Σε ειδική τελετή εν όψει της λειτουργίας από αύριο των τριών νέων σταθμών στην επέκταση της γραμμής 3 του Μετρό, σε Νίκαια, Κορυδαλλό και Αγ. Βαρβάρα, θα μιλήσει απόψε το βράδυ ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, ο οποίος την Παρασκευή εγκαινίασε και την έναρξη εργασιών στο Ελληνικό.
Γράφει η Βίκυ Σαμαρά
Το στίγμα είναι σαφές παραμονές της επετείου από την εκλογική νίκη της Νέας Δημοκρατίας πέρυσι και αφορά στην έμφαση στα μεγάλα έργα, που σύμφωνα με το κυβερνητικό αφήγημα φέρνουν ανάπτυξη και θέσεις εργασίας.
Αυτό αποτελούσε ούτως ή άλλως προτεραιότητα στον κυβερνητικό σχεδιασμό, αλλά καθίσταται ακόμη πιο επιτακτική ανάγκη λόγω κορονοϊού και της ύφεσης που φέρνει μετά βεβαιότητας για το 2020.
Ιδιαίτερα η διατήρηση θέσεων εργασίας αποτελεί το μεγάλο στοίχημα της κυβέρνησης στον ένα χρόνο από την εκλογή της. Κυβερνητικά στελέχη τονίζουν ότι η ΝΔ δεν θα αφήσει κανένα περιθώριο στο ΣΥΡΙΖΑ όσον αφορά στην προστασία της εργασίας.
Βασικός στόχος της κυβέρνησης είναι να παραμείνουν ανοιχτές οι επιχειρήσεις και να μπουν όσο το δυνατόν λιγότερα λουκέτα στην αγορά, μέσω των μέτρων απευθείας στήριξης της εργασίας και με τα διάφορα εργαλεία παροχής ρευστότητας.
Επίσης η κυβέρνηση μελετά ένα καινοτόμο πρόγραμμα το οποίο θα επιδοτεί τη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας. Με το πρόγραμμα αυτό θα επιδοτούνται οι ασφαλιστικές- εργοδοτικές εισφορές για τις επιχειρήσεις, οι οποίες όχι μόνον δεν απολύουν, αλλά δημιουργούν νέες θέσεις εργασίας σε σχέση με αυτές που είχαν στο τέλος του 2019.
Οι 80.000 θέσεις εργασίας που θα «ανοίξουν» όταν λειτουργήσει σε πλήρη ανάπτυξη το Ελληνικό, αλλά και οι 10.000 θέσεις εργασίας που θα δημιουργηθούν μόνο κατά την φάση κατασκευής, αποτελούν ένα ακόμη ισχυρό χαρτί της κυβέρνησης, την αυτοκριτική της οποίας στο θέμα έκανε την Παρασκευή από τη Βουλή ο κ. Μητσοτάκης, παραδεχόμενος ότι είχε υποτιμηθεί η πολυπλοκότητα του ζητήματος. Ωστόσο οι μπουλντόζες ξεκίνησαν και ένα έργο που για τη ΝΔ είχε καταστεί εμβληματικό ξεκινά.
Νίκαια- Σύνταγμα σε 14 λεπτά
Η επέκταση του Μετρό προς Πειραιά αποτελεί ένα ακόμη έργο αναπτυξιακό με την ευρύτερη έννοια καθώς αφορά την καθημερινότητα των πολιτών. Υπενθυμίζεται ότι το σταθμό «Αγ. Βαρβάρα» στην επέκταση της Γραμμής 3 του Μετρό, «Aγία Μαρίνα – Δημοτικό Θέατρο» είχε επισκεφθεί στις 21 Μαΐου ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής και είχε προαναγγείλει ότι οι τρεις νέοι σταθμοί θα δοθούν σε λειτουργία στις αρχές Ιουλίου, όπερ και γίνεται.
Σημειωτέον ότι δεν έπρεπε να προχωρήσει μόνο το κατασκευαστικό κομμάτι για να δοθούν στο κοινό οι τρεις σταθμοί, αλλά και να λυθεί το πρόβλημα του ηλεκτρονικού εισιτηρίου στους συγκεκριμένους σταθμούς και της διασύνδεσής του με το κεντρικό σύστημα.
Και αυτό καθώς ήταν ορατός ο κίνδυνος να ολοκληρωνόταν η κατασκευή των σταθμών, αλλά να μην μπορούν να λειτουργήσουν επειδή δεν θα μπορούσε ο κόσμος να επικυρώσει το εισιτήριό του.
Ο σταθμός της «Αγ. Βαρβάρας» βρίσκεται στην πλατεία Αγίας Ελεούσας, του «Κορυδαλλού» στην πλατεία Ελευθερίας και της «Νίκαιας» στην πλατεία Αγ. Νικολάου.Οι τρεις νέοι σταθμοί εκτιμάται ότι θα εξυπηρετούν ημερησίως 60.000 επιβάτες, αριθμός που θα αυξηθεί ακόμη περισσότερο το 2022, όταν ολοκληρωθεί η επέκταση έως τον σταθμό «Δημοτικό Θέατρο» του Πειραιά.
Η συχνότητα των δρομολογίων της ΣΤΑΣΥ στις ώρες αιχμής (07.30-17.30) στο τμήμα Αιγάλεω – Δουκίσσης Πλακεντίας θα είναι 4 λεπτά και στο τμήμα Αιγάλεω – Νίκαια θα είναι 8 λεπτά.
Το πρώτο δρομολόγιο, από τον σταθμό Νίκαια, θα ξεκινά στις 05.30 το πρωί και το τελευταίο στις 12.05 το βράδυ. Η απόσταση από τη Νίκαια στο Σύνταγμα θα καλύπτεται σε 14 λεπτά και από τη Νίκαια στο Αεροδρόμιο σε 55 λεπτά.
Με την επέκταση κατά 4 χιλιόμετρα έως την Νίκαια, η γραμμή 3 του μετρό θα έχει 24 σταθμούς που θα φτάσουν τους 27 το 2022, με την προσθήκη των σταθμών «Μανιάτικα», «Πειραιάς» και «Δημοτικό Θέατρο».