Την προκήρυξη του διαγωνισμού για την προμήθεια με leasing 300 αστικών λεωφορείων, τα οποία στις αρχές του νέου έτους αναμένεται να έχουν βγει στους δρόμους της Αθήνας, ανακοίνωσε σήμερα ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής.
Μαζί με τη σύμπραξη με τα ΚΤΕΛ και τις προσλήψεις με διαδικασίες fast track αλλά με κριτήρια ΑΣΕΠ, το leasing είναι μία από τις άμεσες δράσεις του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για να βελτιωθεί η κατάσταση, μέχρι να λυθεί οριστικά το πρόβλημα, με την προμήθεια 1.000 νέων λεωφορείων για Αθήνα και Θεσσαλονίκη, ανέφερε ο κ. Καραμανλής ενημερώνοντας με την πολιτική ηγεσία του υπουργείου τους διαπιστευμένους συντάκτες.
Και υπογράμμισε ότι «εδώ και 14 μήνες, κάνουμε καθημερινή διαχείριση κρίσης για τις αστικές συγκοινωνίες μας, εφαρμόζουμε και ένα ολοκληρωμένο σχέδιο για την ανασυγκρότησή τους».
«Πριν λίγες μέρες, ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης και εγώ, παρουσιάσαμε τα επόμενα βήματα αυτού του σχεδίου. Σήμερα, σας ανακοινώνω ότι ένα από αυτά, είναι γεγονός.
Προκηρύξαμε σε χρόνο ρεκόρ, τον διαγωνισμό για την προμήθεια με leasing 300 σύγχρονων νέων λεωφορείων, προϋπολογισμού ύψους 50 εκατ. ευρώ με τριετή διάρκεια χρήσης, που θα ενισχύσουν άμεσα τον στόλο της ΟΣΥ ΑΕ και στις αρχές του νέου έτους πιστεύουμε ότι θα είναι στους δρόμους της Αθήνας.
Μαζί με τη σύμπραξη με τα ΚΤΕΛ και τις προσλήψεις με διαδικασίες fast track αλλά κριτήρια ΑΣΕΠ, είναι οι άμεσες δράσεις μας για να βελτιωθεί η κατάσταση».
Όπως ανέφερε ο κ. Καραμανλής θα γίνουν 655 προσλήψεις οδηγών και τεχνικών σε ΣΤΑΣΥ και ΟΣΥ. Η Σύμπραξη με ΚΤΕΛ, μέσω ΣΔΙΤ, που συνεπάγεται ενίσχυση του ΟΣΥ με επιπλέον 203 οχήματα και 550 οδηγούς, σε ημερήσια βάση.
Και παράλληλα ολοκληρώνονται και άλλοι 3 σταθμοί Μετρό στην επέκταση προς Πειραιά, ενώ 25 νέα οχήματα εκσυγχρονίζουν τον στόλο του τραμ και προχωράμε σε σχέδιο αναβάθμισής του.
«Όλα αυτά σημαίνουν περισσότερες επιλογές για τον πολίτη, περισσότερα δρομολόγια, λιγότερη ταλαιπωρία» υπογράμμισε ο κ. Καραμανλής σημειώνοντας ότι το πιο μακροπρόθεσμο σχέδιό του υπουργείου περιλαμβάνει την αναβάθμιση 15 συρμών που κινούνται στη Γραμμή 1 του Μετρό, την αγορά 7 συρμών για τις Γραμμές 2 και 3 και φυσικά τον μεγάλο διαγωνισμό για την προμήθεια νέων λεωφορείων, περίπου 1000 για την Αθήνα και 300 για τη Θεσσαλονίκη».
Ειδικά για την Θεσσαλονίκη ο κ. Καραμανλής είπε ότι «σήμερα τα λεωφορεία στο δρόμο έχουν αυξηθεί από 212, που παρέλαβε η σημερινή κυβέρνηση, σε πάνω από 400.
Και με το leasing αλλά και τη βοήθεια από τον Δήμο, σταδιακά θα ξεπεράσουμε τα 600. Κι όλα αυτά ως μεταβατικό στάδιο μέχρι να γίνει ο μεγάλος διαγωνισμός που θα λύσει οριστικά τα προβλήματα και στις δύο πόλεις.
