Από την ηλικία των τεσσάρων χρονών τα αγόρια είναι ήδη πιο ανταγωνιστικά από τα κορίτσια και παραμένουν πιο ανταγωνιστικοί ως ενήλικες αποκτώντας έτσι συγκριτικό πλεονέκτημα έναντι των γυναικών.

Έτσι, σύμφωνα με μια νέα γερμανική έρευνα, εξηγείται γιατί κατά μέσο όρο οι άνδρες βγάζουν πιο πολλά χρήματα από τις γυναίκες στη μετέπειτα καριέρα τους.

Οι ερευνητές του ινστιτούτου ερευνών Iza, με επικεφαλής τον καθηγητή Ματίας Σούτερ και τη Ντανιέλα Ρίτσλερ, έκαναν διάφορα πειράματα (αγώνες δρόμου, τεστ μαθηματικών κ.α.) σε παιδιά και εφήβους ηλικίας τριών έως 18 ετών, που σε όλες τις περιπτώσεις έπρεπε να επιλέξουν αν θα εκτελούσαν τη δραστηριότητα μόνοι τους ή σε ανταγωνισμό με τους υπόλοιπους.

Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι, παρόλο που τα κορίτσια είχαν σε προσωπικό επίπεδο ανάλογες ικανότητες (αθλητικές, μαθηματικές κλπ) με τα αγόρια, διάλεξαν σε πολύ μικρότερο ποσοστό από τα αγόρια να ανταγωνιστούν, αποφεύγοντας να ρισκάρουν την ήττα.

Λαμβάνοντας υπόψη τη διαπίστωση αυτή, οι ερευνητές καταλήγουν στο συμπέρασμα ότι αυτή η αποφυγή ανταγωνισμού «συνοδεύει» ως νοοτροπία τις γυναίκες στην ενήλικη ζωή τους και έχει, μεταξύ άλλων, ως συνέπεια να βγάζουν συνήθως λιγότερα χρήματα από τη δουλειά τους σε σχέση με τους άνδρες συναδέλφους τους της ίδιας ηλικίας. «Για να πετύχει κανείς πιο ελκυστικές και καλοπληρωμένες δουλειές στη σύγχρονη οικονομία, είναι σημαντικό να αντιμετωπίζει την πρόκληση του ανταγωνισμού και να μην την αποφεύγει», εκτιμούν οι Γερμανοί ερευνητές.

Πώς βλέπουν όμως οι γυναίκες η μία την άλλη; Άλλη έρευνα Ισραηλινών οικονομολόγων επισημαίνει ότι οι εμφανίσιμες γυναίκες είναι λιγότερο πιθανό να προσληφθούν σε μια νέα θέση εργασίας, αν ο υποψήφιος εργοδότης τους ή ο υπεύθυνος για την πρόσληψη είναι επίσης γυναίκα.

Οι ερευνητές, κάνοντας πειράματα με τις αποστολές περίπου 5.000 βιογραφικών σε 2.500 εταιρίες που έψαχναν προσωπικό, ανακάλυψαν ότι αν μια όμορφη γυναίκα που ψάχνει για δουλειά, στείλει μαζί με το βιογραφικό της μια αντιπροσωπευτική φωτογραφία της, λαμβάνει μόλις το ένα τέταρτο των απαντήσεων ή των προσκλήσεων για συνέντευξη όταν το αίτημά της αξιολογείται από άλλη γυναίκα, σε σχέση με μια γυναίκα λιγότερο γοητευτική ή με μία που δεν στέλνει καθόλου φωτογραφία.

Είναι χαρακτηριστικό ότι το αντίθετο συμβαίνει με τους άνδρες υποψήφιους για απασχόληση, όταν γυναίκες αξιολογούν την περίπτωσή τους. Οι πιο γοητευτικοί άνδρες, που επισυνάπτουν τη σχετική φωτογραφία στο βιογραφικό τους, έχουν αυξημένες πιθανότητες να προσκληθούν για συνέντευξη στα γραφεία της εταιρίας, σε σχέση με όσους δεν στέλνουν καθόλου φωτογραφία ή με όσους δεν είναι εμφανίσιμοι.