλ και αεροδυναμική απόδοση (συντελεστής οπισθέλκουσας cd 0,26 για το αμιγώς ηλεκτρικό έναντι 0,31 του προηγούμενου μοντέλου).
Με μια ματιά
Το νέο Countryman που μοιράζεται μηχανικά μέρη με τις BMW X1 και Χ2, έχει μεγαλώσει τόσο που πλέον κατατάσσεται στην κατηγορία C. Με διαστάσεις 4.433 Χ 1.843 Χ 1.656 χλστ, είναι ένα κομψό all-rounder μοντέλο με άφθονους χώρους για επιβάτες και αποσκευές (+ 50 λίτρα), χάρη και στην αύξηση του μεταξονίου στα 2.692 χλστ. Το εσωτερικό προσφέρει ακόμα περισσότερους χώρους, άνεση και ασφάλεια, ενώ η τετρακίνητη έκδοση έχει πολλές δυνατότητες ακόμα και εκτός ασφάλτου. Τα νέα Experience Modes και τα περισσότερα συστήματα υποβοήθησης οδήγησης, συμπεριλαμβανομένου του Intelligent Personal Assistant το οποίο ελέγχεται μέσω φωνητικών εντολών κάνουν την ζωή οδηγού και επιβατών του νέου Countryman (το πρώτο Mini που κατασκευάζεται στη Γερμανία) άνετη και διασκεδαστική.
Το ταμπλό στην πλευρά του οδηγού δεν απαιτεί την παρουσία πρόσθετης οθόνης καθώς όλο το σχετικό περιεχόμενο προβάλλεται στο προαιρετικό head-up display. Επίσης, το μεγάλο σε μέγεθος κυρτό ταμπλό στις εκδόσεις Classic, Favoured και JCW υιοθετεί για πρώτη φορά υφασμάτινες επιφάνειες. Ολόκληρο το εσωτερικό χωρίζεται σε ένα άνω και ένα κάτω τμήμα κατά μήκος μιας οριζόντιας γραμμής που βρίσκεται κάτω από το νέο στρογγυλό όργανο (οθόνη πολυμέσων OLED). Η οθόνη στο ανασχεδιασμένο cockpit έχει μετακινηθεί πιο κοντά στους επιβάτες των εμπρός καθισμάτων, ενώ η διάμετρος της λεπτής οθόνης αφής, η οποία διαθέτει υψηλής ποιότητας γυάλινο περίγραμμα, έχει αυξηθεί στα 240 χλστ.
Η λογική λειτουργίας της θυμίζει τα γνωστά πρότυπα των smartphones. Κάτω από το ταμπλό, η σχεδίαση του Countryman 3 ης γενιάς είναι προσεγμένη σε εμφάνιση και επηρεασμένη από την παράδοση της μάρκας. Η νέας σχεδίασης μπάρα διακοπτών εξασφαλίζει ότι οι διάφορες λειτουργίες πραγματοποιούνται μέσω πέντε διαφορετικών επιλογών. Αυτό επιτρέπει την άμεση πρόσβαση σε σημαντικές λειτουργίες (χειρόφρενο, επιλογέας ταχυτήτων, πλήκτρο start/stop, εναλλαγή experience modes, έλεγχος έντασης ήχου). Ταυτόχρονα, εξαλείφεται η ανάγκη ύπαρξης επιλογέα ταχυτήτων στην κεντρική κονσόλα, με αποτέλεσμα να απελευθερώνεται περισσότερος αποθηκευτικός χώρος στην κεντρική κονσόλα.
Εκτός από τις μεγαλύτερες ποτηροθήκες, το ταμπλό περιλαμβάνει επίσης έναν μεγάλο ανοιχτό αποθηκευτικό χώρο κάτω από τη μπάρα διακοπτών ο οποίος μπορεί να φιλοξενήσει κινητά τηλέφωνα σε θέση εύκολης πρόσβασης και ταυτόχρονα να τα φορτίζει. Η πίσω σειρά καθισμάτων μπορεί να ρυθμιστεί κατά τον διαμήκη άξονα σε μια διαδρομή μήκους έως και 13 εκατοστά. Έτσι επιτυγχάνεται ευρυχωρία στην περιοχή των ποδιών ή πρόσθετη χωρητικότητα στο χώρο αποσκευών.
Η πλάτη των τριών πίσω καθισμάτων ρυθμίζεται μεμονωμένα σε έξι θέσεις και σε γωνία έως και 12 μοίρες. Με το πίσω κάθισμα αναδιπλωμένο, ακόμη και ογκώδη αντικείμενα μπορούν να μεταφερθούν εύκολα στο χώρο αποσκευών, ο οποίος έχει πλέον χωρητικότητα 460 έως 1.450 λίτρα. Στα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού, εκτός από το γνώριμο Automatic Active Cruise Control, το Steering & Lane Assistant υποστηρίζει την πλευρική καθοδήγηση ως μέρος του προαιρετικού πακέτου Driving Assistant Plus. Το ακριβές και άμεσης απόκρισης σύστημα διεύθυνσης βοηθά τον οδηγό να παραμείνει στη σωστή πορεία.
Το σύστημα συνδυάζει εύκολο και άριστο έλεγχο του οχήματος, ενώ παράλληλα απαλλάσσει τον οδηγό από τις μονότονες και λιγότερο απαιτητικές πτυχές της οδήγησης.
Το ολοκληρωμένο πακέτο επιλογών Driving Assistant Professional περιλαμβάνει μια νέα λειτουργία που βοηθά τον οδηγό να αλλάξει λωρίδα με βάση την αυτόνομη οδήγηση επιπέδου 2. Το νέο Countryman προσφέρει επίσης ημιαυτόνομη οδήγηση σε διαδρομές που μοιάζουν με αυτοκινητόδρομο με ταχύτητες έως 60 χλμ/ώρα.
