Ο υπόγειος σιδηρόδρομος στο Μπουένος Άιρες παρέμεινε εκτός λειτουργίας για έβδομη συνεχόμενη ημέρα χθες, αφού δεν υπήρξε συμφωνία στις συνεχιζόμενες συνομιλίες της εταιρίες που τον διαχειρίζεται με τους εργαζόμενους, που συμμετέχουν μαζικά στην απεργιακή κινητοποίηση που κηρύχθηκε.

Η απεργία προκάλεσε ασφυξία στους δρόμους της μητρόπολης των 12 και πλέον εκατομμυρίων κατοίκων, αφού οι περίπου 1 εκατ. επιβάτες που χρησιμοποιούν το μετρό καθημερινά χρησιμοποίησαν κάθε άλλο διαθέσιμο μέσο μετακίνησης.

Η κινητοποίηση άρχισε την περασμένη Παρασκευή, με αίτημα αυξήσεις μισθών 28%. Οι διαπραγματεύσεις των δύο πλευρών ωστόσο έγιναν πολύ πιο περίπλοκες λόγω της διένεξης ανάμεσα στον δήμο και στην κυβέρνηση.
Ο δήμος αρχικά είχε υπογράψει μια συμφωνία τον Ιανουάριο να αναλάβει την διαχείριση του συστήματος του μετρό, αλλά κατόπιν υπαναχώρησε διότι η μεταβίβαση επρόκειτο να γίνει χωρίς να προβλέπεται επιχορήγηση της εταιρείας από το ομοσπονδιακό κράτος.

Ούτε ο δήμος ούτε η κυβέρνηση δέχονται να αναλάβουν το βάρος της ευθύνης για το μετρό, με αποτέλεσμα οι εργαζόμενοι και η διοίκηση της εταιρείας του ιδιωτικού τομέα που τον διαχειρίζεται, της Metrovias, να διαπραγματεύονται χωρίς διαμεσολάβηση των αρχών.

«Οι συνδικαλιστές δεν δουλεύουν… ορισμένοι από αυτούς έχουν πολιτικά κίνητρα», υποστήριξε ο δήμαρχος του Μπουένος Άιρες Μαουρίτσιο Μάκρι, ηγετικό στέλεχος της αντιπολίτευσης, σε δηλώσεις του χθες.

Ο δήμος έχει διαθέσει εκτάκτως λεωφορεία για την μετακίνηση ενός μέρους τουλάχιστον των επιβατών των συρμών του υπογείου. Τα κανονικά δρομολόγια των λεωφορείων δεν μπορούν να αντεπεξέλθουν στον τεράστιο αριθμό των επιβατών, ενώ στους δρόμους της πρωτεύουσας ο ασυνήθιστα υψηλός αριθμός ιδιωτικής χρήσης αυτοκινήτων που είναι αναγκασμένοι να χρησιμοποιούν οι κάτοικοι της πρωτεύουσας για να μετακινούνται προκάλεσε έντονη κυκλοφοριακή συμφόρηση.

Η απεργία αρχικά επρόκειτο να διαρκέσει 48 ώρες, αλλά παρατεινόταν καθημερινά για 24 ώρες λόγω της συνεχιζόμενης αποτυχίας στις διαπραγματεύσεις.