Η έρευνα για την αγνοούμενη πτήση MH370 της Malaysia Airlines μπήκε σήμερα σε μια νέα φάση, καθώς ειδικά σκάφη έφθασαν στο νότιο Ινδικό Ωκεανό για να ερευνήσουν θαλάσσιες χαράδρες και κορυφές 6.000 μέτρα κάτω από την επιφάνεια του ωκεανού.
Η νέα έρευνα άρχισε έπειτα από μήνες τεχνικών αναλύσεων και χαρτογράφησης μιας τεράστιας περιοχής του θαλάσσιου βυθού στην οποία πιστεύεται πως χάθηκε αυτό το αεροπλάνο που μετέφερε 239 ανθρώπους.
Ένα σκάφος, το GO Phoenix, εξοπλισμένο με ειδικά σόναρ και κάμερες προσαρμοσμένα σε μη επανδρωμένα βαθυσκάφη, έφθασε σήμερα στην περιοχή που πρόσφατα χαρτογραφήθηκε και είναι γεμάτη με βαθιές χαράδρες και ψηλές ηφαιστειακές κορυφές, ανακοίνωσε το Αυστραλιανό Γραφείο Ασφάλειας Μεταφορών (ATSB).
Το ολλανδικό σκάφος ερευνών στη βαθιά θάλασσα Fugro Discovery έφθασε σήμερα στο Περθ για ανεφοδιασμό και την Παρασκευή θα συναντήσει το GO Phoenix, δήλωσαν αξιωματούχοι.
Ένα τρίτο πλοίο, το Fugro Equator, θα συμμετάσχει στην έρευνα στο τέλος Οκτωβρίου. Είχε συμμετάσχει στη χαρτογράφηση της περιοχής και τώρα μετατρέπεται για τη φάση των ερευνών.
Τα πλοία έχουν μισθωθεί από κοινού από τη Μαλαισία και την Αυστραλία. Καθεμιά από τις δύο χώρες συμβάλλει με 60 εκατ. στην προσπάθεια.
Μέχρι στιγμής έχει χαρτογραφηθεί μια ως τώρα άγνωστη περιοχή του ωκεάνειου βυθού έκτασης 111.000 τ.χλμ..
Η περιοχή των ερευνών έχει μεταφερθεί προς νότον αφού νέοι υπολογισμοί έκαναν τους ειδικούς να πιστέψουν πως το αεροπλάνο μπορεί να είχε πετάξει μακρύτερα πριν εξαντληθούν τα καύσιμά του και πέσει στον ωκεανό.
Η έρευνα για το αεροπλάνο μπορεί να χρειασθεί ένα χρόνο. Κάθε πλοίο έχει περίπου 30 μέλη πληρώματος που επιχειρούν σε 12ωρες βάρδιες, αλλά πρέπει να επιστρέφει στο Περθ για ανεφοδιασμό κάθε 30 ημέρες.