Με τα κιάλια ψάχνουν οι Βολιώτες τα θεσσαλικά προϊόντα στα ράφια των σούπερ μάρκετ καθώς ανάμεσα από χιλιάδες είδη ξεχωρίζουν ελάχιστα. Με μικρές εξαιρέσεις μεγάλων αλυσίδων σούπερ μάρκετ τα περισσότερα απαξιώνουν τα προϊόντα της περιοχής μας.

Η συζήτηση για την κατηφορική πορεία που έχει πάρει η αγροτική παραγωγή χρονίζει, ενώ ειδικά τον τελευταίο χρόνο η δύσκολη οικονομική συγκυρία έχει οδηγήσει σε οικονομική καχεξία την πλειοψηφία των βιοτεχνών, των παραγωγών, των κτηνοτρόφων, και των αγροτών.

Την ίδια στιγμή μπροστά στην υφιστάμενη κατάσταση η συζήτηση για τη στήριξη των θεσσαλικών προϊόντων με κάθε δυνατό τρόπο όλο και φουντώνει, με τους αρμόδιους φορείς αλλά και τους ίδιους τους παραγωγούς να αναζητούν τρόπους να προωθήσουν και να πουλήσουν τα προϊόντα τους που μένουν ανεκμετάλλευτα στις αποθήκες τους.

Η δημιουργία ενός πλήρους και επαρκούς δικτύου διάθεσης των θεσσαλικών προϊόντων φαντάζει – και μάλλον είναι – μονόδρομος στο αδιέξοδο που έχει περιέλθει ο αγροτικός κόσμος και αυτό γιατί μόνο αν αυξηθεί η παραγωγή των τοπικών προϊόντων θα αυξηθεί παράλληλα και η πώληση της πρωτογενούς παραγωγής.

Όλα άλλωστε είναι φαύλος κύκλος. Οι κτηνοτρόφοι θα πουλάνε περισσότερο γάλα όταν θα πωλούνται περισσότερα γάλατα, γιαούρτια και τυριά τοπικής παραγωγής, που σημαίνει ότι συγχρόνως θα αυξηθεί και η κατανάλωση των ζωοτροφών. Οι αγρότες θα πουλάνε περισσότερα φρούτα και λαχανικά όταν η τοπική παραγωγή οπωροκηπευτικών θα διατίθεται στις μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ. Και η αλυσίδα συνεχίζεται.

Παράλληλα με τη δημιουργία ενός δικτύου διάθεσης των θεσσαλικών προϊόντων ουσιαστικά «μπαίνουν στην άκρη» οι δεκάδες μεσάζοντες που σαν αποτέλεσμα έχουν ένα προϊόν να πωλείται από τον παραγωγό σε τιμή για παράδειγμα προς 1 ευρώ και να καταλήγει στον αγοραστή σχεδόν στη διπλάσια.

Πηγή: taxydromos