Την εφαρμογή της Ενιαίας Ηλεκτρονικής Αίτησης ΚΕΠΑ και της Ενιαίας Ιατρικής Γνωμάτευσης δρομολογούν από κοινού το υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων και το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης όπως ανακοίνωσε την Πέμπτη (21/7) ο υπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, Κωστής Χατζηδάκης, στα εγκαίνια των νέων σύγχρονων εγκαταστάσεων του Κέντρου Πιστοποίησης Αναπηρίας (ΚΕΠΑ) στη Θεσσαλονίκη.
«Πρόκειται για ένα ακόμη βήμα προς τη βελτίωση της καθημερινότητας χιλιάδων πολιτών με αναπηρία» επεσήμανε χαρακτηριστικά ο Κωστής Χατζηδάκης.
Σύμφωνα με ανακοίνωση του υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, ο πλήρης εκσυγχρονισμός των εγκαταστάσεων των ΚΕΠΑ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο Δράσης για τα Άτομα με Αναπηρία. Προς αυτή την κατεύθυνση, έχουν ήδη ξεκινήσει οι διαγωνιστικές διαδικασίες για τη δημιουργία νέων υποδομών ΚΕΠΑ και στην Αττική, στις εγκαταστάσεις του Σταδίου Ειρήνης και Φιλίας στο Φάληρο, ύψους 1,2 εκατ. ευρώ.
Προ των πυλών η Ενιαία Ηλεκτρονική Αίτηση ΚΕΠΑ και η Ενιαία Ιατρική Γνωμάτευση
Αναλυτικότερα, άμεσα δρομολογείται από το υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων και το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης η εφαρμογή της Ενιαίας Ηλεκτρονικής Αίτησης ΚΕΠΑ και της Ενιαίας Ιατρικής Γνωμάτευσης. «Πρόκειται για μια σημαντική ψηφιακή μεταρρύθμιση που βάζει τέλος στην ταλαιπωρία των ατόμων με αναπηρία και της υποχρέωσης να παρίστανται αυτοπροσώπως, για να υποβάλουν αίτημα πιστοποίησης αναπηρίας» διευκρινίζει το υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων.
Παράλληλα, όπως αναφέρεται στην ανακοίνωση, καταργείται και η διακίνηση με φυσικό τρόπο του ιατρικού εισηγητικού φακέλου. Συγκεκριμένα, ο φάκελος θα καταρτίζεται πλέον ηλεκτρονικά από τον θεράποντα ιατρό και, στη συνέχεια, αφού εξεταστεί ο πολίτης από την αρμόδια Υγειονομική Επιτροπή του ΚΕΠΑ, θα εκδίδεται η γνωμάτευση την οποία ο πολίτης θα βρίσκει στη θυρίδα του σε ηλεκτρονική μορφή. Έτσι, από το Φθινόπωρο, όλη η διαδικασία πιστοποίησης αναπηρίας, μέσω των ΚΕΠΑ, θα γίνεται ηλεκτρονικά και οι ασφαλισμένοι θα χρειάζεται να επισκεφθούν μια μόνο φορά τα ΚΕΠΑ την ημέρα της εξέτασής τους.
Επίσης, όπως αναφέρει το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων αποσυνδέεται η πιστοποίηση αναπηρίας από την παροχή (π.χ. επίδομα ασθενείας, σύνταξη αναπηρίας, κλπ). Με τη νέα διαδικασία, πρώτα θα πιστοποιείται η αναπηρία και, στη συνέχεια, θα αιτείται ο πολίτης την όποια παροχή επιθυμεί.
Η αναπηρία θα πιστοποιείται με την έκδοση της Ενιαίας Ιατρικής Γνωμάτευσης, η οποία θα είναι σε ψηφιακή μορφή.
Το ΚΕΠΑ Θεσσαλονίκης, που εγκαινιάστηκε σήμερα με τη συμμετοχή του υπουργού Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, Κωστή Χατζηδάκη, του υφυπουργού, Πάνου Τσακλόγλου, τoυ διοικητή του e-ΕΦΚΑ, Παναγιώτη Δουφεξή και του αρμόδιου υποδιοικητή, Νίκου Παγώνη, στεγάζεται στην Οδό Πολυτεχνείου 1, Πύλη Αξιού, στο ισόγειο. Καλύπτει ολόκληρο τον νομό Θεσσαλονίκης και δυνητικά το σύνολο του πληθυσμού που κατοικεί σε αυτόν (1.150.000 κάτοικοι).
Κατά μέσο όρο συνεδριάζουν 2-3 επιτροπές την ημέρα, με μέσο αριθμό εξεταζόμενων τα 60 άτομα. Από Τετάρτη έως Παρασκευή (τρεις φορές εβδομαδιαίως) διενεργείται κατ’ οίκον επιτροπή για πολίτες με αδυναμία μετακίνησης, με μέσο όρο εξεταζόμενων τα 15 άτομα.
Οι ιατρικές ειδικότητες που καλύπτονται από τις επιτροπές ΚΕΠΑ Θεσσαλονίκης είναι 17.
Συγκεκριμένα:
- Νευρολογική
- Ψυχιατρική
- Καρδιολογική
- Χειρουργική
- Παθολογική
- Οφθαλμολογική
- ΩΡΛ
- Ουρολογική
- Ρευματολογική
- Δερματολογική
- Πνευμονολογική
- Ορθοπεδική.