Δύο 12χρονα αγόρια κλείστηκαν όπως και όλος ο υπόλοιπος κόσμος στο σπίτι τους το 2020 μέχρι να κοπάσει η πανδημία του κορονοϊού.
Αυτά όμως δεν έκαναν απλώς τα μαθήματά τους και έπαιζαν παιχνίδια, αλλά εργάζονταν κιόλας από το σπίτι!
Η δουλειά τους απέδωσε και το προϊόν που έριξαν στην αγορά αποδείχτηκε ακαταμάχητο στους καταναλωτές, φέρνοντας στα παιδιά τα πρώτα 250.000 δολάριά τους σε τζίρο.
Καθόλου άσχημα για μια επεισοδιακή χρονιά που στέρησε δουλειές και βύθισε εκατομμύρια ανθρώπους στην οικονομική δυσπραγία.
Αυτή είναι η απίθανη ιστορία των Ayaan και Mickey Naqvi, δυο παιδιών που μοιάζουν γεννημένοι επιχειρηματίες και φαίνεται πως θα μας απασχολήσουν πολύ στο μέλλον…
Ήταν Δεκέμβριος του 2018 όταν τα 10χρονα τότε αδέρφια είχαν τη δική τους στιγμή «εύρηκα». Τα παιδιά από το Κονέκτικατ των ΗΠΑ στόλιζαν οικογενειακώς το χριστουγεννιάτικο δέντρο, όπως κάνουν κάθε χρόνο εκατομμύρια συνομήλικοί τους.
Κάποια στιγμή ένα στολίδι έπεσε στο πάτωμα και έσπασε. Το πήραν και το πέταξαν και υποσχέθηκαν να είναι πιο προσεκτικοί με τη διακόσμηση του δέντρου.
Το ατύχημα απασχόλησε πολύ τα παιδιά. Και αποφάσισαν να μην αφήσουν στην τύχη τον στολισμό του δέντρου. Σκέφτηκαν έτσι ένα προϊόν που να αποτρέπει τέτοιες συχνές αναποδιές.
Σύμφωνα με το CNN, τα αδέλφια Naqvis μάζεψαν 250.000 δολάρια από την εφεύρεσή τους στον πρώτο κιόλας χρόνο κυκλοφορίας του προϊόντος τους! Τι είναι το προϊόν τους; Κάτι πολύ απλό, που να μπορεί να το σκεφτεί ένα παιδί λες.
«Ornament Anchor» το λένε και είναι ακριβώς αυτό που μας λέει ο περιγραφικός όρος, ένα «αγκίστρι για στολίδια» ώστε να προσαρμόζονται γερά στο έλατο.
Το άγκιστρο ασφαλίζει καλά το στολίδι πάνω στο κλαδί, αντί να αφήνει τις εύθραυστες μπάλες να κρέμονται επισφαλώς από το δέντρο.
Μια απλή λύση σε μια πρακτική ανάγκη ήταν, ένας καλύτερος τρόπος να κρεμάς τα στολίδια στο δέντρο, γι’ αυτό και τον λάτρεψε κυριολεκτικά η αγορά. Η ζήτηση εκτοξεύτηκε στα ουράνια από τις πρώτες στιγμές.
Τα αδέλφια ξεκίνησαν την online επιχείρησή τους τα Χριστούγεννα του 2019, τρεις μόλις μήνες πριν ο κορονοϊός γίνει πανδημία και κλείσει τον κόσμο στα σπίτια του.
Τα παιδιά ζουν στο Σέλτον του Κονέκτικατ, μια ώρα δρόμος με το αυτοκίνητο από τη Νέα Υόρκη. Πριν πιάσουν την καλή και σαν σωστοί επιχειρηματίες, αποφάσισαν πως το προϊόν τους χρειαζόταν δοκιμή.
Το παρουσίασαν σε ένα σχολείο λοιπόν, κατά τον στολισμό του χριστουγεννιάτικου δέντρου. Η εφεύρεσή τους όχι μόνο δούλεψε, αλλά είδαν γονείς και δασκάλους να μαζεύονται σαν μελίσσι γύρω τους ρωτώντας τους πώς μπορούν να το προμηθευτούν.
Ήταν η στιγμή που πήραν την απόφαση να γίνουν επιχειρηματίες. «Ο αδερφός μου κι εγώ δουλέψαμε μαζί για να σχεδιάσουμε το προϊόν, να το πατεντάρουμε, να φτιάξουμε μια υπέροχη ιστοσελίδα, να υπολογίσουμε τα περιθώρια κέρδους και να κάνουμε τη δική μας έρευνα αγοράς», λέει ο 12χρονος σήμερα Ayaan σαν κανονικός entrepreneur, «κάναμε τα πάντα σαν να ήταν κάθε μήνας Χριστούγεννα».
Παρά το γεγονός ότι είχαν υπολογίσει τα πάντα, όπως λένε τα φιλόδοξα αδέρφια, για την καλή τους ιδέα και το λειτουργικό προϊόν που απέδωσαν, μία μεταβλητή της εξίσωσης δεν θα μπορούσαν να τη γνωρίζουν εκ των προτέρων: πόση ζήτηση θα είχε.
Για να υπολογίσουν λοιπόν πόσα άγκιστρα θα έπρεπε να έχουν στα χέρια τους πριν απευθυνθούν στην παγκόσμια ηλεκτρονική αγορά, ο Ayaan και ο Mickey πήραν το προϊόν τους και το πήγαν σε μια τοπική χριστουγεννιάτικη έκθεση στο Κονέκτικατ.
