Τα τρία μουσεία του «Χρυσού Τριγώνου της Τέχνης» στη Μαδρίτη (το Πράδο, το Εθνικό Μουσείο Τέχνης Βασίλισσα Σοφία και το Τίσεν Μπορνεμίτσα) ανακοίνωσαν ότι κατέγραψαν ένα ρεκόρ επισκεψιμότητας το 2011, κυρίως λόγω της αύξησης του αριθμού των τουριστών στην πρωτεύουσα, παρά την οικονομική κρίση.
Το ιδιωτικό Μουσείο Τίσεν Μπορνεμίτσα, το οποίο εκθέτει τα έργα μιας σειράς ζωγράφων της χρονικής περιόδου από τον Ελ Γκρέκο έως τον Πικάσο, σημείωσε αύξηση της τάξης του 30,4% σε ένα χρόνο, προσελκύοντας 1,07 εκατ. επισκέπτες, ένα άνευ προηγουμένου γεγονός από τότε που άνοιξε το 1992.
Αυτή η αύξηση οφείλεται στην επιτυχία επτά περιοδικών εκθέσεων, σε ένα μεγαλύτερο εύρος των ωραρίων λειτουργίας, και σε μια αύξηση του αριθμού των τουριστών στη Μαδρίτη, δήλωσε στο Γαλλικό Πρακτορείο ο γενικός διευθυντής του Μουσείου, Μιγκέλ Άνχελ Ρέτσιο.
«Όλα αυτά συνέβαλαν στην αύξηση του αριθμού των επισκεπτών. Οι μισοί από τους επισκέπτες είναι Ισπανοί και οι άλλοι μισοί ξένοι» πρόσθεσε.
Μια περιοδική έκθεση με έργα του ισπανού ρεαλιστή ζωγράφου Αντόνιο Λόπες έχει προσελκύσει 320.000 επισκέπτες, ρεκόρ για αυτού του είδους την εκδήλωση στο Τίσεν Μπορνεμίτσα.
«Η αύξηση του αριθμού των επισκεπτών κατά τη διάρκεια ενός έτους της κρίσης αντανακλά την καλή ποιότητα της προσφοράς μας και το μεγάλο εύρος των ωραρίων» εκτιμά ο γενικός διευθυντής, σημειώνοντας ότι αυτό ήταν το τρίτο συνεχόμενο έτος αύξησης του αριθμού των επισκεπτών.
Το Εθνικό Μουσείο Τέχνης Βασίλισσα Σοφία, που περιλαμβάνει στη συλλογή του ένα από τα πιο διάσημα έργα του Πικάσο, τη «Γκερνίκα» υποδέχτηκε 2,7 εκατ. επισκέπτες το 2011, αύξηση κατά 17% σε σχέση με το προηγούμενο έτος, σύμφωνα με επίσημη δήλωση.
Όσο για το περίφημο Πράδο, παραμένει εκείνο που συγκεντρώνει τους περισσότερους με 2,91 εκατ. επισκέπτες το 2011, αν και η αύξηση της επισκεψιμότητας του σε ένα έτος, κατά 6,6%, ήταν χαμηλότερη από εκείνη των «γειτόνων» του.
Η πλειοψηφία των επισκεπτών, το 59%, προέρχονταν από το εξωτερικό, ένα μεγάλο μέρος από την Ιταλία, τις ΗΠΑ και τη Γαλλία, σύμφωνα με το μουσείο.
Οι περιοδικές εκθέσεις γνώρισαν επίσης μεγάλη επιτυχία, προσελκύοντας 919.584 άτομα, από τα οποία τα 220.000 ήρθαν να θαυμάσουν έργα που «δάνεισε» το ρωσικό Μουσείο Ερμιτάζ.
Άλλη επιτυχία, αυτή του Μουσείου Μοντέρνας Τέχνης Γκούγκενχαϊμ στο Μπιλμπάο, στη βόρεια Ισπανία, όπου η επισκεψιμότητα με 962.358 άτομα αυξήθηκε κατά 1% σε σύγκριση με το 2010, «παρά τις αντίξοες οικονομικές συνθήκες», σύμφωνα με μια ανακοίνωση.
Το 62% των επισκεπτών του μουσείου που βρίσκεται στη Χώρα των Βάσκων προερχόταν πέρυσι από τη Γαλλία, τη Βρετανία, τη Γερμανία, τις Ηνωμένες Πολιτείες και την Ιταλία.