Ανεξιχνίαστη παραμένει η αρπαγή ενός πίνακα του διάσημου ζωγράφου, Πάμπλο Πικάσο, από την Εθνική Πινακοθήκη, που σημειώθηκε εννέα χρόνια πριν και είχε χαρακτηριστεί ως «η κλοπή του αιώνα».
Πρόκειται για το έργο «Γυναικείο κεφάλι» του 1939, αξίας 20 εκατ. ευρώ, στο πίσω μέρος του οποίου ο Πικάσο είχε κάνει το 1949 χειρόγραφη αφιέρωση στον ελληνικό λαό για την προσφορά του στον πόλεμο κατά του ναζισμού.
Σήμερα ο φάκελος της υπόθεσης παραμένει ανοιχτός καθώς, συμφωνα με την ΕΡΤ, το ανακαινισμένο κτίριο της Πινακοθήκης αναμένεται να επαναλειτουργήσει τέλος Μαρτίου και το ερώτημα είναι αν οι έρευνες θα τελεσφορήσουν ώστε τα εγκαίνια να γίνουν με τον πίνακα και πάλι στις προθήκες.
Οι έρευνες έχουν ενταθεί ενόψει της συμπλήρωσης των 200 χρόνων από την Ελληνική Επανάσταση και των εορτασμών που ετοιμάζονται.
Εμπλέκονται πέντε Έλληνες
Σύμφωνα με πληροφορίες του Mega, στην κλοπή του πίνακα εμπλέκονται πέντε Έλληνες, οι οποίοι διαμένουν στην Κέρκυρα, σε νησί του Αργοσαρωνικού και σε διαμέρισμα στην ευρύτερη περιοχή του Ταύρου.
Στην έρευνα, φαίνεται να εμπλέκεται και το όνομα ενός γνωστού ιδιώτη ο οποίος φέρεται να εμπλέκεται στην υπόθεση υποκλοπών της δεκαετίας του 90 αλλά και σε παλαιότερη υπόθεση αρχαιοκαπηλίας.
Από τα αποτυπώματα που βρέθηκαν στην Πινακοθήκη, οι αστυνομικοί κατέληξαν στο συμπέρασμα πως διαρρήκτες Αλβανικής ή Ρουμανικής υπηκοότητας εμπλέκονται στην υπόθεση και μάλιστα καθοδηγούνταν από Έλληνες νονούς της νύχτας που δεν ζουν σήμερα.
Ελέγχονται, επίσης 12 δείγματα DNA από το σημείο διάρρηξης.
Ο πίνακας εκτιμάται ότι δεν έχει πωληθεί
Σύμφωνα με πληροφορίες, οι αρχές εκτιμούν ότι ο πίνακας εγκλωβίστηκε, δεν πουλήθηκε και εκτιμάται ότι οι ίδιοι οι δράστες θα προσπαθήσουν έναντι τιμήματος να τον επιστρέψουν.
«Ένα έργο κλεμμένο από Πινακοθήκη από μουσείο είναι εκτός συναλλαγής. Ο συγκεκριμένος που το παρήγγειλε θα το έχει αποκλειστικά και μόνο στο σαλόνι του, δε μπορεί ούτε να το επιδείξει ούτε να το παρουσιάσει σε κάποιο γεύμα» επισημαίνει ο δικηγόρος Στέλιος Γκαρίπης, συλλέκτης και εκτιμητής έργων τέχνης.
Η κλοπή αποκάλυψε τα κενά ασφαλείας στην Εθνική Πινακοθήκη. «Ο συγκεκριμένος πίνακας είχε εκτεθεί, χωρίς προστατευτικό υαλοπίνακα, χωρίς καν τζάμι, κρεμασμένος από μία πρόκα», υπογραμμίζει ο Μάνος Στεφανίδης, κριτικός τέχνης και πρώην επιμελητής της Εθνικής Πινακοθήκης.