Στην παρουσίαση του Νέου Αναβαθμισμένου Σχολείου προχώρησαν το απόγευμα της Δευτέρας (28/06) ο Κυριάκος Μητσοτάκης, μαζί με την υπουργό Παιδείας, Νίκη Κεραμέως. Παράλληλα, ο πρωθυπουργός ευχαρίστησε τους δασκάλους και τους καθηγητές για τον ρόλο τους εν μέσω πανδημίας και για το γεγονός ότι ανταποκρίθηκαν στις προκλήσεις της τηλεκπαίδευσης.
«Μέρος του προεκλογικού προγράμματος της Νέας Δημοκρατίας αφορουσε το αντικείμενο της σημερινής συζήτησης. Πώς θα υλοποιήσουμε το σχολείο του μέλλοντος που θα έχει κεντρικό σκοπό να προσφέρει γνώση και δεξιότητες στους μαθητές, ώστε να σας προετοιμάσουμε για ό,τι επιλέξετε να κάνετε στη ζωή σας. Είτε είναι πανεπιστημιακές σπουδές, είτε μεταλυκειακή εκπαίδευση, είτε οποιαδήποτε επαγγελματική διαδρομή», επισήμανε ο κ. Μητσοτάκης στη σχετική εκδήλωση.
«Η πανδήμια κατέδειξε πόσο σημαντική είναι η προσπάθεια αυτή», σημείωσε ο πρωθυπουργός και ευχαρίστησε ξεχωριστά «κάθε δασκάλα, κάθε δάσκαλο, κάθε καθηγήτρια, κάθε καθηγητή που αγκάλιασαν τις προκλήσεις της τηλεκπαίδευσης».
«Τα καταφέραμε χάρις την αφοσίωση δασκάλων, καθηγητών και μαθητών μας. Καταφέραμε και δεν έχουμε κενά στην ύλη. Ανακαλύψαμε και νέες δυνατότητες που μπορεί η τεχνολογία να μας δώσει», προσέθεσε και υπογράμμισε πως στο νέο σχολείο δεν μιλάμε μόνο για τα κτίρια, αλλά πρωτίστως για τον τεχνολογικό εξοπλισμό.
«Το τι θέλουμε να μάθουμε δεν αφορά μόνο τη γνώση. Και η γνώση εξελίσσεται. Πιάνουμε το νήμα από τη δουλειά που ξεκίνησε το 2011 με τα προγράμματα σπουδών. Σκεφτείτε ένα παιδί που θα ξεκινήσει Α’ δημοτικού το 2021, θα τελειώσει το σχολείο το 2033 και το πανεπιστήμιο το 2037. Και εμείς πρέπει να σκεφτούμε πώς θα είναι κόσμος», ανέφερε ακόμη ο πρωθυπουργός.
Σε αυτό το πλαίσιο, είπε πως δεν μιλάμε μόνο για τη στείρα αποστήθιση και συμπλήρωσε: «Όταν έδινα εγώ εξετάσεις, έπρεπε να μάθεις απέξω ένα βιβλίο. Έχει την ίδια σημασία σήμερα. Νομίζω πως όχι. Πρέπει να μάθουμε και άλλα πράγματα. Κριτική σκέψη, σύνθεση, αξιοποίηση διαφορετικών πηγών. Ζητήματα που έχουν να κάνουν με αυτό που αποκαλούμε συναισθηματική ευφυία. Όλες αυτές οι δεξιότητες είναι πολύ σημαντικές».
Μητσοτάκης: Ίσες ευκαιρίες σε όλα τα παιδιά
«Μεγάλη σημασία αποδίδουμε στις γλώσσες» προέταξε ο Κυριάκος Μητσοτάκης. «Το γεγονός ότι από την ηλικία των 4 μαθαίνουν μια ξένη γλώσσα. Το νηπιαγωγείο ξεκινάει στα 4. Ξέρουμε ότι οι βασικές συνάψεις του εγκεφάλου έχουν διαμορφωθεί μέχρι τα πρώτα 6-7 χρόνια, αλλά το τι γίνεται έχει μεγαλη σημασία.
Ίσες ευκαιρίες σε όλα τα παιδιά. Να έχουν τη δυνατότητα να φοιτήσουν σε ένα δημόσιο σχολείο και να έχουν τις ίδιες ευκαιρίες να επιλέξουν τι θα κάνουν στη ζωή τους», υπογράμμισε χαρακτηριστικά ο κ. Μητσοτάκης. Επίσης, δήλωσε ότι χαίρεται που το μάθημα του επαγγελματικού προσανατολισμού μπαίνει στο ωρολόγιο πρόγραμμα.
Περαιτέρω, επισήμανε πως δεν είναι τυχαίο ότι ένας τους τέσσερις που φοιτούν σε δημόσιο ΙΕΚ είναι απόφοιτοι πανεπιστημίου. «Επέλεξαν έναν άλλο δρόμο ο οποίος θα τους βοηθήσει περισσότερο να διαπρέψουν επαγγελματικά. Δεν μπορούν και δεν πρέπει να πάνε όλοι στο πανεπιστήμιο. Υπάρχουν επαγγέλματα δημιουργικά.
Σίγουρα είναι λαθος να σπρώχνουμε παιδιά σε τμήματα πανεπιστημίων που δεν έχουν μεγάλη ζήτηση. Δεν θα θέλατε να πάτε σε τμήμα στο οποίο μπήκατε τυχαία. Δεν είναι καλό ούτε για εσάς ούτε για τη δημοσια εκπαίδευση», συμπλήρωσε.
