Ένα από τα πράγματα που απασχόλησε από νωρίς τους ανθρώπους και με τους αιώνες εξελίχθηκε ήταν η εξερεύνηση των θαλασσών.

Τον 16ο αιώνα μάλιστα ήρθε και μια από τις πρώτες ιδέες για υποβρύχιο το οποίο εκπονήθηκε από τον Άγγλο William Bourne το 1578. Αρκετά χρόνια αργότερα και συγκεκριμένα το 1620 το σχεδίασε και το κατασκεύασε ο Ολλανδός Cornelius Drebbel. 

Πώς έμοιαζε όμως αυτό το υποβρύχιο; Επρόκειτο για ένα υποβρύχιο κατασκευασμένο από ξύλο το οποίο κινούταν με κουπιά και μπορούσε να μείνει κάτω από το νερό για αρκετές ώρες. Έμοιαζε με ένα βαρέλι με σωλήνες οι οποίοι στην πραγματικότητα έφταναν μέχρι την επιφάνεια, φέρνοντας οξυγόνο στο εσωτερικό. Η πρώτη δοκιμή έγινε στον Τάμεση στο Λονδίνο και το βαρέλι έμεινε κάτω από το νερό για τρεις ώρες.

Αρκετά χρόνια αργότερα, το 1718, ένας Ρώσος ξυλουργός, ο Yefim Nikonov έγραψε στον Μεγάλο Πέτρο της Ρωσίας ότι θα μπορούσε να κατασκευάσει ένα υποβρύχιο και να καταστρέψει όλα τα εχθρικά πλοία. Έτσι εκείνος κάλεσε τον Nikonov στην Αγία Πετρούπολη και του ζήτησε να ξεκινήσει. Η κατασκευή του μοντέλου τελείωσε το 1721 και το δοκίμασε παρουσία του τσάρου. Ωστόσο, δεν ήταν επιτυχής η έκβαση, καθώς το ένα μετά το άλλο βυθιζόταν αναγκάζοντας τον τσάρο να εγκαταλείψει το σχέδιο.