Οι εργαζόμενοι στον κρατικό αερομεταφορέα της Πορτογαλίας ΤΑΡ εξαπέλυσαν μύδρους κατά των σχεδίων της κυβέρνησης να τον πωλήσει σε μία Βραζιλιανο-κολομβιανή κοινοπραξία, στο πλαίσιο του εκτεταμένου προγράμματος ιδιωτικοποιήσεων που προωθεί η Λισσαβόνα.
Η κυβέρνηση οφείλει να δείξει περισσότερο «πατριωτισμό» και να ματαιώσει τα σχέδια ιδιωτικοποίησης της ΤΑΡ, υποστήριξε ο συνδικαλιστής εκπρόσωπος Μπρούνου Φιάλιου λίγο πριν τη συνάντηση της συνδικαλιστικής ηγεσίας των 13.000 υπαλλήλων του αερομεταφορέα με τον γ.γ. του υπουργείου Μεταφορών Σέρζιου Μουντέιρου.
Η συνάντηση πραγματοποιήθηκε μία ημέρα προτού η κεντροδεξιά κυβέρνηση του Πέντρου Πάσους Κοέλιου εξετάσει την ενδεχόμενη πώληση του 67χρονης ιστορίας κρατικού αερομεταφορέα στον επικεφαλής της κοινοπραξίας Synergy Χερμάν Εφρόμοβιτς, ο οποίος έχει τη βραζιλιάνικη, την κολομβιανή αλλά και την πολωνική υπηκοότητα.
Η Synergy, που ελέγχει επίσης τις γραμμές της λατινοαμερικανικής Avianca, είναι ο μόνος ενδιαφερόμενος για την εξαγορά της ΤΑΡ, που έχει έλλειμμα ύψους 1,2 δισεκ. ευρώ.
Το ποσό της πρότασης εξαγοράς από τον Εφρόμοβιτς δεν έχει ανακοινωθεί, όμως τα πορτογαλικά μέσα ενημέρωσης το ανεβάζουν στο ύψος των 35 εκατ. ευρώ, στα οποία θα προστεθούν και άλλα 316 εκατ. ευρώ ως κεφάλαιο κίνησης.
Οι ενώσεις των εργαζομένων ανησυχούν πως ο Εφρόμοβιτς θα υποβαθμίσει την Λισσαβόνα ως κομβικό σημείο πτήσεων και θα ελαττώσει τις θέσεις εργασίας.
Η ΤΑΡ έχει πάνω από 100 πτήσεις εβδομαδιαίως για τη Βραζιλία, την Αφρική και την Ευρώπη, γεγονός που θα έδινε μεγάλη ώθηση στις δραστηριότητες της Avianca. Σε συνέντευξή του στο τηλεοπτικό δίκτυο TVI, ο Εφρόμοβιτς υποσχέθηκε ότι θα αναπτύξει το πτητικό έργο της ΤΑΡ και πως θα αυξήσει τα δρομολόγιά της.