Οι δύσκολοι οικονομικά καιροί ενισχύουν τις πωλήσεις καλλυντικών και επώνυμων τζιν καθώς οι γυναίκες φαίνεται ότι δίνουν μεγαλύτερη έμφαση στην εξωτερική τους εμφάνιση και στο να προσελκύσουν έναν άνδρα, σύμφωνα με πανεπιστημιακή μελέτη.
Ερευνητές στο Τέξας διαπίστωσαν ότι η κρίση στην οικονομία έχει θετική επίδραση στη βιομηχανία της ομορφιάς και ότι οι τιμές των προϊόντων δεν επηρεάζουν αρνητικά.
«Παρότι τόσο οι γυναίκες όσο και οι άνδρες περιορίζουν τα έξοδά τους εξαιτίας της ύφεσης, υπάρχει ωστόσο μια εξαίρεση κι αυτή είναι τα καλλυντικά», εξηγεί η Σάρα Χιλ, βοηθός καθηγητή Κοινωνικής Ψυχολογίας στο πανεπιστήμιο Texas Christian, στο Φορτ Ουόρθ.
«Οι γυναίκες έχουν μια αυξημένη επιθυμία να αγοράζουν αυτά τα προϊόντα ως απάντηση στους περιορισμούς που θέτει η ύφεση. Παρότι δεν ανοίγουν τα πορτοφόλια τους για άλλα πράγματα, προτίθενται να ξοδέψουν σε προϊόντα που τις κάνουν ελκυστικές», προσθέτει η ίδια.
Σύμφωνα με την Χιλ, η έρευνα της οποίας δημοσιεύεται στην Επιθεώρηση Προσωπικότητας και Κοινωνικής Ψυχολογίας (Journal of Personality and Social Psychology), η αύξηση των πωλήσεων καλλυντικών συνδέεται με την ύφεση από την εποχή του Κραχ.
Οι πωλήσεις των καλλυντικών προϊόντων περιποίησης του δέρματος, των μέικαπ και των αρωμάτων αυξήθηκαν κατά 11% στις ΗΠΑ το 2011 σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια. Στην Κίνα, το Μεξικό και την Αργεντινή επίσης παρατηρείται διψήφια αύξηση στις πωλήσεις των προϊόντων ομορφιάς, ενώ οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 9% στη Βρετανία και κατά 3% στη Γαλλία.
«Οι γυναίκες συνειδητά θέλουν να κάνουν κάτι που να τις κάνει να αισθάνονται καλά με τον εαυτό τους, αλλά τελικά διαπιστώσαμε ότι είναι αυτά τα πράγματα που τις κάνουν να νιώθουν καλά με τον εαυτό τους που τις καθιστούν και πιο ελκυστικές για τους άνδρες», εξηγεί η ίδια.