Την απόφαση να αναστείλει την λειτουργία του λογαριασμού του πρώην συμβούλου της βασιλικής αυλής της Σαουδικής Αραβίας, Σάουντ αλ Καχτάνι, πήρε το Twitter,  σχεδόν ένα χρόνο μετά την αποπομπή του από τη συγκεκριμένη θέση εξαιτίας του ρόλου που είχε στη δολοφονία του δημοσιογράφου Τζαμάλ Κασόγκι.

Ο Καχτάνι, στενός σύμβουλος του πρίγκιπα διαδόχου Μοχάμεντ μπιν Σαλμάν, ήταν επικεφαλής του κέντρου Τύπου της βασιλικής αυλής καθώς και του «ηλεκτρονικού» στρατού που έχει αναλάβει να προστατεύσει την εικόνα του βασιλείου μέσω διαδικτύου.

Αυτός ήταν που όριζε την επίσημη γραμμή για διάφορα θέματα, από τη διπλωματική διαμάχη με το Κατάρ, ως την ασφάλεια και τα ανθρώπινα δικαιώματα.

Ο Καχτάνι δεν έχει κάνει καμία ανάρτηση μετά τις 22 Οκτωβρίου, λίγο καιρό αφού αποπέμφθηκε από τη θέση του, όμως πηγές είχαν δηλώσει ότι εξακολουθεί να είναι ιδιαίτερα ισχυρός.

Παράλληλα ο ιστότοπος κοινωνικής δικτύωσης ανέστειλε λογαριασμούς από τη Σαουδική Αραβία που ισχυρίζονταν ότι ανήκουν σε ανεξάρτητα δημοσιογραφικά μέσα, «ενώ έκαναν αναρτήσεις που παρουσίαζαν τα γεγονότα σύμφωνα με τη γραμμή της σαουδαραβικής κυβέρνησης».

Μπλοκάρισμα λογαριασμών σε Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα και Αίγυπτο

Επίσης, το Twitter μπλόκαρε ένα δίκτυο 267 λογαριασμών στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα και την Αίγυπτο, οι οποίοι συμμετείχαν σε μια εκστρατεία εναντίον του Κατάρ και του Ιράν, ενώ την ίδια ώρα έστελναν μηνύματα υπέρ της σαουδαραβικής κυβέρνησης.

Σύμφωνα με το Twitter, μια ιδιωτική εταιρεία, η DotDev, διαχειριζόταν τους λογαριασμούς.

Εξάλλου η εταιρεία εξάρθρωσε ένα ακόμη μεγαλύτερο δίκτυο 4.258 λογαριασμών από τα Εμιράτα, μέσω των οποίων γίνονταν αναρτήσεις κυρίως εναντίον του Κατάρ και της Υεμένης.

Ακολουθώντας το Facebook

Η ενέργεια του Twitter ακολουθεί αυτή του Facebook, το οποίο απενεργοποίησε τον Αύγουστο 350 ψεύτικους λογαριασμούς και σελίδες που προωθούσαν σαουδαραβική προπαγάνδα. Τότε ήταν η πρώτη φορά που τεχνολογική εταιρεία συνέδεε τέτοιου είδους δραστηριότητα με τη σαουδαραβική κυβέρνηση.

Παράλληλα, το Facebook προχώρησε στην αναστολή λειτουργίας σε περισσότερους από 350 λογαριασμούς, που συνδέονταν με εταιρείες μάρκετινγκ στην Αίγυπτο και τα Εμιράτα.