Αυξάνεται η μαύρη λίστα των θανατηφόρων τροχαίων στη χώρα μας. Ενδεικτικό της ζοφερής κατάστασης είναι πως μόλις μέσα σε λίγες ώρες σημειώθηκαν δύο τροχαία δυστυχήματα σε δρόμους της Αθήνας, που στοίχισαν τη ζωή σε τέσσερις νέους ανθρώπους. Τα χθεσινά σοκαριστικά τροχαία δυστυχήματα ήρθαν να προστεθούν στη μακρά λίστα των θανατηφόρων τροχαίων στη χώρα μας.
Πώς σημειώθηκαν τα φρικτά τροχαία
Το πρώτο τροχαίο έγινε χθες το βράδυ στην περιοχή της Βούλας. Ειδικότερα, σύμφωνα με την Αστυνομία, το δυστύχημα σημειώθηκε περίπου στις 23:00 το βράδυ στη συμβολή των λεωφόρων Κωνσταντίνου Καραμανλή και Βάρης-Κορωπίου, όταν ΙΧ εξετράπη της πορείας του και προσέκρουσε αρχικά σε διαχωριστική νησίδα και στη συνέχεια σε δέντρο και κολόνα φωτισμού. Λίγες ώρες αργότερα και συγκεκριμένα στις 05:30 το πρωί μια μοτοσικλέτα, στην οποία επέβαιναν δύο άντρες, εξετράπη της πορείας της στη συμβολή των οδών Πατησίων και Πανεπιστημίου στο κέντρο της Αθήνας. Οι δύο αναβάτες της μοτοσικλέτας μεταφέρθηκαν στο ΚΑΤ με ασθενοφόρο του ΕΚΑΒ, όπου και κατέληξαν.
H Oδική Oμοσπονδία Eλλάδος ( ΟΔΟΜΕΛ) μετά τα δύο πρόσφατα τροχαία δυστυχήματα, που είχαν ως αποτέλεσμα να σκοτωθούν 4 νέα παιδιά, και να τραυματιστούν ακόμα δύο, επισημαίνει τα εξής:
Η ιστορία επαναλαμβάνεται για άλλη μια φορά, επισυμβαίνουν θανατηφόρα δυστυχήματα στον αστικό ιστό-επί του προκειμένου στο Λεκανοπέδιο- τα οποία, όπως έχουμε επανειλημμένα επισημάνει, διαφέρουν σημαντικά από αυτά σε αυτοκινητόδρομους ή σε αγροτικούς δρόμους. Εδώ το 40% των δυστυχημάτων αναφέρεται σε νέα άτομα ηλικίας 18 έως 40 ετών σε συνδυασμό με υψηλές ταχύτητες. Ένα εξίσου μεγάλο ποσοστό (45%) περιλαμβάνει μοτοσυκλέτες ή πεζούς.
Η ΟΔΟΜΕΛ καταγγέλλει για άλλη μια φορά την αβελτηρία των υπεύθυνων φορέων να προχωρήσουν σε ουσιαστικές ενέργειες για την Οδική Ασφάλεια και προτείνει να προχωρήσουν άμεσα τα εξής:
- να μπουν κάμερες στην Παραλιακή λεωφόρο και στη λεωφόρο Βουλιαγμένης που έχουν μετατραπεί εδώ και χρόνια σε πίστες αγώνων,
- να μπουν κάμερες και στους άλλους αυτοκινητόδρομους του Λεκανοπεδίου, κάθε 100 μέτρα με καταγραφή 24/7 και 365 μέρες το χρόνο και να γίνεται χρέωση απευθείας του προστίμου στο ΑΦΜ του ιδιοκτήτη,
- να προστεθούν στηθαία ασφαλείας στις μεσαίες διαχωριστικές νησίδες των δρόμων αυτών, παρακάμπτοντας δήθεν εμπόδια νομικής φύσεως για το θέμα αυτό,
- να αντιμετωπιστεί αποτελεσματικά και να παταχθεί η διαφθορά στις εξετάσεις απόκτησης διπλωμάτων οδήγησης,
- να μπουν κάμερες στα αυτοκίνητα των εξετάσεων για την απόκτηση διπλώματος οδήγησης,
- να γίνεται αυστηρός έλεγχος στις εξετάσεις για την απόκτηση διπλώματος μοτοσυκλέτας,
- να διδάσκεται η κυκλοφοριακή αγωγή στα σχολεία,
- η οδηγητική παιδεία και ασφάλεια να συμπεριληφθούν στις προτεραιότητες της πολιτείας και της κυβέρνησης,
- να ιδρυθεί άμεσα Υφυπουργείο Oδικής Aσφάλειας.
Η οδική ασφάλεια σήμερα κινείται σε αχαρτογράφητα νερά, χωρίς ξεκάθαρη στρατηγική, στόχους και όραμα, ενώ η πολιτεία επαναπαύεται στη δήθεν μείωση δεικτών, που όμως δε σχετίζεται ούτε με την οδηγητική συμπεριφορά, ούτε με τα απαιτούμενα έργα οδικών υποδομών (κάμερες, στηθαία κλπ), τα οποία εξακολουθούν να είναι ελλειμματικά.