Μια καμπάνια που ξεκίνησε τον Οκτώβριο και είναι ακόμη σε ισχύ αποκάλυψαν οι New York Times και σύμφωνα με την έρευνα στόχος ήταν Αμερικανοί βουλευτές με απώτερο σκοπό να εξασφαλίσει το Ισραήλ επιπλέον χρηματοδότηση από τις Ηνωμένες Πολιτείες.
Το υπουργείο Υποθέσεων Διασποράς του Ισραήλ, το οποίο είναι ένας φορέας διασύνδεσης Εβραίων ανά τον πλανήτη με το κράτος του Ισραήλ σε συνεργασία με τη Stoic, μια εταιρεία πολιτικού μάρκετινγκ στο Τελ Αβίβ, ξεκίνησαν αυτή τη μυστική εκστρατεία, το κόστος της οποίας έφτασε σχεδόν περί τα 2 εκατομμύρια δολάρια.
Η καμπάνια αυτή χρησιμοποίησε εκατοντάδες ψεύτικους λογαριασμούς που εμφανίζονταν ως πραγματικοί Αμερικανών πολιτών στο X, στο Facebook και στο Instagram για να δημοσιεύουν σχόλια υπέρ του Ισραήλ. Στόχος τους Αμερικανοί βουλευτές όπως για παράδειγμα ο εκπρόσωπος Hakeem Jeffries, ο ηγέτης της μειοψηφίας της Βουλής από τη Νέα Υόρκη και ο γερουσιαστή Raphael Warnock της Τζόρτζια.
Το ChatGPT, το chatbot που υποστηρίζεται από τεχνητή νοημοσύνη έγιναν όργανα αυτής της εκστρατείας αφού επιστρατεύτηκαν προκειμένου να δημιουργήσουν αναρτήσεις υπέρ των θέσεων του Ισραήλ για τον πόλεμο στη Λωρίδα της Γάζας.
Η σύνδεση της ισραηλινής κυβέρνησης με την επιχείρηση επιρροής, την οποία επαλήθευσαν οι New York Times με τέσσερα νυν και πρώην μέλη του Υπουργείου Υποθέσεων της Διασποράς και έγγραφα σχετικά με την εκστρατεία, δεν είχε αναφερθεί ξανά στο παρελθόν. Το FakeReporter, μία ισραηλινή οργάνωση κατά της παραπληροφόρησης, εντόπισε την προσπάθεια τον Μάρτιο. Την περασμένη εβδομάδα, η Meta, στην οποία ανήκουν το Facebook και το Instagram, και η OpenAI, δημιουργός του ChatGPT, δήλωσαν ότι επίσης ανακάλυψαν την εκστρατεία και διέκοψαν τη λειτουργία της.
Από την άλλη πλευρά το Υπουργείο Υποθέσεων Διασποράς του Ισραήλ αρνήθηκε κάθε ανάμειξη σε αυτή την καμπάνια, ενώ τόνισε ότι δεν έχει καμία σχέση με την εταιρεία Stoic.