Μια πισίνα κήπου: κυανό εσωτερικό, απαστράπτουσα ατσάλινη σκάλα, σανίδα για βουτιές και λαμπερά φώτα. Αυτό μιμείται το «Αυτί του Βαν Γκογκ», η γλυπτική εγκατάσταση του καλλιτεχνικού δίδυμου Elmgreen & Dragset που φιγουράρει στο άνοιγμα προς την Πέμπτη Λεωφόρο της πλατείας για πεζούς ενός από τα πιο εμβληματικά κτίρια της Νέας Υόρκης, του Rockefeller Center. «Η ονομασία “Αυτί του Βαν Γκογκ” είναι ένα παιγνίδι που αντιπαραθέτει το μυθολογικό στο σύνηθες. Αναφέρεται επίσης και στο σχήμα της πισίνας» δήλωσε ο Μίχαελ Έλμγκριν και o Ίνγκαρ Ντράγκσετ στο Designboom. «Ανοίγει τη δυνατότητα διαφορετικής θεώρησης της ίδιας της φόρμας. Και όπως στον μύθο του Βαν Γκογκ να κόβει το ίδιο του το αυτί, ελπίζουμε ότι η εκτός τόπου πισίνα θα κάνει τον κόσμο να αναρωτηθεί “γιατί” και να αναζητήσει ο καθένας τη δική του λογική πίσω από αυτό το παράξενο σενάριο». «Με μια έννοια, το “Αυτί του Βαν Γκογκ” ανακαλεί στη μνήμη τα readymades του Μαρσέλ Ντισάν, τα οποία παρουσιάζουν ως τέχνη μαζικής παραγωγής, καθημερινά αντικείμενα» τονίζει το γερμανικό καλλιτεχνικό ντουέτο. «Εν γένει, οι πισίνες παράγονται μαζικά και είναι προσβάσιμες στο εμπόριο, αλλά αν και μοιάζει με πισίνα το γλυπτό μας είναι κατασκευασμένο χειρωνακτικά και καμωμένο κατά παραγγελία. Ήταν σημαντικό για μας να λειτουργεί το γλυπτό από όλες τις οπτικές γωνίες». «Είναι σχεδόν σαν ένα “εξωγήινο” αντικείμενο που έχει προσγειωθεί από το απώτατο σύμπαν. Η πισίνα σου θυμίζει μέρες τεμπελιάς στον ήλιο γεγονός που έρχεται σε αντίθεση με την υπερδραστηριότητα των μπίζνεσμεν εδώ στην πλατεία Rockefeller» επιμένουν. «Είναι πιο πολύ σαν ένα υιοθετημένο “american dream”. Και μια πισίνα είναι κάτι με το οποίο μπορείς να χτίσεις μια σχέση με έναν ευθέως σωματικό, σχεδόν σεξουαλικό τρόπο» λέει ο Μίχαελ Έλμγκριν και o Ίνγκαρ Ντράγκσετ. Μια όρθια πισίνα, με φόντο το Rockefeller Center, που ακούει στο όνομα «Αυτί του Βαν Γκογκ».