Όπως δείχνει νέα έρευνα που ήρθε στο φως της δημοσιότητας, οι γυναίκες βρίσκουν μέχρι και 12% πιο γοητευτικό έναν άνδρα που φορά απλώς ένα άσπρο καθημερινό μπλουζάκι. Μια απλή άσπρη μπλούζα δημιουργεί την ψευδαίσθηση ότι οι ώμοι είναι πιο ανοιχτοί και η μέση πιο αδύνατη, δημιουργώντας στο μυαλό την εικόνα ενός σώματος που έχει το σχήμα V, το οποίο θεωρείται κορυφαίο σημάδι αρρενωπότητας.
Μάλιστα, αυτό που αναφέρουν οι ερευνητές του πανεπιστημίου Nοttingham Trent, οι άνδρες των οποίων ανέβηκε η «βαθμολογία» από τις γυναίκες λόγω της άσπρης μπλούζας ήταν εκείνοι που δεν ήταν και σε πολύ καλή φυσική κατάσταση. Αντίθετα, όσοι άνδρες ήταν πιο γυμνασμένοι και σε καλή φυσική κατάσταση, είδαν τη «βαθμολογία» τους να ανεβαίνει λιγότερο όταν φορούσαν ένα λευκό μπλουζάκι με ένα μεγάλο γράμμα Τ στην μπροστινή όψη.
Από την άλλη μεριά, εκείνοι που φορούσαν ένα μπλουζάκι με ένα ανάποδο Τ, με την κάθετη γραμμή να είναι περίπου στο ύψος της μέσης τους, ήταν κατά 12% λιγότερο γοητευτικοί στα μάτια των γυναικών από 18 ως 25 ετών.
Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι όταν η μπλούζα ευνόησε την εστίαση στο στομάχι του ανδρός μειώθηκε η γοητεία του στα μάτια των γυναικών. Ο ψυχολόγος Dr Andrew Dunn του πανεπιστημίου του Nottingham Trent αναφέρει: «Το αποτέλεσμα ήταν πιο πολύ ορατό σε άνδρες κανονικής διάστασης που έχουν μέση ίσης με το εύρος των ώμων τους. Με εκείνους που είχαν ήδη καλή φυσική κατάσταση, το Τ που σχηματιζόταν απλώς ενίσχυε την εικόνα που ήδη είχαν, γι’ αυτό και δεν ήταν ιδιαίτερα ορατό από τις γυναίκες, διότι δεν προκαλούσε εντύπωση».
Η ομάδα των ερευνητών ανέφερε ότι η αναλογία μέσης και στήθους που κυμαίνεται στο 0,7 και 0,8, όταν δηλαδή οι ώμοι έχουν 20% περισσότερο πλάτος από τους γοφούς, φαίνεται ιδανική στα μάτια των γυναικών. Ο Dunn είπε: «Όταν το Τ που σχηματίζεται είναι πιο πλατύ φαίνεται ότι δίνεται έμφαση στο πάνω μέρος του κορμού, τονίζοντας την καλή κατάσταση του ανδρικού σώματος. Το ανάποδο Τ έχει το αντίθετο αποτέλεσμα. Η αναλογία μέσης και στήθους είναι μια από τις μετρήσεις του σώματος που χρησιμοποιούν οι άνθρωποι για να βγάλουν συμπεράσματα για τη γοητεία, αλλά και την υγεία. Η ικανότητά μας να ανιχνεύσουμε, να επεξεργαστούμε και να χρησιμοποιήσουμε αυτήν την πληροφορία φαίνεται αυτονόητη. Ο εγκέφαλος και οι αισθητήριοι μηχανισμοί, που σχετίζονται με αυτήν τη διαδικασία, εξελίσσονται και διαχειρίζονται αυτό που αναζητάμε και τον τρόπο με τον οποίο αντιδρούμε».
Στην έρευνα συμμετείχαν 30 γυναίκες ηλικίας 18 ως 25 ετών, στις οποίες δόθηκαν φωτογραφίες πέντε διαφορετικών ανδρικών σωμάτων και τους ζητήθηκε να σημειώσουν το βαθμό γοητείας αλλά και υγείας που έδειχναν κατά τη γνώμη τους αυτά τα σώματα. Ο ψυχολόγος ανέφερε ότι «προφανώς υπάρχει υποκειμενικό γούστο και ιδιαίτερες προτιμήσεις, αλλά μπορούμε να διαπιστώσουμε πώς η μόδα μπορεί να έχει μια άμεση αρνητική ή θετική επιρροή στην αντίληψη που έχουμε για τη γοητεία και την υγεία. Η έρευνα υποδηλώνει ότι μπορεί κανείς να χρησιμοποιήσει αυτού του είδους την οφθαλμαπάτη, που εκμεταλλεύονται και οι καλλιτέχνες και οι σχεδιαστές μόδας, για να έχει πρόσβαση στην ψυχολογία των ανθρώπινων αισθήσεων».