Όταν ξέσπασε η οικονομική κρίση του 2008 με επίκεντρο τότε τις ΗΠΑ, πολλοί ήταν αυτοί που προσπάθησαν να εντοπίσουν τις αιτίες που οδήγησαν εκεί.
Οι περισσότεροι οικονομολόγοι και ειδικοί όταν αναφέρονται σε τέτοιας φύσεως ζητήματα, χρησιμοποιούν μια αυστηρή και ακαδημαϊκή γλώσσα.
Ο σύμβουλος επενδύσεων Marc Faber ωστόσο, γνωστός για τη μηνιαία αναφορά που γράφει με τίτλο «The Gloom Boom & Doom Report», επέλεξε να αναφερθεί σε αυτά τα ζητήματα με πιο απλό, άμεσο και εύληπτο τρόπο. Η γλώσσα που χρησιμοποιεί δεν φαίνεται να τον απασχολεί καθώς στόχος του είναι να γίνει κατανοητός.
Έτσι, ασκώντας κριτική στον τρόπο ανάπτυξης της αμερικανικής οικονομίας, γράφει στην αναφορά του, τον Ιούνιο του 2008, με αφορμή ένα πακέτο μέτρων για την ενίσχυση της οικονομίας:
«Αν ξοδεύουμε τα χρήματά μας στα Wal-Mart, αυτά καταλήγουν στην Κίνα. Αν τα ξοδέψουμε σε βενζίνη, πάνε στους Άραβες. Εάν αγοράσουμε έναν υπολογιστή, θα πάνε στην Ινδία. Αν αγοράσουμε φρούτα και λαχανικά, θα πάνε στο Μεξικό, την Ονδούρα και τη Γουατεμάλα. Εάν αγοράσουμε ένα καλό αυτοκίνητο, θα πάνε στη Γερμανία. Εάν αγοράσουμε ένα κακής ποιότητας, θα πάνε στην Ταϊβάν και τίποτα απ’ αυτά δε θα βοηθήσει την αμερικανική οικονομία. Ο μόνος τρόπος να κρατήσουμε τα λεφτά εντός συνόρων είναι να τα ξοδέψουμε σε π…ς και μπύρες, γιατί αυτά είναι τα μόνα προϊόντα, που εξακολουθούν να παράγονται στις ΗΠΑ.
Εγώ κάνω ό,τι μπορώ…».