«Τίποτα από όλα όσα μιλάω δεν μπορεί να εφαρμοστεί χωρίς τα στελέχη της εκπαίδευσης, τους δασκάλους, τους καθηγητές μας», ανέδειξε κατά την ομιλία του ο πρωθυπουργός.
«Όταν συζητούσαμε προεκλογικά το πρόγραμμά μας, πάντα έλεγα δώσε παραπάνω βαθμό ελευθερίας στα σχολεία», συνέχισε και αναφερόμενος στο Νέο Αναβαθμισμένο Σχολείο είπε: «Κάνουμε ένα σημαντικό πρώτο βήμα με το πολλαπλό βιβλίο. Τη δυνατότητα να επιλέξουν οι δάσκαλοι ποιο βιβλίο τους ταιριάζει καλύτερα. Τη δυνατότητα να εξετάζουν με διαφορετικούς τρόπους. Θα κάνει την τάξη ο δάσκαλος και ο καθηγητής πιο δημιουργική και πιο ευχάριστη. Δημιουργικότητα που συναντώ συνέχεια όταν συνομιλώ μαζί τους».
«Να προσφέρουμε καλύτερη εκπαίδευση σε έναν κόσμο που αλλάζει»
Ιδιαίτερη αναφορά έκανε ο πρωθυπουργος στις «φιλοδοξίες για το νέο σχολείο που θέλουμε να χτίσουμε». Θα χρειαστεί χρόνος, αναγνώρισε και κατέστησε σαφές πως «είμαστε απολύτως πεπεισμένοι ότι κάνουμε το σωστό για τους δασκάλους, τους καθηγητές, πάνω από όλα για τους μαθητές. Να σας προσφέρουμε καλύτερη εκπαίδευση σε έναν κόσμο που αλλάζει».
«Όποιος πιστεύει ότι μπορούμε να μείνουμε ακίνητοι, σας οδηγεί στον λάθος δρόμο», επισήμανε ο κ. Μητσοτάκης και διαμήνυσε πως «εμείς είμαστε εδώ για να κερδίσουμε τον χαμένο χρόνο, να σπάσουμε στεγανά και αντιλήψεις που ταλαιπώρησαν την εκπαίδευση, όλα συμπεριλαμβανόντουσαν στο πρόγραμμα της ΝΔ».
Επίσης, απηύθυνε κάλεσμα, «με ήσυχη συνείδηση και αίσθημα ενθουσιασμού» όπως είπε, «να βαδίσουμε μαζί, να κάνουμε πράξη το όνειρο. Να αναβαθμίσουμε το σχολείο και να δημιουργήσουμε προοπτικές ζωής για κάθε ελληνόπουλο στην πατρίδα μας».
Μητσοτάκης για τη διαδήλωση: Η αξιολόγηση δεν έχει τιμωρητικό χαρακτήρα
«Στη δημοκρατία οι αντιδράσεις, διαδηλώσεις είναι ένδειξη υγείας», είπε ο κ. Μητσοτάκης αναφερόμενος στη συγκέντρωση διαμαρτυρίας έξω από το 1ο ΓΕΛ Αγίου Δημητρίου από συλλόγους εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, γονείς και μαθητές, οι οποίοι αντιδρούν στο νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας που παρουσιάζεται εντός του σχολείου.
«Θα ήθελα πραγματικά όμως αντί για στείρα συνθήματα και αντίλογο να φωνάξω όσους διαδηλώνουν να μας πουν γιατί τους ενοχλεί η αξιολόγηση. Οι μαθητές μας αξιολογήστε συνέχεια. Η αξιολόγηση δεν έχει τιμωρητικό χαρακτήρα. Κανείς δεν θα απολυθεί, δεν θα χάσει το μισθό του. Έχει ένα σκοπό και μόνο. Να βοηθήσουμε δασκάλους και καθηγητές να γίνουν καλύτεροι», συνέχισε ο πρωθυπουργός.
«Νομίζω ότι κρύβονται μόνο σε κούφια συνθήματα που δεν έχουν καμία αξία. Μπορούμε να συζητήσουμε πώς θα γίνεται η αξιολόγηση. Ποιος θα αξιολογεί. Νομίζω ότι είναι στο χέρι μας να κάνουμε πράξη την αξιολόγηση με τον πιο παραγωγικό τρόπο. Η αξιολόγηση έχει τον χαρακτήρα της επιβράβευσης. Ο δάσκαλος που κάνει το κάτι παραπάνω, θέλει να αναγνωρίζεται. Γι’ αυτό ξεφεύγουμε και από στερεότυπα του παρελθόντος», επισήμανε στη συνέχεια.
Ολοκληρώνοντας την τοποθέτησή του, ο πρωθυπουργός τόνισε: «Έχουμε πολύ μεγάλες φιλοδοξίες για αυτό το νέο σχολείο που θέλουμε να χτίσουμε. Ξέρουμε ότι θα χρειαστεί χρόνο αυτή η παρέμβαση για να ριζώσει. Όποιος πιστεύει ότι μπορούμε να παρακολουθήσουμε τις τεράστιες αλλαγές που συμβαίνουν άπραγοι, κάποιος δεν λέει την αλήθεια. Και εμείς είμαστε εδώ για να σπάσουμε στεγανά και αντιλήψεις, για να αναλάβουμε την ευθύνη των επιλογών μας».