Όλες οι επιλογές που προσφέρονται από τα προηγμένα συστήματα υποβοήθησης οδηγού οπτικοποιούνται σε πραγματικό χρόνο μέσω του Assisted View στην οθόνη
OLED. Ως στάνταρ εξοπλισμός, μια νέα εκδοχή του Trailer Assistant βοηθά κατά τους ελιγμούς σε χώρο στάθμευσης με ρυμουλκούμενο και προσφέρει συμβουλές σχετικά με την απαιτούμενη γωνία του τιμονιού κατά την όπισθεν. Η διάμετρος των τροχών κυμαίνεται από 17 έως και 20 ίντσες, αλλά σε δρόμους σαν τους ελληνικούς καλό είναι οι επιλογές να μην ξεπερνούν τις 18 ίντσες, ούτως ώστε να χρησιμοποιούνται υψηλού προφίλ ελαστικά.
Κινητήρια συστήματα – Εκδόσεις
Η πλούσια γκάμα του νέου περιλαμβάνει 2 αμιγώς ηλεκτρικές και 3 εκδόσεις με θερμικούς κινητήρες, ο ένας των οποίων είναι 2λιτρος diesel. Πιο αναλυτικά, οι ηλεκτρικές εκδόσεις αφορούν το δικίνητο Countryman Ε των 204 ίππων (ροπή 250 Nm – υποσχόμενη αυτονομία 462 χλμ) και το τετρακίνητο SE All4 των 313 ίππων (ροπή 494 Nm – υποσχόμενη αυτονομία 433 χλμ), ενώ τα θερμικά έχουν τα διακριτικά C (βενζίνη 1.5λ με 170 ίππους), S All4 (βενζίνη 2.0λ με 218 ίππους & τετρακίνηση) και JCW All4 (βενζίνη 2.0λ με 300 ίππους & τετρακίνηση). Τέλος η πετρελαιοκίνητη έκδοση είναι δικίνητη με 2λιτρο κινητήρα ντίζελ 163 ίππων.
Το crossover μοντέλο διατίθεται σε τέσσερις διαφορετικές εκδόσεις. Πρόκειται για την έκδοση Essential με απέριττη συνολική εμφάνιση, την έκδοση Classic που αφορά κυρίως το εσωτερικό, την Favoured με εμφατικές λεπτομέρειες και την John Cooper Works που δίνει μέγιστη έμφαση στη σπορ αίσθηση.
Σύντομη δοκιμή
Στην πρώτη επαφή με το νέο Countryman είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε την έκδοση με το διακριτικό C, αλλά με τον κορυφαίο εξοπλισμό που κοστίζει 50.000 ευρώ και μεταξύ άλλων περιλαμβάνει προσαρμοζόμενη ανάρτηση και ζάντες διαμέτρου 20 ιντσών, που φορούν ελαστικά με 40άρι προφίλ, σχεδόν ακατάλληλα για τους ελληνικούς δρόμους.
Η έκδοση Countryman C, χρησιμοποιεί με τον 3κύλινδρο κινητήρα βενζίνης,Twin Power Turbo (170 ίππων, ροπή 280 Nm), που συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο και mild hybrid 48V σύστημα. Το τελευταίο χρησιμοποιείται για την ανάκτηση ενέργειας κατά την πέδηση, ενισχύοντας τον κινητήρα εσωτερικής καύσης στις επιταχύνσεις με επιπλέον ισχύ 19 ίππων. Το σύνολο επιτρέπει στο βάρους 1.600+ κιλών όχημα επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 8,3 δευτερόλεπτα και μέγιστη ταχύτητα 212 χλμ./ώρα, ενώ η υποσχόμενη κατανάλωση βρίσκεται (κατά τον κατασκευαστή) περίπου στα 6,0 λτ./100 χλμ., με τις εκπομπές CO2 να είναι 146 γρ/χλμ (WLTP). Εμείς πάντως, οδηγώντας ιδιαίτερα ήπια και σε ανοιχτό δρόμο το Countryman C, διαπιστώσαμε μέση κατανάλωση 7,1 λτ/100 χλμ.
Ταυτόχρονα εντυπωσιαστήκαμε από τους χώρους, την ποιότητα κατασκευής, την εργονομία, την ορατότητα και την ποιότητα της οθόνης πολυμέσων OLED, τις μεγάλες δυνατότητες της οποίας μπορείς να αξιοποιήσεις μόνο μετά από διδακτορικό στην πληροφορική… Κατά τα λοιπά, το καθαρά οικογενειακό όχημα μπορεί να καλύψει αυξημένες απαιτήσεις χώρων από τους χρήστες του, έχοντας ταυτόχρονα ισορροπία μεταξύ άνεσης (όχι βέβαια με τις 20άρες ζάντες) και σπορτίφ συμπεριφοράς, και ένα θαυμάσιο σε αίσθηση τιμόνι που θυμίζει κάπως την συμπεριφορά go kart, η οποία αποτελεί την βασική φιλοσοφία της μάρκας.
Κλείνοντας και ενόψει της δοκιμής διαρκείας που θα ακολουθήσει προσεχώς, θα επισημάνουμε την τιμή της βασικής (με πλούσιο εξοπλισμό) έκδοσης Countryman C (1.499 κ.εκ., 170 ίπποι) στα 34.500 ευρώ, που με βάση τα δεδομένα του οχήματος και της εποχής, θεωρείται ανταγωνιστική, όντας σημαντικά φθηνότερη από την τιμή της κορυφαίας έκδοσης John Cooper Works (57.750 ευρώ) και σημαντικά πιο φθηνή από την έκδοση diesel (Countryman D – 39.900 ευρώ).