Σε ότι αφορά τον συνωστισμό στις αστικές συγκοινωνίες λόγω του κορονοϊού, ο κ. Καραμανλής τόνισε την ανάγκη χρήσης μάσκας υπογραμμίζοντας ότι ο κόσμος πρέπει να εφαρμόζει τα υγειονομικά πρωτόκολλα, να τηρεί τα μέτρα από μόνος του και όχι να αντιμετωπίζεται με αστυνομικά μέτρα. Όπως είπε το πιο μεγάλο πρόβλημα με τον συνωστισμό παρατηρείται στα λεωφορεία κι όχι στο Μετρό.
«Ελπίζω ότι η κατάσταση θα αντιμετωπιστεί με την αύξηση του στόλου σε σύντομο χρονικό διάστημα» τόνισε χαρακτηριστικά.
Η αναθεώρηση του νόμου για τις δημόσιες συμβάσεις
Ο κ. Καραμανλής αναφερόμενος στην αναθεώρηση του νόμου Ν.4412 σημείωσε ότι «στόχος μας είναι να διορθωθούν οι κακές πρακτικές του παρελθόντος, να θεσμοθετηθούν πιο γρήγορες, αξιόπιστες και αμερόληπτες διαδικασίες τόσο στην ανάθεση όσο και στην εκτέλεση δημοσίων συμβάσεων, που θα βασίζονται στην καλή συνεργασία των 2 πλευρών, ενώ παράλληλα γίνεται προσπάθεια να μειωθούν οι χρόνοι επίλυσης των διαφορών, καθώς και να περιοριστούν οι λόγοι που οδηγούν σε διαφωνίες.
Η τροποποίηση του Νόμου θα γίνει σε ένα ενιαίο νομοσχέδιο που αναμένεται να κατατεθεί προς διαβούλευση μέσα στον Οκτώβριο.
Η Ανεξάρτητη Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας
Μιλώντας για το νομοσχέδιο που κατατίθεται σε λίγες ημέρες στην Βουλή, για την σύσταση της Ανεξάρτητης Αρχής στον χώρο της Πολιτικής Αεροπορίας, κάτι που αποτελεί υποχρέωση της Ελλάδας από την Ευρωπαϊκή Ένωση, ο κ. Καραμανλής τόνισε ότι «εμείς, τον Ιούλιο του 2019, παραλάβαμε μια ΑΠΑ στα «χαρτιά», και μια ΥΠΑ να λειτουργεί με ένα νομοθετικό πλαίσιο διαφορετικό από αυτό που προβλεπόταν στα χαρτιά, αφού ουδέποτε υλοποιήθηκε ο λειτουργικός διαχωρισμός.
Από τις πρώτες μας κινήσεις ήταν η επικοινωνία με τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό και Ασφάλεια της Αεροπορίας (EASA), για να τον ενημερώσουμε για τις επόμενες ενέργειές μας και να αποφύγουμε τον υποβιβασμό.
Πετύχαμε να έχουμε τόσο καλή συνεργασία, ώστε συγκροτήσαμε και κοινή Ομάδα Εργασίας. Βασική ιδέα του νομοσχεδίου είναι η ριζική ανασύσταση της Αρχής Πολιτικής Αεροπορίας, κατά τα πρότυπα των αντίστοιχων ευρωπαϊκών αρχών.
Ο ΣΥΡΙΖΑ είχε προβλέψει τη συγκρότηση μιας ΑΠΑ με 487 άτομα προσωπικό. Αντιθέτως, στο παρόν Σχέδιο Νόμου μειώνουμε τον αριθμό των οργανικών θέσεων σε 172 και αναδιαρθρώνουμε πλήρως το οργανόγραμμα της Αρχής, σύμφωνα με τους Κανονισμούς της Ε.Ε. Στόχος μας είναι να αποκτήσει η Ελλάδα επιτέλους εθνική στρατηγική στον τομέα της Πολιτικής Αεροπορίας.
Να βάλουμε ένα σαφές πλαίσιο κανόνων για την ανάπτυξη της αγοράς των αερομεταφορών. Να εναρμονίσουμε την εθνική νομοθεσία με την ευρωπαϊκή.
Να κάνουμε επιτέλους τον διαχωρισμό μεταξύ ρυθμιστή και παρόχου της υπηρεσίας. Να μειώσουμε τις δαπάνες του Κράτους και να δώσουμε στην Αρχή οικονομική αυτοτέλεια.