Αντιμέτωπη με την Ομοσπονδιακή Επιτροπή Εμπορίου των ΗΠΑ (FTC) βρέθηκε η γνωστή εφαρμογή για smartphones, Snapchat.
Βασικό γνώρισμα του κοινωνικού δικτύου είναι η δυνατότητα αποστολής φωτογραφιών (snaps) οι οποίες όμως θα αυτοκαταστρέφονται λίγα δευτερόλεπτα μετά την παραλαβή τους.
Ωστόσο, σύμφωνα με καταγγελία της FTC τον προηγούμενο μήνα, το δίκτυο δεν τηρεί όσα υπόσχεται, παραπλανώντας τους χρήστες. Αν και η εφαρμογή ισχυρίζεται ότι οι φωτογραφίες εξαφανίζονται με το πέρας του επιθυμητού χρόνου, υπάρχουν τρόποι που αυτό μπορεί να παρακαμφθεί: Αρχικά ο χρήστης, έχει τη δυνατότητα να κρατήσει τη φωτογραφία, παίρνοντας ένα screenshot, κάτι που ενώ σύμφωνα με το Snapchat θα γίνονταν γνωστό, στην πραγματικότητα είναι δυνατό από συσκευές με λογισμικό πριν το iOS 7 να παρακαμφθεί η ειδοποίηση.
Επίσης, υπάρχουν άλλες εφαρμογές με τη βοήθεια των οποίων μπορεί κάποιος να μπει στην υπηρεσία και να σώσει τις φωτογραφίες που επιθυμεί.
Επιπλέον, σύμφωνα με την FTC, το Snapchat αποθηκεύει τα περίφημα «video snaps» χωρίς κρυπτογράφηση στις συσκευές των χρηστών, εκτός του sandbox, κάτι που σημαίνει ότι το υλικό παραμένει προσβάσιμο από τους παραλήπτες, εάν αυτοί συνδέσουν το τηλέφωνο με έναν υπολογιστή και εντοπίσουν το σωστό «μονοπάτι».
Ακόμη, η τοποθεσία του χρήστη όταν συνδέεται με την υπηρεσία, καταγράφεται από τη Snapchat, κάτι που δεν περιλαμβάνεται στους όρους που βλέπει ο χρήστης όταν κατεβάζει την εφαρμογή.
Τέλος, η FTC κατηγόρησε την Snapchat πως παρά τους ισχυρισμούς για μηχανισμούς ασφαλείας, αδυνατεί να διασφαλίσει την προστασία της δυνατότητας «εύρεσης φίλων», καθώς ο οποιοσδήποτε μπορούσε να στήσει λογαριασμό στην υπηρεσία με τον αριθμό τηλεφώνου του χρήστη ώστε να λαμβάνει τα δικά του snap. Αυτό οφείλονταν στην αποτυχία της Snapchat να επαληθεύσει την ταυτότητα του χρήστη κάθε αριθμού.
H Snapchat σε ανάρτηση στο blog της παραδέχεται ότι έμαθε από τα λάθη της και δηλώνει πως έχει αλλάξει στους όρους της ώστε να είναι ξεκάθαροι και να αποφύγει μελλοντικές ενοχλήσεις από την FTC.