Όταν μάζεψαν πάνω από 1.000 δολάρια στις πρώτες 6 ώρες, κατάλαβαν πως έχουν έναν «δυναμίτη» στα χέρια τους. Μιλάμε για ένα φτηνό πράγμα, η συσκευασία των 3 γάντζων έχει μόλις 2,5 δολάρια (7,5 δολάρια η 12άδα και 25 δολάρια η 48άδα), φανταστείτε λοιπόν τι κακός χαμός έγινε στην έκθεση.
Η αναπάντεχη εμπορική πορεία συνεχίστηκε και online πλέον, το προϊόν τους έγινε κυριολεκτικά ανάρπαστο. Κι έτσι ήταν απλώς θέμα χρόνου να τους ανακαλύψουν τα ΜΜΕ και η τηλεόραση κυρίως, με τα πρωινά μαγκαζίνο να κάνουν ουρά για μια τους δήλωση.
Οι γάντζοι τους έφευγαν αδιανόητα γρήγορα. Στις δύο πρώτες τηλεοπτικές εμφανίσεις τους (η μία στο «Good Morning America») τα παιδιά ξεπούλησαν όλη την πραμάτεια τους. Δύο φορές μάλιστα.
Παρά την ανέλπιστη επιτυχία τους ωστόσο, δεν παύει να είναι δυο μικρά παιδιά. Δυο παιδιά που έζησαν στο πετσί τους τις δυσκολίες του επεισοδιακού 2020.
«Το να ξεκινήσεις μια νέα δουλειά μόλις 3 μήνες πριν την κρίση και να βρεθείς μετά σε καραντίνα και να μάθεις να κάνεις τα μαθήματα από το σπίτι, ήταν σκληρό», λέει ο Ayaan, «πήγαμε από τα μεγάλα ύψη στα μεγάλα βάθη πολύ γρήγορα».
Δεν το βάζουν όμως κάτω: «Κρατάμε ωστόσο την αισιοδοξία μας. Κάνουμε μικρά βήματα κάθε μέρα και εντυπωσιαζόμαστε από όλες αυτές τις θετικές αποκρίσεις για το Ornament Anchor που έχουμε πάρει μέχρι στιγμής».
Περιμένετε όμως, η ιστορία τους δεν τελειώνει εδώ…
Ολότελα εντυπωσιασμένα από την πρωτόγνωρη επιτυχία τους, τα δυο αδέλφια συνειδητοποίησαν γρήγορα πως το 2020 ήταν μια δύσκολη χρονιά για όλους. Κι έτσι πήραν μια αναπάντεχη απόφαση.
Οι ανήλικοι επιχειρηματίες δωρίζουν εδώ και καιρό το 10% των κερδών τους σε καταφύγια ζώων του Κονέκτικατ. Κάτι που δεν σκοπεύουν φυσικά να σταματήσουν.
«Από όταν ήμουν πολύ μικρός, με γοήτευαν όλα τα πλάσματα της φύσης», λέει ο Ayaan στη New York Post για την ευγενική κίνηση των δύο αγοριών, «ο στόχος μου είναι να βοηθήσω όσο περισσότερα ζώα μπορώ που χρειάζονται βοήθεια».
Τα δυο δαιμόνια πιτσιρίκια ένιωσαν από την πρώτη στιγμή την ανάγκη να μοιραστούν την επιτυχία τους, δίνοντας πίσω στην κοινωνία ένα μέρος των κερδών τους. Τα αδέσποτα διάλεξαν και αυτά υποστηρίζουν με ένα πλουσιοπάροχο 10% όσων κερδίζουν.
Η οικογένεια των Naqvi ψάχνεται με τις πατέντες και τον Μάρτιο του 2019 εμφανίστηκαν στο πασίγνωστο επιχειρηματικό ριάλιτι «Shark Tank» με ένα διαφορετικό προϊόν στα χέρια τους, το Kudo Banz.
Παρά το γεγονός ότι δεν κατάφεραν να αποσπάσουν το ενδιαφέρον (και τη χρηματοδότηση) των επενδυτών, ένας από τους «καρχαρίες» (Daymond John) αποκάλεσε χαρακτηριστικά τον Mickey «μελλοντικό καρχαρία». Του είπε μάλιστα πως «τα κατάφερες καλύτερα από τους περισσότερους ενήλικες».
Στη χρηματοδοτική εκπομπή του δικτύου ABC, όπου επίδοξοι επιχειρηματίες παρουσιάζουν τα προϊόντα τους με στόχο να υποστηριχτούν οικονομικά από τους επενδυτές του πάνελ, είχε εμφανιστεί όλη η οικογένεια μαζί: η Amanda και ο Hamza Naqvi, πλάι στα παιδιά τους, τον Mika’il (Mickey), τον Ayaan και τη μικρότερη Sofia.
Οι Naqvi παρουσίασαν την πρωτότυπη συσκευή τους, ένα βραχιόλι από σιλικόνη που φορά το παιδί στον καρπό και δίνει στους γονείς τη δυνατότητα να το επιβραβεύουν άμεσα όταν κάνει κάτι που αξίζει μπράβο.
Η φαμίλια ζητούσε 150.000 δολάρια για το 10% της εταιρίας και ήταν φυσικά τα παιδιά αυτά που έκαναν την παρουσίαση. Και αυτά που έκλεψαν την παράσταση.
Τότε ήταν ο 11χρονος Mickey αυτός που βγήκε μπροστά και επιστράτευσε την αδερφή του για να δείξουν τι μπορεί να κάνει το περικάρπιο.
Οι πιτσιρικάδες δεν κατάφεραν να πάρουν λεφτά από τους κριτές, τους εντυπωσίασαν ωστόσο με τις ικανότητές τους. Και λίγους μήνες μετά θα ήταν ήδη καθ’ οδόν για την επόμενη επιχειρηματική πρωτοβουλία τους…