Οι μετατάξεις καθηγητών της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, όπως και σε θέσεις διοικητικών υπαλλήλων σε Διευθύνσεις Εκπαίδευσης και σε ΙΕΚ, γίνονται με τρόπο που εγείρει σοβαρά ζητήματα διαφάνειας και νομιμότητας.
Είναι ανάγκη καταρχάς να ολοκληρωθεί η διαδικασία των μετατάξεων των 960 εκπαιδευτικών που είχε προηγηθεί και εκκρεμεί και στη συνέχεια να υπολογιστούν οι πραγματικές ανάγκες της Πρωτοβάθμιας και να προσδιοριστεί ο ακριβής αριθμός οργανικών θέσεων με τις ανάγκες σε διοικητικό προσωπικό. Αμέσως μετά να προκηρυχτούν όλες αυτές οι θέσεις και να κληθούν ανά διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης οι καθηγητές και οι καθηγήτριες που το επιθυμούν να υποβάλουν αιτήσεις.
Είναι επίσης αναγκαίο να προσδιοριστεί ο τρόπος μέσα από τον οποίο προέκυψε το πλεονάζον εκπαιδευτικό προσωπικό στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Σε ποια ωρολόγια προγράμματα και από ποια θεσμοθετημένα διοικητικά όργανα προέκυψαν οι υπεράριθμοι εκπαιδευτικοί;
Το Υπουργείο Παιδείας για μια ακόμα φορά αυθαιρετεί. Ακυρώνει τα θεσμοθετημένα όργανα της πολιτείας και παρακάμπτει τη διαδικασία της διαβούλευσης για το Νέο – υποτίθεται – Λύκειο. Δείχνει επίσης ότι οι διαβεβαιώσεις αναφορικά με την αύξηση του ωραρίου των εκπαιδευτικών δεν έγιναν σε καμία περίπτωση για την κάλυψη των κενών στα γυμνάσια και λύκεια της χώρας.
Η ΔΗΜΑΡ είχε εξαρχής εκφράσει τις επιφυλάξεις της για την οριζόντια αύξηση του ωραρίου. Δυστυχώς επιβεβαιώνεται.